رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثامن 8 الجزء الثاني
#طفلة_هزت_كيان_فرعون_البارت_الثامن_الجزء_الثاني
فرعون: مش ذنبك انك متجوزة واحد مشلول
نور قربت منه وقعدت قريبة منه: المشلول مش مشلول الجسم دا بيبقي مشلول العقل والقلب
فرعون: منا مشلول القلب بردوا مكانه حجر
نور بذكاء: لو كان حجر مكنتش فضلت يوم واحد علي وش الدنيا
فرعون: محتاج اسافر يومين احجزي ليا طيارة وخالي عادل يكمل الباقي
نور: بس هتسافر ازاي وانت محتاج حد يرافقك
فرعون: مش مهم المهم هغير جو وخلاص
نور: أي رأيك نروح عند شقة اهلي القديمة ونقعد فيها يومين صدقني هترتاح نفسيتك جدا جدا
فرعون: لا لا مش لازم مش عاوز اتعبك
نور وهي بتبوسه من خده: تعبك راحة ي عز
معتصم: اكيد فرعون هياخد خطوة انه يغير حاجة في حياته بسبب مرضه
صفاء: أي حاجة هيغيرها هتكون في صالحنا المهم انا جعانه ومفيش اكل ولا فلوس
معتصم: معلش ي تامر متقلين عليك هات اي حاجة ناكلها
تامر: هعزمكوا النهاردة علي فراخ مشوية وكفته
صفاء : أيوا كدا دا الاكل ولا بلاش الواحد معدته حطبت من كتر العيش والحلاوة
تامر: بكرة هترجعوا لعيشتكوا وبقوا افتكروني بس
مايكل في التليفون: بقولك اي جوري ماتت وخلصنا منها فاضل صفاء ومعتصم وكمان فاضل تامر خليك حريص
فرعون: كنت جاي ليك اليومين اللي فاتوا بس مرضي منعني
مايكل بضحكة : سلامتك من المرض
فرعون بخبث: الله يسلمك عقبال البواقي وقفل
نور: ها فكرت في اللي قولته ليك
سمية: أي اللي قولتيه له
نور: هنروح نقعد في .....وسكت لما لقت خدامه واقفة تتصنت عليهم
عادل: مكملتيش ليه
نور وهي بتسحب الخدامة من شعرها: هكمل اهو بس الخدامة دي مش اول مرة اشوفها بتتصنط علينا واقول يمكن بتنضف
سمية: دي كانت حبيبة صفاء
عادل: سمعتي أي ي با انطقي
الخدامه: ولا اي كلمة ي سيدي انا كنت بنضف بس
نور: برا ومتدخليش هنا تاني يلا غوري
الخدامة: فرعون بيه والله معملتش حاجة
نور: وانا قولتلك هتطلعي برا وخالي صفاء تنفعك احمدي ربنا اني معملتش معاكي تصرف تاني برااااا
وفعلا خرجت من القصر تلوم نفسها لان مبقاش ليها لقمه عيش تاني
سمية : اتفقتوا علي أي ي بنتي
فرعون: عاوزة نروح لبيتها القديم هنقعد هناك يومين
عادل: وانت رايك اي
فرعون: مش ممانع بس انت كنت هنا بتساعدني اغير هدومي اتحرك شوية هناك هبقي مقيض هنا في حرس وانت تحمي البيت هناك مش هيبقي موجود مش ممانع والله ي نور بس صعب شوية
سمية: كلامك سليم بلاش ي نور
نور : أهم حاجة راحتك ي عز
اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ❤️
معتصم: فرعون مطلعش ليه من القصر
تامر: معرفش والله ي باشا
صفاء: هو انت ملكش أي علاقة بحرس فرعون يشوفوا أي معلومة يفيدونا بيها
معتصم: وهو انتي تايهه عن فرعون هو حد يقدر يسمع او يشوف حاجة ويكررها دا يمشي العاجز سليم بجبروته
تامر: خلاص فات الكتير مبقاش غير القليل
صفاء: عندك حق نصبر شوية
معتصم: هنفضل قاعدين كدا من غير حل
تامر: اكيد هيبقي فيه اكيد
فرعون: متزعليش لو رفضت اني افضل يومين تلاته في بيتك بس فعلا صعب والحال اتبدل حالا
نور وهي بتدخل بيه الجناح : وانا مش زعلانه أهم حاجة راحتك ي عز
فرعون: مبقتيش تقولي فرعون لانه اتهد وتهز صح
نور : لاء عشان انا شيفاك عز مش فرعون
فرعون: طلعيني البلكونه شوية وهاتي سجارة ليا
نور : امممم الطلب الأول مقبول والتاني مرفوض
فرعون: لو سمحتي هاتي سجارة
نور: شربت كتير اوي النهاردة ي عز
فرعون: نووور
نور: علي راحتك واديته السجاير حطها جمبه
نور: مشربتش ليه
فرعون: محبتش ازعلك
نور بابتسامه: ربنا يخليك انت اكيد حاسس بملل تعالي نكسر الملل دا ونلعب حجرة ورقة مقص
فرعون: يااااه بقالي كتير ملعبتش خالص وانا من عندي ٩ سنين
نور: البركة فيا انا
فرعون: بيخبطها بالمخدة طب قومي هي من اولها تكبر وضحكوا
مايكل: اكيد في حل لموت فرعون
تامر: ارشدنا لحسن احنا دماغنا وقفت
مايكل : حالا عاجز لو حد اتهجم علي القصر وهو عاجز كدا ومضاه علي ورق تنازل هيمضي
تامر بخبث: تمام اوي كدا
مايكل: خليك حريص الفترة الجاية فرعون هيقل الحراسة
تامر: زين هيبقي احسن لينا كدا
عدي يومين وفعلا فرعون قل الحراسة ودا بعد اتفاق منه ومن مايكل
تامر : بقولك هديلك مليون جنيه لو دخلت القصر دا ومضيت فرعون عن تنازل لكل حاجة هنا
احمد: يياشا مليون جنيه من غير قتل والكلام دا
معتصم: ايوا من غير قتل بس مجرد امضي
صفاء: انت جهزت الورق ي تامر
تامر: الورق جاهز من زمان ي هانم
احمد: طيب هات وخرج وكلهم ضحكوا بخبث
بقلم مروة موسي
نور بصراخ: عززززززززز
فرعون: في اي
نور: انت اللي كلت الشكولاته االي كانت هنا
عز: يحجة خضتيني اه كانت واحدة وكلتها
نور : جبان ومعزمتش عليا
فرعون: قربي كدا
نور: اهو
فرعون وهو بيشدها ووقعها عليه: ما انتي كالتي العلبة كلها جت علي واحدة من نفسي
نور: يباشا دي كنت عيناها
فرعون: امممم ابعت اجيبلك
نور: لا لا يا ابو الصحاب مش عاوزة اتقل عليك
فرعون بضحك: طب قومي لحسن هطلع في الروح
نور: حد بيرن جرس القصر
فرعون: هما هيشوفوا مين ولقي عادل بيرن عليه
عادل : الو فرعون باشا في واحد واقف قدامي اسمه احمد وعاوز ..... شاهد 👈 الفصل التاسع من الجزء الثاني
( مدونه دار الروايه المصريه )
اكتب تعليق برايك هنا