رواية الصياد في مواجهة حوريته الفصل الاول بقلم أسيل بسام

أخر الاخبار

رواية الصياد في مواجهة حوريته الفصل الاول بقلم أسيل بسام

 رواية الصياد في مواجهة حورية الفصل 1

رواية الصياد في مواجهة حورية الفصل الاول بقلم أسيل بسام

رواية الصياد في مواجهة حوريته الفصل الاول 

دخلت اوضتي واناا بعيط جامد لانه حبيبي وابن عمي هيتجوز النهاارده واناا من قهرتي مقدرتش انزل اباارك لهم حتى اناا اسمي حور وابن عمي اسمه جااسر هو شااب بسم الله ماشااء الله عليه جميل وحنين ووسيم عيونه فيروزية كده يجنن  الواحد تقول عليه واحد اجنبي  

هو طبعاا ربااني بعدماا بااباا الله يرحمه اتوفى هو بقى بالنسبالي ابوياا واخوياا وسندي وظهري  اناا بحبه من زماان  ااوي للصراحة معرفش بدات احبه من امتى اناا وعيت على حبه  اناا عاايشة مع مااماا جناات احن ست في الدنياا دي كلهاا هي جنتي على الارضة دي 

دخلت ولقتني بعيط فحاولت تهون علياا وتهديني

جناات بحب  : ي حبيبتي كفاية عيااط عشان خاطري 
حور  : هو خلاص هيتجوزهاا  ي مااماا

جناات  : ده نصيبه ي حبيبتي وانتي نصيبك كمان هيجي
حور  : بس اناا مش عاايزة غيره ي مااماا انا بحب جاسر ااوي
جناات : اناا اريد وانتي تريد  والله يفعل ماا يريد  ( المقولة دي عجبتني ااوي فحبيت اشاركهاا معكم  احناا كبشر عاايزين كل حاجة تعجبناا بس الله سبحانه وتعالي بيختاار الافضل ليناا لانه هو العاالم اكتر منناا اذا كان خير ليناا ولا بياذينا مننسااش نصلي على النبى  ) 

حور  : ونعم بالله
جناات  : يلا غسلي دموعك عشان هنحضر الفرح سوء
حور  : بس ي ماماا
جنات  : عارفة انك هتتوجعي بس لازم تقاومي وبعدين عمك هيزعل لو ماا نزلتيش

حور بيااس  : اسبقني واناا هحصلك ي قلبي
جنات : متتاخريش ي قلبي

.............

جاسر : عمتي حور منزلتش معاكي ليه
جنات  : عايزة تطلع احلى واحدة عشان كده هتتاخر كماان
جاسر بغضب  : تروحي وتقوليلهاا متحطش ذرة مكب واحدة تجي ذي ماهي وتلبس فستان يكون وااسع مش ذي المرة الفااات لاني بجد هكسرلهاا رقبتهاا لو لبست ذي الفستاان اياااه 

( لا ده بجد انت وااقع ااوي ي جسورة 
اوبس اناا عاارفة اني رغااية اوي بس اعذروني اناا طبعي كده احب اعرفكم بياا اناا اسيل بساام  انتوا بقيتوا صحابي طبعاا تقدرو تقولولي  سوسو  ) 

جناات  : طب بلاش اليوم سبهاا تعمل ال هي عايزاه
جاسر بغضب  : اناا عاارف دمااغهاا كويس فمش هسيبهاا على مزاجهاا  ي عمتي 
جنات  : اهدي انت كده واناا هقولهاا 

مااجد  : في ااي ي جاسر
جااسر  : مفيش ي بااباا
ماجد بسخرية : وساايب عروستك ليه ي بنى لتكون خلاص غيرت رائيك ومش هتتجوزهاا

جاسر  : مغيرتش رائي ي بااباا كنت بكلم عمتي وخلاص اناا رايح اقف جنب عروستي لحسن الناس يفكروني عايز اخلع والسلام
مااجد  : روح ي حبيبي لنشوف اخرتها  اااي

عند جااسر

شاهي : كنت فين ي جاسر وسايبني لوحدي
جااسر  : ملكيكش فيه ي بنت فوااد
شاهي  بحقد  : انت كنت مع حور  صح

جااسر ......

شاهي  بغضب : اناا  مش بيعجبني نظراات البنت دي ليك ي حاسر فالاحسن انك تبعد عنهاا ومتتكلمش معهاا  والا 
جاسر وهو يضغط على ذراعهاا بقسوة  : والا ااي ما تكلمي
شاهي باالم  : جاسر دراعي انت بتوجعني

جاسر  : اناا مبتهددش ي شاهي احسنلك متكرريهااش
وحور  خط احمر لو فكرتي تضايقيهاا اناا ال هضايقك انتي مفهووم كلامي
شاهي باالم  : مفهووم بس سبني

ترك يدهاا وهو يزفر بضيق لماا الات اليه الامور 
سمع صوت وقع كعب عالي يدق بارجاء المكان فازدات ضرباات قلبه شوقااا رفع نظره للاعلى وهو ينظر لتلك الحورية  التى نزلت لتوهاا بغضب شديد فهذه المصيبة اخذت اخرى ماا تبقى من ذرة عقل  لديه وفجااى

Part 1
مشاهده 👈 الفصل الثاني

الصياد في مواجهة حورية 

بقلم Asel Bassam
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -