رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبه احمد عطيه

أخر الاخبار

رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبه احمد عطيه

رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السادس عشر 16

 رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السادس عشر 16 


حمدالله علي سلامتك يا روح
كان مهند و ياسين في صدمه و روح نظراتها بستغراب
روح بتعب: الله يسلمك 
مهند بغضب: انتي اي اللي جابك
ريم: جيت اطمن علي روح
مهند: سلامك وصل اتفضلي
ريم بغيظ: طيب ممكن بس عايزاك ثانيه
مهند: ياترا مصيبه اي اللي جيباها المره ديا
ريم: هتعرف بس ثانيه علي انفراد
مهند بص ل روح و هي بصتله بمعني تمام
و خرج برا
مهند بنفاذ صبر: اخلصي 
ريم ببتسامه: انا حامل 

بقلم حبيبه احمد عطيه 

كان خالد بيتمشي و قابل شمس تاني
خالد: تسمحيلي اقعد معاكي
شمس برفض: ل... 
خالد بمقاطعه: شكراً جدا و قعد
شمس: بس انا مقولتلكش اقعد
خالد: لو سمحت قهوه مظبوطه
شمس: انا بكلمك ها
خالد: ايوه يا انسه شمس معاكي 
شمس: لا والله 



خالد: اتفضلي
شمس: انا سمحتلك تقعد.! 
خالد: و هو لازم استأذن منكك ولا اي
شمس: ايوه ده الترابيزة بتاعتي
خالد: خلاص بقا يا شموسه عديها عديها
شمس ببتسامه: مجنون
خالد بحب: بيكي
شمس بخجل: سكتت
خالد بضحك: لا و بتتكسفي اووي اومال لما خبط فيكي كنتي شبح ليه
شمس: عشان مبحبش حد يخبطني
خالد: اسفين يا ستي
شمس ببتسامه: محصلش حاجه خلاص
خالد: قوليله بقا بتقرئي اي
شمس: روايه
خالد: بتحبي القراءة بقا
شمس: جدا
خالد: و ده روايه اي بقا
شمس: انت لي
خالد: اسمها اي؟ 
شمس: احم انت لي
خالد: و انتي ليا
شمس بخجل: ده اسم الروايه
خالد بحب: اسمها اي
شمس بزعل: علفكرا انت غلس ها
خالد و هو يقلدها: انت غلس ها بقا انا خالد المهدي اللي اكبر رجال الاعمال بيعملوله حساب يتقالي غلس يالهويي علي الزمن



شمس: اي يا عم الحاج التواضع خف تواضع شوايا عرفنا خلاص انك خالد المهدي
خالد بضحك: ماشي يا شمس الحياه
شمس بضحك: لا شمس الاموات
خالد بزعل: ممكن متقولهاش تاني
شمس: بقولها عادي والله 
خالد: لو سمحت متقولهاش تاني
شمس: حاضر
خالد بحب: عسل كده و انتي بتسمعي الكلام احسن من عم ابراهيم اللي بيطلع ده
شمس: بقا انا بقيت عم ابراهيم؟ 
خالد بحب: احلا
.... القهوه يا فندم
خالد: جبتها ليه دلوقتي 
شمس ضحكت
خالد: اللهم ما صلي علي النبي
شمس ببتسامه: عليه افضل الصلاة والسلام
خالد بهمس: بقولك اي
شمس بتركيز: اي
خالد نتش منها الكتاب و طلع يجري
شمس جريت وراها: كتابي
خالد: تعالي خوديه و جريوا ورا بعض

بقلم حبيبه احمد عطيه

مهند بغضب: حامل ازاي 
ريم: هو اي اللي ازاي حامل منك
مهند: لا يا ماما الكلام ده من شهرين 
ريم: منا حامل من شهرين و لسه عارفه دلوقتي
مهند: لا انتي كدابه 
ريم: صدقني مش بكدب انا فعلاً حامل منك
مهند: فين التحاليل بالكلام ده
ريم: اتفضل 



مهند فتح التحاليل و طلع كلامها صح
ريم: لازم تتجوزني
مهند: اعمل اي
ريم: تتجوزني ولا ننزل و نشوف فضيحه رجل الاعمال مهند مع ريم 
مهند: خليني افكر و اكلمك و نتقابل و هقولك نعمل اي
ريم ماشي باي يا حبيبي
مهند ابتسم بقرف و دخل
روح:كان في اي
مهند: ولا حاجه شغل بس
ياسين بصله بستغراب
و روح مصدقتهوش و قمر مكنتش واخده بالها و محمد كان باصص ل روح و فرحان
دخل الدكتور
الدكتور: ده احنا بقينا حلوين اهو
مهند: افندم
الدكتور: حاسه بأي وجع يا انسه روح
روح: اه موجوعه شوايا
الدكتور: فترة بس و هتعدي هو في الاول تعب بس مكان العمليه 
روح بتعب: ان شآء الله بس هو ممكن اخرج انهارده 
الدكتور: لا مش هينفع
روح: مبحبش المستشفيات بابي قوله ونبي يا بابي
محمد: صحتك يا روح اهم
روح: هحافظ علي صحتي بس انا مخنوقه هنا
الدكتور: طيب هبعت معاكي اتنين من الممرضات يتابعوكي
روح ببتسامه تعب: موافقه
و خرج
مهند: طيب انا عندي شغل في الشركه و كويس اني اطمنت عليكي هعدي عليكي بليل و قمر معاكي و محمد بيه 
روح ببتسامه: هستناك 
مهند: تمام يلا يا ياسين
ياسين: باي يا روح يا قمر
روح بضحك: باي يا ظريف
ياسين: بقا كده يا عيله نكد
روح بضحك: في ده عندك حق و مشيوا

خرجت روح برفقه قمر و محمد علي الفيلا و ياسين و مهند وصلوا الشركه 

في فيلا ياسين
فرحه: شايف يا بابا باين عليه حبها
ابراهيم: انا هتصرف متخفيش
فرحه بغيظ: ماشي 

في الشركه
ياسين: مالك يا مهند
مهند: ريم حامل و............ يتبع

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -