رواية عشق الادهم الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرح القصاص

أخر الاخبار

رواية عشق الادهم الفصل التاسع عشر 19 بقلم فرح القصاص

رواية عشق الادهم الفصل التاسع عشر 19

 رواية عشق الادهم الفصل التاسع عشر 19 


الدكتور: مقدرناش ننقذ المريض مع الاسف البقاء لله
قمر بصدمه وبترجع لوراه وكانت هتقع بس أسر مسكها
قمر بدون وعي: لا لا مستحيل ادهم يسبني بتكمل ودموع بتنزل هو قالي انه مش هيبعد عني هو قالي كدا ادهم بيوفي بوعدو علي طول واكيد هيوفي وم هيسبني لوحدي انا وابنه 
أسر بيحاول يتماسك عشانها
أسر: تمسكي شويه يقمر مينفعش كدا
قمر زق'ته ودخلت الغرفه لادهم
قمر بتقرب منه براحه وهي لسه تحت تأثير الصدمه 
قمر في نفسها: يارب يارب مش هقدر اعيش من غير يارب عشان خاطر ابني اللي لسه مجاش دنيا ميتحرمش من ابوه بدري 
قمر بتشيل الغطه من علي وجه وجسمها كله بيترعش وبتغمض عنيها 
وبتفتح براحه وبتاخد نفس عميق
قمر بصوت عالي: أسرررر مااااامااااا.. مااااااماااا 
كلهم دخلو جري عليها
نرمين بعياط: اهدي يقمر عشان خاطري انا عا..... 
قمر بتقاطعها



قمر بفرحه: ده مش ادهم يماما مش ادهم 
اذان بيشيل الغطه من علي وجه
اذان: قمر بتقول الحقيقه ده مش ادهم 
قمر بعصبيه: فين الدكتور هو فين
أسر: استني هاجي معاكي

قمر بز"عيق: انت ازاي يا دكتور يا محترم تتلغبط مبين المرضه اللي عندك 
دكتور: في ايه يامدام اتلغبط بين المرضه ازاي
أسر: قول الكلام ده لحضرتك
قمر: اتفضل معايا حضرتك وهتعرف

قمر: مش قولت علي الشخص ده انه ادهم 
الدكتور: مش انتي حضرتك مدام ادهم اللي جي في حادثه سياره  
قمر: انا مدام ادهم النابولسي يدكتور 
الدكتور: استاذ ادهم النابولسي.. انا أسف جدا والله فكرتك حد تاني خالص بس انا بعتذر منكو جدا 
اذان: طب وهو فين ادهم
الدكتور: احنا طلعنا منه الرصاصه ونقلنا علي غرفه تانيه وهو بخير دلوقتي بس تحت تأثير البنج
قمر : هي فين الغرفه دي 
الدكتور: الطابق التاني 
الكل طلع علي طول  

قمر بتفتح باب الغرفه بتسرع والفرحه مكنتش سيعاها في الوقت ده

قمر بتجري عليه وبتمسك ايدو 
قمر بعياط مزدوج بفرحه: ادهم حبيبي انا.انا كنت عارفه انك عمرك ماتسبني وبذات وانا معايا ابننا دلوقتي انت مش متخيل انا فرحانه ازاي دلوقتي وبتنام علي صدرو انا مكنتش اتخيل اقولهالك انت بذات او يبقا في مشاعر تجاهك بس انا حبيتك اوي فوق ماتتخيل انا بحبك فوق اضاعف حبك وعرفت الحب ده لمه حسيت انا ممكن تروح مني وبتفضل حضنه ومسكه ايدو



هدي بتمسح دومعها
هدي: لا ينرمين سبيهم لو حدهم شويه
نرمين: تمام

اذان: انا هروح املي الاستمار وجاي تاني 
أسر: انا جاي معاك

اذان بيخبط في شخص
اذان: انا أسف مكنش....... نور؟ 
نور: اذان عامل ايه 
اذان بإبتسامه: تمام وانتي 
نور: تمام وادهم عامل اي دلوقتي 
اذان: بقا احسن الحمدلله 
نور: الحمدلله و قمر 
اذان: كويسه 
أسر: انا هروح وانت تعالي ورايا 
اذان: ماشي 
مرام: يله يانور 
نور: يله
اذان بتسرع: ثانيه ممكن دقيقه و لوحدينا
نور بصت لمرام 
نور: اتفضل
اذان: انتي هتفضلي لي امتي تتهربي مني 
نور: اذان لوسمحت مش عايزه اتكلم في الموضوع ده دلوقتي 
اذان مسك ايدها: انا بحبك يا نور صدقيني انا مش بتسلي انا بجد بحبك
نور بتسحب ايدها من ايدو بهدوء وبتمشي 

******************************



عمرو: انا هسلم نفسي وانا انت كمان افضلك تسلم نفسك
مازن بعصبيه: لو عايز تقضي حياتك في السجن دي حريتك اما لو جبت سرتي في حاجه انت اللي هتندم
عمرو: احنا غلطنه يا مازن ولازم نتعاقب علي الغلط ده انا ازاي الفلوس عمتني لدرجه دي و كنت بحاول اق*تل اخويا ومراته وابنه انا مستهلش اني ابقا اخ حتي ادهم لو جاراله حاجه انا عمري مها سامح نفسي العمرو كله
مازن: وكان فين الكلام ده قبل ما تعمل كدا بقولك ايه انا لو اسمي جي في اي حاجه انت عارف انا ممكن اعمل تمام و قفل 
عمرو: انت اكتر واحد هتندم بعدين 

******************************

ادهم بيفوق و بيفتح نصف عين
ادهم بالم: قمر
قمر بفرحه: انا هنا اهو معاك يروحي 
ادهم بإبتسامة: انتي قولتي اي
قمر: انا معاك
ادهم: اللي بعديها
قمر: يروحي 
ادهم بضحكه بسيطه: اول مره اسمع كلمه يروحي بالحلاوه دي 
قمر بدموع: انت كويس في حاجه بتوجع انده للدكتور
ادهم: لا كويس متقلقيش 
قمر هطلع اقولهم انك فوقت وهجيلك ع طول




قمر: ادهم فاق 
هدي : بجد
قمر: ايوا مستنيكو جوه و الإبتسامة بتختفي
قمر: نور 
نور: ازيك يا قمر عامله 
قمر ببرود: تمام
نور بإبتسامة: انا كنت جايه اطمن عليكي انتي وادهم والحمدالله انكو بخير 
قمر: شكرا
نور: انا همشي وقولي لادهم اني جيت اطمنت عليه ولو عوزتي حاجه قوليلي اعتبريني اختك الكبيره
قمر ابتسمتلها: تسلميلي 



اذان': قمر هو.. ونظر لنور ونور بدلته نفس النظره 
قمر لحظتهم وابتسمت
اذان: احم هو ادهم فاق
قمر: اه مستنيك جوه
قمر: أستني يا أسر عايزاك
أسر: نعم في حاجه ادهم في حاجه 
قمر: لا لا كنت عايزه أسالك انت عرفت مكاني ازاي 
أسر: ايوا انا لمه شفت الخبر علي التلفزيون واتصلت بي مامتك وقالتلي انها عندكو ولمه روحت عرفت ان ادهم عرف مكانك ورحلك وانا لقيت اذان هناك وقالي علي مكان اخد منو اللوكيش وجيتلك ع طول
قمر:انت اجمل صديق واخ في حياتي بجد 
أسر: طب يله بقا عشان منتأخرش علي ادهم

مره أسبوع وادهم خرج من المستشفى وراح البيت 

اول ما دخلو البيت 
ادهم بعصبيه: انت ايه الجابك هناا

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -