رواية حارسه الاعمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنوشه

أخر الاخبار

رواية حارسه الاعمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنوشه

 

رواية حارسه الاعمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنوشه

رواية حارسه الاعمي الفصل التاسع عشر 19 

حارسه الاعمي 19

مصعب بياخد باله ان امه عايزه تقول حاجه بيجبلها ورقه وقلم وبتكتبله:" ده طاهر ابوك "
مصعب اول مره يشوف ابوه من سنين طويله ف نسي شكله 
طاهر بتعالي: ايه يابن رأفت عامل ايه
مصعب عقد حواجبه: رأفت مين وايه الهبل اللي انت بتقوله ده 
طاهر شاور علي عبير: أسألها رأفت مين
عبير في الوقت ده بتحس انها قادره تتكلم: ده ابن خالي وملهوش علاقه بيا يا طاهر وهفضل اقولك لحد اخر يوم في عمري رأفت ملمسنيش رأفت ابن خالي ومصعب ابنك انت وبس 
طاهر شاور بنضارته ناحيه عبير: ولو فضلتي تقولي نفس الكلام من هنا للسنه الجايه برضه مش هصدقك 
عبير بصت للأرض بحزن ومصعب نزل لمستواها واتكلم بصوت مبحوح: انا ابن مين 
عبير: اوعي تصدق كلام طاهر... طاهر هو ابوك 
طاهر ببرود: مش ابني 
عبير بإصرار: لا ابنك 
مصعب قام وقف وصـــرخ بصوت عالي: بس بقي بس انتو الاتنين عايزين مني ايه انتو ليه مصممين تعيشوني في حزن ليه كل ما الدنيا تضحكلي انتو تكسرو فرحتي عايزين ايهه هاا ردوا عايزين ايه انتو سبب كل حاجه وحشه حصلتلي سيبوني في حالي بقي... كمل كلامه وهو بيشاور علي ابوه: وانت حتي لو ابنك كنت هتعمل ايه الحكايه واحده وبعدين ايه جايبك بيتي لما انا مش ابنك جاي هنا ليه وابأي حق تدخل؟ 
طاهر ببرود: جيت اهدلك اللي انت عملته عايز اكسر'ك انت وامك الخاينه
مصعب بصوت عالي وعصبيه ونبره اول مره يتكلم بيها:برااااا 
طاهر خاف من منظر مصعب وخرج بسرعه 
مصعب راح ناحيه نيروز اللي مصدومه من كل اللي بيحصل وبيمسك ايدها: فرحي انا ونيروز الاسبوع الجاي وكل حاجه هتم عادى انا مش هفضل طول عمري في الحزن عشانكم 
عبير: ربنا يتمملك علي خير يا ابني

تاره بصدمه وهي بتشاور علي نفسها: تطلب ايدي انا؟ 
ادهم بثقه: ايوه 
تاره: اشمعني انا 
 قرب منها والكرسي اتلف وبقي في ضهر المكتب ادهم حاصر الكرسي بين دراعته واتكلم بخبث وهو بيقرب من شـــــــفــــــآيـــــــّفــــــهِآ: عايزه تعرفي ليه
تاره بتحاول تفلت منه وبتهز راسها بخوف: لل.. لاا مش عايزه اعرف 
ادهم قرب منها اكتر ونظره منصب علي شـــــــفــــــآيـــــــّفــــــهِآ: عشان دول اللي دوبوني... بّـــــــآًسًــــــــهِآ برقه وبعد عنها ياخد نفسه. 
تاره ضــــــــربّـــــــتــــــــهِ علي وشه بالقلم وجريت 
ادهم عينه احمرت وكور ايده واتكلم بفحيح: انا هعرفك تعملي كده ازاي 

ساره: خلاص وصلنا انزلو انا هركن العربيه واجي 
تامر بينزل وبيبص علي الڤيلا اللي قدامه 
ام ساره: مالك يابني مدخلتش ليه
تامر اتنهد بتعب: مستني الانسه تركن وتيجي 
سميه: اسمها ساره ياحبيبي... طيب انا هدخل ارتاح عن اذنك البيت بيتك ياحبيبي. 
تامر ابتسم بمجامله: شكرا يا طنط 
بيوقف تامر يستني ساره 
ساره: مدخلتش ليه
تامر عقد حواجبه: حضرتك بتهزري صح؟؟ 
ساره: لا وانا ههزر ليه انت هتقعد في الڤيلا معانا لحد ما نشوفلك شقه 
تامر: مش هينفع طبعا
ساره: عادي يا تامر هيكون ليك اوضه خاصه بيك ومساحتك الخاصه ليك
تامر بإستسلام: طيب شوفيلي اوضه 
بتطلع ساره وهو بيطلع وراها وبتعرفه علي اوضته: دي هتكون اوضتك 
تامر: شكرا... انا هروح ارتاح شويه
بتسيبه ساره وبتنزل وتامر بيروح ينام 

رأفت ضحك بخبث: هههههه عفارم عليك يا سامي 
سامي ضحك هو كمان: ده انا هبهرك اوي الفتره الجايه 
رأفت: وانا مستني كان نفسي تامر يطلع زيك لكن هو طالع غبي لأمه
سامي بخبث: عادي ما انا زي ابنك
رأفت ضحك: واحد علي رأيك... يلا سلام

باسل رجله اتكسرت وماشي بيعرج
مرام بضحك: شكلك يموت ضحك بس تستاهل
باسل اتغاظ منها بس ابتسم بخبث: علي فكره نيروز عرفت بحبك لمصعب وكل حاجه يعني مش بعيد تكون بترتبلك في خطه انتي كمان 
مرام خافت لتكون نيروز فعلا هتأذيها: ل... لاا نيروز نسيت وبعدين هي صاحبتي ومش هتأذيني 
باسل ضحك: دي مرحمتش امه لحد ما بقت بكرسي بعجل هترحمك انتي؟ 
مرام بخوف: اه انا صاحبتها
باسل قعد وهو بيضحك: ادينا قاعدين اما نشوف 
جروب دار الروايات 
مصعب هو ونيروز بيجهزوا ترتيبات الفرح وبيجيبوا الجهاز مع بعض ومبسوطين انهم اخيرا هيبقو مع بعض
مصعب بتعب: كفايه كده يا نيروز انا حاسس ان رجلي مش شيلاني عايز ارتاح
نيروز يحب: تعالي نروح ياحبيبي وبكره نكمل 
مصعب بخبث: قولتي ايه
نيروز حست بالاحراج: بقول نكمل بكره
مصعب: اللي قبلها
نيروز بإحراج: يوووه بس يا مصعب 
مصعب ضحك عليها: طاب متقوليهالي وهوني عليا اللي انا فيه ده 

تامر صحي في نص الليل عطشان قام يدور علي مايه ملقيش ف اضطر ينزل تحت يشرب
ساره خرجت من اوضتها بالَشـــــــوُرت وتوب من فوق كاشف جًَسًــــــــمِــــــــهِآ ونسيت ان تامر معاها في الڤيلا ونزلت علي تحت تشرب لقيت الدنيا كلها ضلمه راحت نورت النور وتامر كان واقف وراها ماسك كوبايه مايه بيشرب واول ماشافها.... 
       شاهد 👈 الفصل العشرون 

       ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -