رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم اسراء هاشم

أخر الاخبار

رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم اسراء هاشم

 رواية عيون الصقر الفصل 6

رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم اسراء هاشم

رواية عيون الصقر الفصل السادس 6   


نوح ببرود لاااااا ياصقر كل حاجه هتخلص دلوقتي 
صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 
نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 
صقر بر"ق بصدمه وووووو
البارت 6
صقر بغض"ب عاوز اي يا نوح وانا هعملو 

نوح عشان نفضل زي ما كنا تطلق عين يا صقر 

صقر بر"ق بصدمه وصدمته بتتحول لغض"ب ولسه هيرد بيلاقو عين قصادهم بيبصولها الاتنين بصدمه 

عين بتقرب عليهم ودمو"عها نازلة بتقف بينهم هما الاتنين وهيا بتقول انتو اي انتو فاكرني اي عاملين تبيعو وتشترو فيا ليا وبتقولها بصر"اخ 

نوح بتوتر عين انا عارف انك متجوزه غص"ب عنك وانك مش عاوزة صقر 

عين بدمو"ع وصرا"خ كفاية بقااااا انا بكككر"هككككو كلكم وانت يا نوح حتي لو اطل"قت من صقر انا مستحيل اكون ليك في يوم من الايام وبتوجهه نظرها لي صقررر وهيااااا بتقول انت يا صقر انا بكر"هكك وبكر"ة نفسي وقلبي اللي حبك 

وهنا كانت الصدمه لنوح والصدمه الاكبر لي صقر وقلبه ابتداء يدق بعن"ف ومثل الطبول كانه هيخرج من مكانه 

نوح بيبصلها بحزن وبيخرج وبيسبهم 

صقر كان حاسس انو فحلم وكان لسانه وقف وكل الكلام هرب منه 

عين بتبصله بنظر"ة لو عاش عمرة كله مش هيقدر ينساها فنظراتها دي اختر"قت قلبه وبتقول عين ايوة بحبكك بس دلوقتي بقيت بكر"هكك وبكر"هني عشان قلبي ده دق لواحد زايك واحد ميعرفش يعمل اي حاجه فالدنيا غير انه يو"جعني ويذ"لني وي"هني كل ما يشوف وشي وكل ده عشان اي انا معرفش عمري مكنت وحشه ذ"نبي اي كل ما تشوفني تقولي ياللي ملكيش اصل ولا عيلة كل ده عشان انت من عيلة واكبر عيلة فالصعيد كلها بس انا مش ذنبي معرفش هما مين اهلي انا طلعت لقيت نفسي كدا طلعت لاقتني مليش حد وكنت ايوة في الملجئ محدش بيختار انو يبقا كدا وبسببك انت بتعاقب علي كدا كل شوية تفكرني اني مليش حد فالدنيا بس تعرف رحيم ده احلي حاجه حصلت في حياتي ولو رجع بيا الزمن كنت هحبو هو ومستحيل احب واحد زايك عشان هو عوضني عن كل حاجه ورغم انو كان عارف كل حاجة صمم انو يتجوزني وكان بيحبني رغم انو عارف اني كنت بعتبرو اقرب واحد ليا وبس وكان صديق وعشان متبقاش علاقتنا حرا"م وعشان يحميني من الدنيا واللي كنت بشوفه اتجوزني وجابني هنا وعشت معاكم واستحملني وكان عندو استعداد يستحملني العمر كلو ومفكرش يقر"ب مني ولا يغص"بني علي حاجه ولا عمره زعلني ولا عمره بين قدامكم اننا متجوزين علي ورق وبس بس الظاهر الدنيا والقدر والحظ دايما ضدي ومكتوب عليا افضل كدا طول حياتي عشان كدا رحيم ما"ت وسا"بني لوحدي واحد مبيفرحش غير علي جر"حي واحد كل ما بيشوفني بيعاير"ني اني مليش اهل علي حاجه انا مختارتهاش 

واحد بيعاقبني علي حبه ليه بيعا"قبني علي حاجه انا مختارتهاش مع ان انت نفسك كان ممكن تكون مكاني بس انا عمري مهتمنالك تبقا كدا ولا عمري كنت هختار ان انا ابقا كدا بس هعمل اي بقا مش بايدي بس متقلقش هنساك وهخرجك من قلبي لانك خلاص مبقاش ليك عندي حاجه تشفعلك ولا تغفرلك يا صقر 

صقر كان بيسمع كل كلامها وهو حاسس بند"م وحزن شديد وحز"نه ظهر علي وشه وكان بي"لعن نفسه علي غبا"ئه وعلي كل حاجه وصلها ليها فهي لا تستحق كل هذا ولكن هو ليس بارداته 

عين بتمسح دمو"عها وهيا بتقول طل"قني يا صقر 

صقر بنبرة لاول مرة تسمعها منه عين كانت نبرته هادئه جدا ولكن بها حزن وبيقول صقر انا اسف بس مش هطل"قك يا عين وبيسبها وبيمشي من قدامها بسرعه 

عين بتقعد علي اقرب مقعد يقابلها وهيا بت"بكي بحر"قه 

كانت واقفه علي بعد مسافه بينهم وهيا بتستر"ق السمع وسمعت كل حديثهم وبتبص لعين بغ"ل وهيا بتقول بغ"ل وكر"ة مش هسيبك تاخديه يا عين حتي لو وصلت اني اقت"لك صقر ده ليا انا وبس مستحيل يحب واحده يعدي مستحيل انا فريده مش اي حد صقر قلبه ليا انا وبس انا اللي فقلبه 

عين كانت قاعده بتب"كي وهيا دفن"ه وشها بين ايدها ولكن بترفع وشها وهيا بتسمع صوتها ايوة هيا وهيا بتقول تؤتؤتؤ يا حر"ام سابك قاعده تعي"طي ومشي 

عين مش بترد عليها وهيا بتقوم تمشي ولكن بتوقفها فريده وهيا بتمسكها من دراعها وبتقول استني يا حلوة انا لسه مخلصتش كلامي 

عين بتبصلها بحد"ه وهيا بتز"ق ايدها بعيد عنها وبتقول بحد"ه عاوزة اي يا فريده

فريده بم"كر بصي يا عين انا هقولك نصيحه صغيرة صقر ده بتاعي يخصني انا وجوزي انا وبيحبني انا وانا بحبه وهيفضل يحبني انا مهما حصل 

عين ببرود لو بتحبيه صح مكنتيش سبتيه كل ده اوعي تكوني فاكرني يا فريده هب"لة ومصدقه التمثليه اللي عملتيها دي 

فريده برفعه حاجب لا طلعتي ذكيه اهو طب خلينا علي وضوح بقا يا حلوة صقر تبعدي عنه ده لو عندك د"م لانو مبيحبكيش اصلا وانو لسه بيحبني انا واللي يثبتلك اني لسه لحد دلوقتي علي ذمته ومطلق"نيش رغم اني سبتو ومشيت فهمتي يا شاطرة ده الفرق بينا ان انا فقلبه انما انتي بقا فهو اتجوزك بس عشان ابوة اجبر" ة انو يتجوزك شف"قه يعني ومتنسيش نفسك انتي جاية منين واصلك اي بعد ما بتب"خ فريده س"مها بتمشي وبتسيب عين اللي واقفه مكانها بصدمه وحزن وبتبتسم بانتصار وخب"ث 

عين بتمشي بتو"هان وهيا بتطلع اوضتها وبتبص لكل شئ حواليها بضياع وهيا حاسه بخن"قه كل شئ هنا يخن"قها هذا المكان ليس لها ولا تنتمي له بتفتح عين الدولاب وهيا بتسحب شنطه السفر وبتحطها علي الفراش وبتبداء ترص ملابسها 

صقر كان قاعد فالاسطبل بحز"ن وند"م وهو حاسس كل شئ ينه"د فوق راسه وكمان ظهور فريده وبيفتكر فريده وكل شئ فعلته بيحس بالغ"ضب وهو بيدخل البيت وبيطلع اوضته بسرعه ولكن قبل ما بيفتح بيسمع شئ بيخليه يقف مكانه وهو يستمع ووشه كله بيتحول للغض"ب وهو بيجز علي سنانه وبينزل صقر تاني 

فريده وهيا بتتكلم فالهاتف وبتقول بغ"ل صقر شكله بيحب عين وهيا كمان بتحبه واعترفتله بكل حاجه انا سمعتها وهيا بتقولو بحبك انت لازم تتصرف البت دي لازم تبعدها عن طريقي والا هتبوظ كل حاجه انا عملتها وبتقفل فريده المكالمه بغض"ب 

صقر كان خارج من البيت ولكن بيوقفه صوت والده بيتنهد صقر بضيق وهو بيلف وشه وبيقول نعم يا حج 

هارون بحد"ه تعاله ورايا علي جوة وبيدخل هارون لي اوضه الجلوس وبيدخل وراة صقر 

في اللحظه دي بتنزل عين وهي تحمل شنطه السفر ودمو"عها نازلة علي خدودها وبتخرج عين من البيت وهي مش عارفه هتروح فين ولا لمين ولكن هذا البيت ليس بيتها ولا ينمتي لها هيا عاشت الا"لم هنا 

هارون قاعد بغض"ب وبيقول بحد"ه مكنتش اعرف اني كنت غلط لما فكرت اجوزك عين يا صقر 

صقر بضي"ق ابوي انا مش جادر دلوقتي علي اي حاجه 

هارون بز"عيق انت خيبت املي فيك يا صقر ازاي تصدق فريده وتخليها في بيتنا بعد اللي حصل 

صقر بخن"قه فريده مراتي يا ابوي وبعدين لسه لازم افهم منها حاجات كتير اوي 

هارون بغض"ب مراتك مراتك اللي سابتك وهر"بت واضح اني غلطت فعلا بس هصلح الغلط ده من بكرا الصبح هتط"لق عين يا صقر وده اخر كلام عندي واللي بتجول عليها مراتك دي انا معوزهاش في بيتي  

صقر لحد هنا ولم يتحمل اكثر وبيقول بغض"ب عين مراتي وهتفضل مراتي ومش هطل"قها يا ابوي ولو هيا اللي جالتلك تقولي اكده انا مش هطلق"ها وده اللي عندي يا ابوي 

هارون بحد"ه وغض"ب اكبر وانا هطل"قها منك يا صقر 

صقر بغض"ب جحي"مي وجنو"ن وتملك ده علي جث"تي يا ابوي وبيخرج صقر بسرعه البر"ق وهو فقمه غض"به وبيطلع لفوق 

كانت قاعد ماسك صورتها وفايده كاس الخ"مر وبيقول بجنو"ن انتي ليا انا وبس يا عين مستحيل تحبي غيري انا اللي بحبك وانتي هتحبيني انا انا اللي صبرت كل ده عشان تكوني ليا وتحبيني فالاخر تحبي صقر مستحيل مستحيل هتكوني ليا والنهارده قبل بكرا يا عين وبيحد"ف الكاس بغض"ب وهو بي"قع عالارض وبينزل متك"سر لميت حته 

صقر بيطلع بغض"ب وهو بيروح لي اوضه عين وبيفتح الباب بسرعه بدون سابق انذار ولاكن بيلاقيها مش فالاوضه وبيبص حواليه وهو بيقول عين عين انتي فالحمام اخرجي ولاكن بيلاقي مفيش صوت بيفتح الباب بسرعه بتاع الحمام بيلاقي مفيش ليها اثر وكان هيخرج من الاوضه ولكن بيلفت انتباهو ان الدولاب مفتوح بيرجع لورا تاني وهو بيبص لدولاب بصدمه لما لاقه فاضي وكل ملابس عين مش موجودة بيحس بخو"ف لاول مرة انو يخسر"ها لاول مرة بيحس ان قلبه هيقف من الخو"ف فهو لا يتحمل فكرة خسر"تها وبيخرج من الاوضه بسرعه زي المجنو"ن ووووو
     شاهد 👈 الفصل السابع 


جميع حلقات الرواية هنا 👈 عيون الصقر كامله 

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 27 سبتمبر 2022 في 12:19 ص

    رواية عيون الصقر احسن رواية حبيتها

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -