رواية جميلة في قلب الأسد الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني عبدالحافظ

أخر الاخبار

رواية جميلة في قلب الأسد الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني عبدالحافظ

 

رواية جميلة في قلب الأسد الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاني عبدالحافظ

رواية جميلة في قلب الأسد الفصل الخامس 5 

البارت الخامس:
أسد:مين الكاتبه اسراء هاشم معلش.
جميله بحب:دي كاتبه كبيره اوي تعرف انا قرأت كل روايات بتاعتها وصراحه كنت اول روايه اقرأها روايه ذئب الداخليةو كانت روايه تحفه بي معنا الكلمه.
أسد بتريقه:اها ومالوا وقال انا اصلا ازاي واقف اكلم مع واحده زيك مش عارف.
جميله:مين قالك أصلا اني كمان عاوزه اكلم معاك المهم خلي عمو يجبلي الروايه جحيم القاصرات عشان باردوا دي روايه الكاتبه اسراء هاشم وقالت عاوزه اعرف نهايه مهران الكل*ب هتكون اي وافتكرت ال اخوها عمله فيها وانه كان هيعتدي عليها وفهمت لما كانت طفله عندها 9 سنين لما كان دائما يقرب منها وفهمها انها للعبه فاجأة صرخت وقال ابعدوا عني محدش يقرب مني فينك ي بابا.
ماجد:ساب دكتوره بحزن ومش عارف يعمل اي وجري علي اوضه جميله هي بتصو*ت وقف قدام بابا الاوضه وقال ققول ليهم ازاي انك عندك...اه علي مص*يبه الي حطيت نفسي فيها.
رفعت بغضب من وراه معاه المأذون:وقال في اي ي ماجد واقف عندك ليه مش عاوز تخش تشوف اختك.
ماجد بخوف من نظرات رفعت الي حاسس انه فهمه:وقال م انا هخش ليها بس لما لقتها بتصوت قولت بلاش اخش ليها دلوقتي عشان هي زمانها زعلانه مني وكمل بغضب مزيف كمان ممكن ققت*لها في ايدي بسبب العا*ر الي سببته ليا وانت ابنك تترخيره هيستر علي اختي.
رفعت بغضب:لسه هيكمل قطعه المأذون وقال يلا ي استاذ ورايا شغل.
الأسد بخوف:مالك ي جميله اهدي هو حصلك اي هو البطل طيب ما*ت بتاع روايه وانتي افتكرتي .
جميله بصت لي بحزن:انا الي مو*ت وقلبي بينز*ف من الحزن مش عارفه ادويه ي أسد.
أسد كان اول مره بسمع اسمها من بوقها وقال بحزن:طب اهدي طيب وقال انا لحياه الآن بتاعمل معاكي بحنيه بكل هدوء دا مش عوايد اسد الجبالي ف اخر*سي بقا عشان صدعتني.
دخل رفعت وقال بغضب:بتزعق ليه لي جميله.
جميله بعياط:الحقني ي عمو انا مش عاوزه اجوزه أبعده عني.
أسد بغضب:حوش حوش انا الي هموت واجوزك دا انا ي بنتي اعرف بنات قد شعرك الي في راسك دا وبرفضهم انا أسد الجبالي و كفايه اوي اني هستر*ررر عليكي ي عها*ره ولسه هيكمل كان نازل قلم علي وشه سمع الاوضه كله من قوته.
رفعت بغضب:نزل بي ايده علي وش أسد وقالت أنا مش عرفت اربيك للاسف.
أسد بغضب:حط ايده علي القلم وبص لي جميله بشرررر وقال أنا تمد ايدك عليا عشان عيله عندها 18 سنه وكمان انا هسترر عليها وراح رمي كل حاجه علي ترابيزة الي قدامه عروقه برزت وعيونه اتحولت لي جحيم وقال أنا مش هجوزها ي بابا انت فاهم انا مش مجبور اجوز واحده زي دي وجاي يطلع من الاوضه.
رفعت بغضب:لو طلعت من الاوضه من غير م تكون مجوز جميله هتكون ولا ابني ولا اعرفك وهكتب كل شركات بي اسم جميله.
أسد بغضب:وقف وقال هتدي تعبي لي واحده جايه من شارع.
جميله صعب عليها نفسها:وقالت عمو بعد اذنك انا مش مواقفه علي أسد لاني مش معيوبه.
رفعت بغضب:قال كلامي هيتنفذ موافق ولا نمشي مأذون واعمل الي انا قولت عليه.
أسد بغضب:بتوعد لي جميله وقال موافق ي بابا.
المأذون:فين شاهد العروسه.
ماجد بغضب:دخل وقال انا اخوها.
جميله اول م شفته:خافت وقربت مسكت في ايد أسد تلقيايا.
أسد لاحظ خوفها:قال انتي ماسكه ايدي ليه ابعدي عني وزقها جامد.
جميله بضعف:دموعها نزلت منها وقالت م بين نفسها من بعدك ي بويا انا عايشه في غابه مليانه وحو*ش.
المأذون قعد: وقال كلمه الشهيره مبارك الله لكم وجمع بينكوا في خير.
رفعت:قام وقف وحضن جميله وقال انا من هنا ورايح ابوكي وطي علي ودنها وقال متخافيش من اي حاجه انا معاكي وحولي تكسبي حب أسد.
أسد حس بغيره:وقال الحضن طول في اي.
ماجد بغضب:قال طب بعد اذنكم عاوز اختي اودعها وقول ليها حاجه .
جميله مسكت في رفعت جامد:وقالت مش تسبني ي عمي معاه لوحدنها.
رفعت:متخافيش ي جميله هما دقيقتين وهنقف ورا الباب متخافيش.
أسد بغيظ:طب انا همشي عشان ورايا شغل عاوزين حاجه انا كدا عملت الي عليا وزياده.
رفعت بغضب:قال انا معرفتش اربي ي ابن الكل*ب.
أسد بضحك:مش تشتم نفسك ي حج عشان انا الكل*ب سلام.
رفعت بغيظ:بكره تحبها وتقول حقي برقبتي وانا اهو وانت اهو ي ابني.
ماجد قرب من جميله:وطي يشم شعرها وقال هتوحشيني .
جميله بقر*ف:انت ازاي أخويا بتفكر فيا بطريقه دي انا مش قادره أصدق أن في اخ يعمل في اخته كدا انت اي.
ماجد بخبث:عشان انا 
       شاهد 👈 الفصل السادس 

               ( مدونه دار الروايه المصريه )

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • مادو
    مادو 13 سبتمبر 2022 في 7:46 ص

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -