رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل التاسع والخمسون 59 منار همام

أخر الاخبار

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل التاسع والخمسون 59 منار همام

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل 59

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل التاسع والخمسون 59 منار همام

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل التاسع والخمسون 59 

 
فيروز رفعت الكوبايه وهو بيشرب منها وعيونه عليها
فيروز نزلت الموبايه
:الف هنا
دياب قرب منها 
: تؤ الهنا كله هنا.الفصل التاسع والخمسون:

فيروز شهقت: دياب إحنا ور"ا الش*جره عيب حد يشو*فنا
دياب:مش مهم
فيروز: دياب بطل جنان 
خديجه: دياب بتعمل اي عندك ورا الشجره تعالي الأكل هيبرد
دياب: أيوه أهو جاي يا ست الكل
الكل متجمع علي السفره اللي مليانه من خيرات الله ودياب عمال يحط أكل قدام فيروز
فيروز همست: دياب كفايه مش قادره 
دياب ميل عليها وبنفس الهمس
: فين اللي أكلتيه طبقك كله مليان 
رحيم ماسك الكُبايه وبيشرب شهد
: شهد بالراحه متشربيش مايه كتير علشان البيبي
شهد: طب انا عشطانه اوي
رحيم اتنهد: لو الصيام هيتعبك متصوميش تاني 
شهد ببراءة: ما زينب ورويدا مرات دياب وماما مريم صايمين
رحيم: خلاص ماشي بس متشربيش مايه كتير كلي بقا
حازم: عملت الاشعه
رحيم: اه يا عمي ولد الحمدلله 
حازم بفرحه: الف مبروك 
ويونس ويحيي ودياب الكل باركله 
والكل كمل اكله وسط لمة
...... 
يوسف حاضن فاطمه من ورا وهي واقفه في المطبخ 
فاطمه: فاضل قد ايه ويأذن
يوسف: دقيقتين
فاطمه: يالهوي معملتش السلطه لسه..يوووه مش عارفه رفضت عزومة عمي حازم ليه
دياب لفها ليه: مينفعش نسيب بيتنا أول يوم رمضان لينا سوا
فاطمه: طب كنا جبنا اكل جاهز
يوسف مسك ايديها وباسها
: تؤ أنا عايز اكل من الايدين الحلوه دي
فاطمه ابتسمت بخجل
: حالا أحلي فطار
يوسف: وأنا هروح أجهز السفره في الجنينه
........ 
ليليان بتحط أخر طبق علي الترابيزه اللي علي سطح البيت اللي مزين بالنور وشكله جميل 
ليليان: بجد مكنتش أعرف إن ذوقك حلو اوي كدا
ابراهيم: عجيتك الزينه
ليليان: اوي
ابراهيم: ورينا بقا عامللنا اي أول يوم رمضان 
ليليان ابتسمت وهي بتشيل الغطا
: زي اي بيت مصري محشي
......
حازم راجع بـ العيله من صلات التراويح
يحيي: بقولك يا ابوي ما بلاش تصلي بينا التارويح بـ 3 أجزاء يعنى كفايه جزء الفاتحه والاخلاص زي بقيت الناس
حازم بصله بطرف عينه
: شيل ايدك يا زفت 
يحيي رفع ايده باستسلام وهو بيضحك 
: احنا اسفين يا حج
حازم طلع فلوس من جيبه 
: خد هات لامك حاجات من السوبر ماركت وشوف أعمامك لو حد هيجيب لمراته حاجه واخواتك 
يحيي بغمز: للله يسهله ست الكل
حازم: غور من هنا يا زفت
دياب ضحك: الصراحه هو مستفز
حازم: عملت أي مع المشكله اللي جات القاعده في الصبح
دياب: شفت الارض اللي غرقوها ولا حسنين لـ ولد جابر بيطلع كام في السنه وبعد ماتاكد انهم مش قصدين خليتهم يدفعوا نص المبلغ والنص التاني يشلوا ولد جابر
حازم: ربنا يبارك فيك 
سليم: بقولك اي يا حازم كنت ناوي افتح مصنع اسمنت في القاهره في حتت الارض اللي في السحره أهو نستفيد منها
دياب: كويس يا عمي وانا عندي مصنع حديد هناك ممكن نعمل تعاقد مع بعض ونبيع الطلبيه كامله
حازم: توكل علي الله 
......
فيروز: دياب كفايه اكلته كله 
دياب قاعد علي الترابيزه الصغيره في المطبخ وبياكل كنافه 
:معروفه يعنى انا لوحدي صنيه.. ويلا هاتي طبق تاني
فيروز بصدمه: طبق تاني
دياب: اه
فيروز: لا بجد كدا كتير يا دياب واكل الحلويات كتير غلط علي فكره... يلا شيل معايا علشان نطلعلهم برا
فيروز ودياب طلعوا بِ الاطباق والكل متجمع برا بيتكلموا فيروز حتط الأطباق 
يونس لسه هيمد ايده ياكل
حازم بحده: يونس
يونس: حتا صغيرة والله ياحج مش هكتر
حازم: هو انا عبيط عنك 
يونس: حرام عليكي يا فيروز يعنى كنافه وبسبوسه وكيكه بالشوكولاته 
فيروز رفعت عنيها لدياب اللي قاعد جنبها
: ليه هو ماله
دياب: عنده السكر وراسه من جدي
حازم اتنهد: اشرب العلاج وكل ومتكترش فاهم 
يونس: حاضر يا حج والله 
خديجه طلعت من المطبخ بصنيه فيها كوبايه لبن
خديجه: دياب خد ودي دي لاخوك يحيي فوق 
دياب اخد منها الصنيه
: عنك يا ست الكل
..... 
فوق كان يحيي نايم علي السرير بتعب حس بحركه ناعمه علي وشه فتح وكانت زينب
زينب: مالك
يحيي نام علي رجلها 
: تعبان
زينب بتحرك ايدها علي شعره بلطف
: اي اللي تاعبك
يحيي تمتم بتعب: معدتي تعباني شويه
الباب خبط ودخل دياب
: يحيي نمت
يحيي: لا تعالي يا دياب
دياب دخل وحط الكوبايه علي الكومدينوا وقعد جنبه علي السرير
: اشرب دي امي بعتهالك
يحيي هز راسه بتعب
دياب: لسه بتتعبك برضو تحب نروح عند دكتور
يحيي: لا هشرب كوباية اللبن دي وهبقا تمام
دياب حط ايده علي راس يحيي
: مش سخن
يحيي: لا هي مفهاش سخونه ولا حاجه زي كل رمضان المعده بتتعبني شويه
    شاهد 👈 الفصل الستون 


        ( مدونه دار الروايه المصريه )


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -