رواية خادمة الصقر الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

 رواية خادمة الصقر الفصل التاسع 9 

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل التاسع


 اوض الضيوف .. و قولي لمسعد يبدا في تعليق الانوار علشان الفرح

خالد كان واقف و سمع كلام جده و حس بكره شديد

خالد بكره / انت اللي جيت لقدرك يا اخوي

#خادمة_الصقر 

9

ي العربية 🚘

معاذ كان نايم علي رجل نغم و كان في صمت في العربية و نغم و عساف بيبصوا لبعض بملل


عساف / لا والنبي يا صقر معلش ، انت ممكن تنزلني هنا قي الصحرا و انا هركب مع اي حد بدل الملل اللي مالوش معني ده بصراحة


صقر بصله في المراية بحده / عساف اخرس شوية

بس اقسمك بالله اوقف العربية و انزلك بجد في الهوو ده .


عساف بحرج. / انا كنت بحاول بس بعبر عن راي يعني ، يا ريتني كنت جيت بعربيتي احسن .


نغم / خلاص يا عساف سيبك منه ، واد يا كريم قولي 

عملت ايه مع ياسوو بقي و حركات 


صقر بصدمة / واد يا كريم .. هي قالت واد مش كدة 


كريم بخوف/ انا بصراحة مسمعتهاش قالت حاجة

بس ماتركزشي معانا


...لف كريم علشان يتكلم معاهم و هو مبتسم و صقر كان سايق و هو مصدوم من اللي بيحصل 


كريم / بصي بقي و منغير لف و دوران انا شكلي حبيتها بجد يا نغم ، طلعت عاملة كل التمثيلية دي علشان تتعرف عليا و هي اصلا موظفة في البنك 


عساف / يا بنت اللعيبة بجد ياسمين دي طلعت مص.يبة و شكلها بتحبك بجد 


كريم بضحك / انت ليه محسسني انك عارف الموضوع علفكره انا حكيت لنغم بس يا ناصح 


عساف/ لا يا ناصح برضووو .. ما نغم حكيتلي انا كمان ..😂


صقر بضحك/ طب و ربنا انا كمان عارف الحكاية لانها حكت لمعاذ و هو قالي 


كريم بصدمة. / اومال لو مكنش سر روحي الله يخر.ب بيتك يا نغم يا بنت ام نغم 


صقر / طب ممكن تاخد نصيحتي بقي ، فكك منها و من اي واحدة اصلا و خليك كدة عايش برنس منغير صداع 


نغم./ حلو سمعنا رايه يا كريم و طبعا عارفين مكانه فين .


صقر بعصبية/ ايه يا اختي .. راي مكانه فين بقي 


نغم بخوف / هيكون فين يعني في سلة القما.مة 

ما هو اكيد مش هناخد بكلام ناس معقدة يعني علي اخر الزمن ، و بعد اذن حضرتك طالما كلام في المشاعر متدخلش 


صقر بعصبية / طيب انا بقي اللي مش عايز اسمع صوتك تاني.. احسن والله ار.ميكي في قرب سلة قما.مة نقابلها و انا اصلا مش طايقك . و انت يا عساف الكلام ليك برضووو 


....و فعلا فضلوا ساكتين طول الطريق و نغم نامت بتعب و كانت حاضنة معاذ و شكلهم كان جميل اوي

لحد ما وصلوا صقر العمده عاصم الحديدي 


و نزل صقر من العربية و معاه كريم و عساف 


___________________________________


في العربية 


معاذ/ يا نغم ، قومي بقي كلهم دخلوا البيت عند جدو وانتي ليه نايمة 


نغم / خلاص يا معاذ فوقت اهووو .. هما دخلوا البيت ، الله ده شكلوا حلو اوي 


و نزلت هي و معاذ من العربية و معاذ جري يسلم علي الفلاحين لانهم عارفينه ..


....نغم كانت واقفة بتتاوب بنوم و شافت قدامها شاب طويل و عريض لابس جلابيه و اول ما لف لقته صقر اتفاجات بشكله في الجلابية ..


نغم قربت منه و خب.طته في كتفه بهزار / تصدق بجد شكلك جميل اوي في العباية .. شكلك عمدة بجد 


خالد بستغراب / افندم .. 


نغم / يوووه هو انت مش هتبطل غرورك ده ، علفكره انا جاية اشكرك فيك يعني المفروض تقولي علي الاقل شكرا ، و لا انت زعلان من الكلام اللي انا قلته من شوية .. انت عارف اني دبش و بهزر 


خالد ضحك غصب عنه / انتي فظيعة بجد .. و عموما هبطل غرور علشان خاطر عيونك العسلي دي


نغم اتصدمت من كلامه / انا  اول مره اشوفك بتضحك كدة .  ضحكتك حلوة بجد  بس انت ليه  بتتكلم بالسلوب ده .. ص**


....فاجاه معاذ جري علي خالد بحب 


معاذ بفرحة/ خالد وحشتني اوي اوي اوي ، لسه مش بتيجي الفيلا عندنا..انا كان نفسي اشوفك اوي


نغم اتصدمت و برقت جامد / خالد مين .يالهووي 


....و خرج عساف للجنينة و قرب و مد ايده لخالد 


عساف/ ايه ناوي تسلم عليا ، ولا هتعملني عد.و ليك


خالد ابتسم و سلم عليه و حضنه / وحشتني يا حضرت الضابط ...  عاش من شافك ، مين جيه معاك 


نغم  بقلق / عسااف ..مين ده ، هو ده نسخة صقر مش كدة ... هو صقر الحديدي ربنا بيكره فعمل منه عفريت صح 


خالد ابتسم/ انتي بجد مين ، انتي مش طبيعية ابدا 

ايه كمية اللذاذة دي .. عساف مين دي 


وفجاه خرج صقر من الدوار و معاه جده ..


صقر / نغم يلا خدي معاذ خليه يغير و يرتاح شوية علشان بليل في سهر و عزومات و لازم يبقي فايق 


نغم عمالة تبص عليهم لاحظت ان في اختلافات طفيفة بينهم زي لون العين .. صقر لون عينه عسلي 

لكن خالد لون عينيه بني .. و اختلافات تانية 

لكن بسيطة اوي 


صقر بحده / نغم انتي سمعاني .. انا بكلمك يا بنتي 

يلا خدي معاذ و ادخلوا جواا 


نغم بتركيز / اه ..وحاضر تعالي يا زيزو ، بعد اذنك يا استاذ .. وربنا ما فاكرة اسمك


...و اخدت معاذ و دخلت الدوار فعلا و خالد كان واقف يضحك عليها و كان اول مرة يبتسم من فتره طويلة 


الحديدي/ ايه يا خالد مش هترحب باخوك  ، طب علي الاقل قوله حمدلله علي السلامة


خالد / و اقوله ليه انا اصلا مش شايفه قدامي 

سبق و قولتلك يا جدي انا اخويا م.ات بالنسبة ليا 


الحديدي / كفاية كلامك ده بقي ، انت قا.سي ليه كدة 

ابوك لو كان عايش ، كان ربا.ك من اول جديد علي كلامك ده .


خالد / ابويا لو عايش و صقر مش قريب منه عمره ما كان غض.ب علياا و عمل فيا اللي عمله ده 

بس هقول ايه ابويا شبه صقر نفس الج.حود 


صقر بحده / انا ممكن ام.د ايدي عليك  حالا بس علشان افوقك لنفسك و اعرفك انت بتتكلم مع مين 


ولو مش عارف اقولك .. انا صقر الحديدي اللي بكلمه واحدة منه تد.خل الس.جن و تعيش عمرك كله هناك .


خالد ضحك/ بتهد.دني يا صقر ، لا واضح انها غابت منك اوي و نسيت انا مين يا ابن ابويا  انا خالد الحديدي .. اللي عملك عقدة من و انت لسه طفل 

ولا نسيت .


سابه خالد و دخل الدوار و كان حاسس بالانتصار الشديد اما صقر فكان حزين و بيحس ان كل ما بيشوف خالد بيفقد السيطرة علي نفسه. 


_____________________________________


في الشركة صقر .


....جاسر كان قاعد في مكتب صقر بيشتغل بس اتفاجاه بحد بيفتح الباب و اتفاجاه بنانسي 


جاسر / ازيك يا نانسي .. غريبة محدش بلغني انك عايزة تدخلي المكتب .


نانسي / ليه هو انت ناسي ان ده مكتب خطيبي ولا ايه ، يعني ادخله وقت ما احب كمان 


جاسر ببتسامة استفزاز / والله .. و صقر عنده علم بالكلام ده ، ما تنجزي يا نانسي و تقولي انتي عايزة ايه.. لان ببساطة كدة لسه متخلقش اللي يدخل مكتب صقر منغير ما يخبط 


نانسي / طب بص بقي منغير لف و دوران يا جاسر انا عايزة اعمل معاك ديل بس لو حد عرف بيه صدقني 

انت مش هيبقي ليك وجود في الحياه تاني 


جاسر ابتسم/ يارب هو انا مش قولتلك قبل كدة اني مش بتهدد ، انجزي يا نانسي


نانسي / انا عايزة اخلص من خالد للابد و عايزاك تساعدني ..


جاسر بصلها بتركيز ....


تفتكروا ايه هيبقي رد فعله ؟؟ 


______________________________________


في الصعيد 🍀


اغلبهم كانوا نايمين و نغم كانت صاحية و قررت تنزل تقعد برا الدوار ..


نغم كانت بتتفرج علي شكل الاراضي الزراعيه و مبهورة / الله قد ايه المكان هنا جميل و مريح 


خالد و هو واقف جمبها / و بيبقي احلي وقت الفجرية علفكره ، انتي تبع صقر مش كدة 


نغم / بقي انت خالد .. سمعت اسمك كتير اوي بس عمري ما اعرفت انك اخو صقر و كمان التؤام 

بس ازاي مش عايش مع اخوك 


خالد ببتسامة / انتي اسمك نغم صح.  اسمك حلو 

عارفة يا نغم انا حاولت قد ايه اعيش معاهم في نفس البيت .. كتير اوي و كل مرة بفشل 


نغم باعجاب / عارف ياريت صقر كان اسلوبه زيك كدة .. هادي و لذيذ 


 ..خالد فضل يضحك جامدو نغم استغربت اوي


خالد / تعرفي ان عمر ما حد قالي الكلمة دي .. طول عمرهم بيقولولي ازاي مبقتش زي صقر .. دايما شايفينه هو الاحسن في كل حاجة ، بقولك ايه انا جعان اوي.. تعالي ناكل 


نغم/ انا طباخة ماهرة علفكرة .. يلا بينا علي المطبخ 


___________________________________ 


 

في اوضة كريم و عساف .


كريم بيصحي عساف / انت يا زفت  بطل فرك بقي 

انا مش عارف انام منك 


عساف بنوم / لو مضايق قوم نام علي الكنبة و متو.جعش دماغي 


كريم / هو بيت اه.لك ياض .  عساف اظبط في نومتك بدل ما والله  ار.ميك  من علي السرير 


عساف برضو فضل يتحرك في السرير بطريقة استفزت كريم و هو اتغاظ و ز.قه جامد من علي السرير..


عساف و.قع علي الارض بو.جع / اعاا ، ايه الغباء ده في حد يعمل كدة 


كريم / روح بقي نام علي الكنبة ..جاتك اللهم في نومتك ، الله يكون في عون اللي هتتجوزك والله 


و عساف بيبص علي الكرسي لقه موبيل كريم بيرن برقم ياسمين فخط.ف الموبيل بسرعة من كريم .


كريم بعصبية / عسااف متهزرش معايا و هات التليفون بدل ما اك.سر دماغك .


عساف بضحك/ وربنا لو لمسحت شعرة واحد مني لا.تبلي عليك و ا.حبسك 


و اخد عساف الموبيل و جري علي الحمام و قفل الباب عليه ..


___________________________________


في المطبخ ..


خالد واقع بيتفرج علي نغم و هي بتطبخ 


نغم / بذمتك يا خالد و انا عارفة انك عندك ضمير و هتقول الحقيقة كلها 


خالد بضحك/ يا بنتي عارفه ايه ده انتي لسه شايفاني النهارده ، عموما بسم الله ما شاء الله عليكي الاكل عمال يتحرق بقاله  نصف ساعه .


نغم / انت بتتكلم جد اصل انا اول مرة اعمل نجريسكو دي 


خالد / لا يبقي تقفي انتي جمبي و اتعلمي بقي اصول الاكل يا ماما


....  وفعلا نغم وقفت جنب خالد وتفاجئت ان هو بيطبخ باحترافيه كبيره جدا وكانه متعلم الطبخ من زمان .


___________________________________


في اوضة عساف و كريم ..


قدام باب الحمام 


كريم / افتح يلا و خليك جدع و انا هتكلم و افتح المايك 


عساف / وربنا لا.ذل اهلك علشان تبقي تز.قني من علي السرير كويس .. و خليها ترن كدة و محدش هيعبرها و اقولك كمان هبع.تلها ماسدج اهز.قها فيها كمان 


كريم / ورحمة ابويا لو مفتحتش الباب لاكسره عليك يا عساف و انت حر بقي .. 


عساف / حلووو كس.ر الباب يا عم فاندام 

خلي صقر يجي يك.سر دماغك الحلوة دي ... بقولك ايه علشان اجيبلك ناهية الحوار

 انت زي الشاطر هتطلع برا الاوضة كدة و تبقي تنام في حضن صقر علشان تاخد الموبيل 


كريم / وربنا هسمع كل كلامك بس متردش عليها ولا تعمل حركة من حركاتك المتخ.لفة دي 


عساف / تمام عموما انا اخذت رقم تليفونها احتياطي علشان لو فكرت تضايقني هفض.حك معاها 


وفعلا كريم وافق يخرج من الاوضة و عساف اداله تليفونه و قفل الباب عليه و نام و هو مكنش معاك رقم ياسمين اصلا بس حب ينام في الاوضة لوحده 

____________________________________


في المطبخ ..


خالد / خدي الاكل اهووو ..و دوقي و قوليلي رايك 


...نغم اخدت الطبق و فضلت تضحك جامد و خالد استغرب اوي ..


خالد / اي يا بت انتي بتضحكي كدة ليه ..في ايه

استووووووب.  مشاهده 👈 الفصل العاشر


تفتكروا مين اللي جيه 😱🤣🍀

جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية خادمة الصقر كاملة

لمتابعة باقي الرواية زورو قناتنا على التليجرام من هنا 

جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 


( مدونه دار الروايه المصريه )



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -