رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن 8 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن 8 بقلم ساره احمد

 رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل 8

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن 8 بقلم ساره احمد

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن 

نجم:لا هخليكي ام عيالي وقبلها
فتحاول ضحي ان تبعده لكنها تعجز......فيكمل نجم الدين ما يفعل
لكنه فجأه يصرخ اههه
#التوام_ورحله_الحياه
     🎉الفصل الثامن🎉
وفجاه يصرخ نجم بألم:
 اه يا بنت الغض'اضه كده يا ضحي بتعض"يني في كتفي هو انتي ايه محرو"مه من اللحمه...تبتعد ضحي وهي تعدل ملابسها وتلتقط انفاسها بصعوبه ووجهها محمر بشده......
ضحي:احسن عشان انت سا"فل ومش محترم عشان استغليت الا حصل امبارح ولبستني كده وانا عمري ما لبست كده اصلا.....
ابتسم نجم بوقاحه...وهو يضع يده علي كتفه موضع الالم....
نجم بسخريه:والله انا بدور علي حاجه البسها لي حضرتك ملقتيش حاجه عجبتني غير ده اومال مين الا شريه مش انتي....
تتوتر ضحي من نظراته الواقحه لها وتجري تلتقط الروب من علي الكرسي وتلبسه.... فتجد نجم مقترب منها فتتراجع لي الخلف....
وهي مرتبكه....
ضحي:انت بتقرب مني ليه هو انت عوز ايه مني.....
يتقدم نجم ويبتسم باستمتاع
نجم:انا قولتك انك خسرتي التحدي وهتبقي ام ولادي وكمان عشان يكون جواز بجد مش علي الورق وتكوني ملكي انا وبس....

ترجع ضحي لي الخلف وتهمس برعب:يا لاهوي ده مصر علي الا في دماغه مستحيل ده يحصل
يسمعها نجم ويبتسم:لا هيحصل
ضحي:بتحلم وهكمل تعلمي عشان انا الا كسبت..التحدي وانت غشاش
وقبل ان ينطق نجم كانت ضحي وصلت لي الباب وفتحته وهربت...منه.....يتعصب نجم وينده علي ضحي....
نجم:ضحي ارجعي احسن لكي ميصحش حد يشوفك كده ارجعي يا ضحي.....
ترد عليه ضحي من اسفل بعند:والله ما انا رجعه طول ما انت فيها والا عندك اعمله....

يغض"ب نجم والد"ماء تغلي في عروقه ...
ويضر"ب الباب بقدمه
نجم:كده يا ضحي طيب والله ما انا رحمك...وهحبسك في الاوضه وهنفس الا في دماغي.....
ونزل يجري خلفها...سمعت ضحي صوت اقدامه 
ضحي برعب:يا لاهوي ده هيعملني عصير ام الحق اجري علي اوضه امه عشان اتحمي فيها وجرت علي غرفه ام نجم واحتمت فيها...
ام نجم بدهشه:مالك يا بنتي واذا تخرجي كده من اوضتك واذا نجم يسبك كده ده هيسود عيشتك

ضحي بخوف:متخوفتيش انا اصلا مرعوبه في نفسي خلقه اصله ناوي علي...ولم تكمل وتجد نجم يفتح الباب....وعيونه بطق ش"ر
ام نجم بتوسل:براحه عليها يا ولدي ده مش حملك....
يتمالك نجم نفس:حاضر يا امي براحه عليها بس عجبك انها طلعه كده من الجناح....
ام نجم :براحه يا ولدي
ينظر لها نجم بتوعد:طيب يلا علي فوق احسن لكي.....
ضحي برعب:طيب ابعد شويه
يجز نجم علي اسنانه بغيظ ونفاذ صبر....الله ما طولك يا روح اديني اتنيلت وبعدت شويه وفي لمح البصر تجري ضحي ويجري خلفها نجم...واثناء جريها تصطدم بي شريف الذي يتجمد مكانه لاني ضحي وقعت ارضا والروب قد اظهر جزء من ساقها
شريف باعجاب:الله ما صلي علي النبي (عليه افضل الصلاه والسلام).....ايه الجمال ده...تلم ضحي نفسها وتنهض بسرعه وهي وجهها اصبح وردي من الخجل...وبترجع خطوه لي الخلف فتصطدم بنجم الذي يغل"ي غض"با وغيره فتترحم علي روحها....
نجم بغض"ب:كم مره قولتك مراتي خط جحي"مي والا يقرب منه يتح"رق يبلع شريف ريقه بصعوبه
خوفا من نظرات نجم الملت"هيبه
شريف:انا اسف يا نجم وجري من امامه....فيحمل نجم ضحي لي فوق ويرميها علي السرير بقسوه وهي تصرخ نزلي يا نجم يا هام"جي....
نجم:كده جبت اخري منك انا هعلمك الادب وجلب حبل وقيدها علي السرير وهي تصرخ وتبكي...
ضحي:لا بلاش الاسلوب ده ارجوك يا نجم انا بك"ره الاسلوب ده
نجم ببرود:انتي الا اجبرتيني علي كده....
وتركها وخرج تظل ضحي تصرخ نجمممم وتبكي....

في السودان....
يفتح بدر الغرفه لي تقي ويقرب منها يجدها متكوره في نفسها نائمه علي سجاده الصلاه ودموعها تسيل من عيونها رغم انها نائمه قلبه يالمه علي بكها...فيحملها لي السرير...ويضعها عليه ويغطيها ويملس علي خدها برقه يمسح دموعها
بدر: والله ما خنت"ك دي البنت هي الا اخدتني علي خوا"نه وبستني غصب عني حتي انا ضر"بتها بلقم علي وشها وبهتلتها انا بحبك انتي وبس... وطبع قبله علي وجنتها وخرج.....
بدر:انا عارف ازاي هصلحك يا قلبي انا هحضر احلي فطار رومانسي عشانك يا قلبي...
ودخل المطبخ وشرع في تجهيز الفطار ونظم الطاوله بفطار رومانسي وشموع وموسيقي هادئه تفيق تقي من نومها وتنهض وهي تشعر بتكس"ير والم في كل جسدها......وعيونها متنفخه من اثر البكاء.....
تقي:منك لله يا بدر انا بكر"هك
فتخرج لي تبتسم رغم عنها وتنسي حزنها بمجرد ان رأت الفطار والاجواء الرومانسيه.....فتجد بدر يضمها من الخلف...ويضع راسه علي كتفها.....
بدر:سمحيني والله الموضوع مش زي ما شوفتي ....
تقي بحزن:اومال ازاي انا كنت بمو"ت ام شوفتك معها...
ياتي بدر امامها بلهفه ويقبلها برقه
وحب بعد الش"ر عليكي يا قلبي والله ده كان غصب عني انا ضر"بتها بلقم وهزقتها عشان بستني علي غفله...مني
والله ما بكدب وبعدين انا مش بسططعم غير بوستك انتي وغمز لها بشقاوه.....
تخجل تقي...:بس جسمي كله متك"سر منك لله
يغمز لها بدر:ولا يهمك بعد الفطار انا هعمل لكي تدليج وهفكه لكي انا واخد النهارده بطوله اجازه لكي
وهدلعك وانعنيشك علي الاخر انتي ملكه وانا فارسك....
تقي بغرور:طيب عفونا عنك يلا عشان نفطر....
فحملها بدر بكل حب واجلسها علي الكرسي وجلس بجانبها وبدأ في اطعمها.....

في مصر....
بعد الظهر يرجع نجم لي غرفته ويفك قيد ضحي التي تتجانب حتي النظر اليه وبعدها تحمم وبدل ثيابه وطلب لها الطعام ووضعه لها وخرج واغلق الباب....
تنفج"ر ضحي في البكاء
ضحي:والله ما انا قعده معها وقلبي ده هطلعه وادوس عليه انا اتهنت كتير منه واخرجت هاتفها التي خبئته منه...واتصلت باحد وبعدها واغلقت الهاتف....
ضحي بتحدي:بس كده هو ده الا لازم يحصل في المساء يفتح نجم باب غرفته 
يتبع.  شاهد 👈 الفصل التاسع 
#ساره_احمد

جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية التؤام ورحلة الحياه كاملة

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -