رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الخامس 5 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الخامس 5 بقلم ساره احمد

 رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل5

رواية الترام ورحلة الحياه الفصل الخامس 5 بقلم ساره احمد

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الخامس 


في اسوان
يخرج الطبيب من غرفه الطوارئ الكل يجري عليه بقلق... ولهفه
الاب :خير يا دكتور نجم كويس
الطبيب بقلق:في الواقع هو.....
#التوأم_ورحله_الحياه
       📡الفصل الخامس📡
الطبيب بقلق  افزع الجميع وسلب قلب ضحي من الرعب...
تبكي ضحي وتقف امام الطبيب وهي ترتجف من الخوف
ضحي:ارجوك طمني.....
يصمت الطبيب قليلا  فتصرخ فيه ضحي بفزع ارجوك انطق اتوسل اليك......
ام نجم بحده:ما تتنيل وتنطق يا شريف بطل ام الرخامه الا فيكي دي.......تصعق ضحي هو ده ابن عم نجم.....
ابو نجم:ايواه با بنتي اخرت صبري
شريف بضحك:خلص يا جماعه كلكم عليه انا هنطق...الباشا نجم بخير وفله بس هو وار'م شويه وشفايفه ورا"مه حبتين ومش هيعرف يتكلم لي لحد الصبح...
تتنفس ضحي الصعداء تهمس بغيظ ....
ضحي:فعلا قريبه نفس السماجه والغليزه يا ساتر......
شريف بسخافه:بس انا عوز اعرف ازاي نجم مدهول كده ده الكل عارف موضوع الحساسيه التوم ومستحيل يكون حد اتجرأ وحطه في الاكل بس بقي هو مين...؟
العيون كلها اتوجهت نحو ضحي التي شعرت بلحرج وتمنت ان تنشق الارض بلعها من شدت خجلها..... 
ضحي بخجل:يا لاهواااي دول فاضل شويه ويعدمون"ي اومال نجم هيعمل فيه ايه.....ام امشي منه هنا.....

ضحي ببسمه صفره:اه انا تعبانه ممكن استاذن عشان اروح اصلي حسه بشويه دوخه وكمان عشان اجهز الاوضه لي نجم حبيبي ....
لم تنتظر ردهم  وسحبت نفسها وجرت الكل ضحك علي شكلها المتوتر.....
ام نجم :والله البت دي غلبانه ونجم بيقسو عليها بس هي شقايه وبتعرف تاخد حقها بس نجم مش هسيبها
ابو نجم بمك"ر: وانا بقولم مش هيعمل حاجه ده ابني وانا عارفه

شريف بسخافه:حد يفهمني ايه الا حصل  في غيابي وانا مسافر عند بابا وماما امريكا....ايه الحكايه

ابو نجم بضيق:فعلا غليز يا ريت تفضل عنده علي طول يابياي...

ترجع ضحي لي القصر وتصعد لي غرفه نجم وتبدل ثيابها وهي مرعوبه وبتكلم نفسها...
ضحي:يا لاهواااي ده هيعملني بسطرمه.... ويتغدي بيه مالك كده يا ضحي ده الطريق لسه في اوله 
ونجم ده صعب وغليز اوي بس انا ولا يهمني...ويا انا يا هو والا نفسه طويل هيكسب في الاخر.....

يصل نجم لي قصره ويصعد لي غرفته لي يجد ضحي نائمه او تدعي هذا فيق امامها والغض"ب سيده....وضحي تشعر بأنفاسه الساخن"ه فترتجف تحت الغطاء فتهمس برعب  استر يا رب وعديها علي خير...
نجم الدين:انا عارف انك صاحيه بس والله لا ادفعك التمن غالي واربيكي يا ضحي علي بهدلتي دي..... هذا ما كان يجول في باله 

لانه عاجز عن النطق... يدخل لي الحمام ويتحمم  ويبدل ثيابه لي شورت وتشيرت بحملات ويدخل لي السرير ويسحب  الغطاء  عليه وينام..... بعد ان تأملته ضحي قليلا
ضحي بهيام:يخربيت وسامتك الا بتسحرني انا مش هياس اني اوصل لي قلبك ده واشارت نحو قلبه.... انا نفسي انا في حضنك وازحت يده ودفنت نفسها بين  ضلوعه فشعرت براحه والامان وغطت في نوم عميق.....
في الصباح...
يفيق نجم لي يجد خصلات شعرها متناثره علي وجه وعبيرها يخترق انفه فيسحره ويبتسم دون ارداته
ويزيح خصلاته  ويتعجب من امر انها في  حض"نه..
نجم بفضول:هو انا الا سحبتها لي حضني جايز
تفتح ضحي عينها بدلال وسعاده
لكنها سرعان ما تختفي عندما تجد عيون نجم مشتع"ل بلغض"ب فتبلع ريقها بصعوبه وتهمس استر يا ستار
يجذبها ب
نجم الدين من يدها...بحده
نجم الدين:الا حصل امبارح عقابه ان مفيش خروج من الجناح ده خلص ولا فيه كليه...

تحبس ضحي دموعها.... وتبعد يده بحده....
ضحي:مستحيل اني اسمح لك انك تحرمني من تعلمي...
نجم:بتحدي وانتي مين عشان تسمحي ولا ....انتي اصلا ملكيش اي لازمه في حياتي ولا بغير عليكي ولا تهميني....
كلامه وجع ضحي وزاد من تصممها علي تربيته وجعله يذوب عشقا فيها.....
ضحي بتحدي:يعني انا مفرقش معاك...
نجم ببرود:ولا سنتي...
ضحي بلهي"ب الغض"ب والتحدي
طيب ما دام كده انا بتحداك اني لو نجحت وخليتك تغير عليه تنفذ كل طلب ليه اولهم اني ارجع القاهره واكمل تعلمي... وانت تجي وتعيش معاي والليله فيه حفله بمناسنه الذكره ال١٠ لي تأسيس شركتك 
وهناك هيبقي التحدي ها ردك 
نجم بغرور:وانا موافق بس لو رفضتي هخليكي تحملي وتربي العيال وبس.....
ضحي وانا موافقه.....
يأتي المساء وتتالق ضحي بشده فقد لبست فستان ازرق  مكشوف الصدر وجعلت شعرها منسدل علي ظهرها ووضعت بعض الزينه وعطرها المثير ونجم لبس بدله بيضاء انيقه جعلته وسيما وجاذبا اكثر وصفف شعره بطريقته المثيره

ووضع عطره الجاذب...الساحر لي الفتيات حين راته ضحي سرقت انفاسها وسلبها روحها وشعرت بلغيره عليه من الفتيات لكنها اخفت هذا ادعت البرود وتجاهلته
تمام مما زاد من غيظ نجم انا هعرف امسك نفسي ازاي وانا مش متحمل اني اشوفها بشكل ده وكل ما اتخيل ان حد غيري هيشوفها كده بتجنن لا انا لازم امسك نفسي عشان مخسرش....
وانطلقوا لي الحفله
اقتباس من الجديد
في الحفله
ترقص ضحي مع شريف ونجم الدين يشتع"ل غيره من ضحكات ضحي  العاليه علي دعابات شريف السخيفه تبتسم ضحي بمك"ر:ام جنينتك يا نجم بقي انا مش بتغير عليه عشان مفرقش معاك طيب الصبر جميل.... وزادت من دلالها علي شريف... ابن عم نجم....

نجم بغيظ:لا بقي دي كده زودتها اثبت يا نجم دي بتتحادك عشان تثبت انك بتغير عليها ولو خسرت 
هتنفذ طلبها مش انا الا اخسر...

ضحي في نفسها:بقي كده يا نجم عامل نفسك مش شايفني طيب الصبر جميل وخطرت في بالها فكره خبي"ثه.... بس هي دي الا هتحركه 
تبتسم ضحي:بعد اذنك يا شريف ثانيه وراجعه....واختفت ضحي
يبحث عنها نجم بضيق
مشاهده 👈 الفصل السادس

#ساره_احمد

جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية التؤام ورحلة الحياه كاملة


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -