أخر الاخبار

رواية زواج بالاكراه الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الاء العطفي

رواية زواج بالاكراه الفصل الرابع والعشرون 24

 رواية زواج بالاكراه الفصل الرابع والعشرون 24

حبيبه لبست علشان تفابل العريس ولما طلعت لقته..
حبيبه:زياد؟؟
زياد:ازيك يا حبيبه
حبيبه:بتعمل ايه
زياد:ايه يا بنتي هيا مامتك مقالتلكيش
حبيبه:يعني انتا العريس
زياد: اه
مامت حبيبه:انتو تعرفو بعض!
حبيبه:امااال دي معرفه قديمه
زياد:اصلي كنت باروح عند عمر الكليه اوقات فتعرفت عليها
مامت حبيبه:اه تمام




(عند عمر)
عمر كان ماشي من طىيق غير معروف ونور وميرنا مستغربين احد ما وصل قدام ببت
نور:ايه المكان دا
عمر:انزلو
ميرنا:هيا مش بتكلمك رد عليها
عمر:هتعرفو كل حاجه لما تطلعو
نور وميرنا طلعو ورا عمر ولاقو ان المكان...

(عند امل)
امل:بص هتنفز اللي قلتلك عليه في اول يوم في التيرم التاني
مجهول:تمام
امل:وانا هبسطك
مجهول:تمام بس اهم حاجه المبلغ يكون حلو
امل:تمام

(عند حبيبه)
مامت حبيبه: تمام يا ابني تبقى تجيب اهلك المره الجايه ان شاء الله ونتفق على كل حاجه
زياد:تمام يا طنط
زياد مشي وبعدين حبيبه قالت:ايه يا ماما مفيش حاجه اسمها اخد راي بنتي ولا انا مليش لزمه
مامت حبيبه: ما واضح من نظراتك انك موافقه 
حبيبه: يا لهوي هوا انا مفضوحه قوي كده
مامت حبيبه: انا امك يا بنتي يعني حافظاكي زي اسمي
حبيبه:اه بحسب ان انا كنت مفضوحه
مامت حبيبه: لا يا حبيبتي

(عند عمر)
طلعو لقو نفسهم في عياده نسا 
عمر:ادخلو
ميرنا: بقلك ايه مبحبش موضوع الامر
عمر:طب ممكن تدخلو
وبعدين نور وميرنا دخلو وبعدين جه دورهم
نور وميرنا وعمر دخلو وبعدين الدكتوره كشفت على نور
(بعد الكشف)
الدكتوره:الحمد لله حاله الجنين كويسه وهيا دلوقتي في بدايه الشهر الخامس ونقدر نعىف جنس الجنين في اخر الشهر دا



عمر:تمام يا دكتوره في ادويه او كدا
الدكتوره:اه هكتب شويه فيتامينات علشان بردو للاحتراس
عمر:تمام

(بعد مده روحو وميرنا ابدت تجهز شنطتها وهيا قاعده مع نور وعمر كان في المكتب بيعمل شغل)
ميرنا: انا بجد مش مصدقه اني قعدت هنا لمده اربع شهور انا حسيت زي واكنهم يومين
نور:وانا والله بجد انا عايزاكي تفضلي هنا
ميرنا: والله ما ينفع لان ماما مستنياني وشغل متلتل ورايا
نور:عارفه بس مش مهم بقى 
ميرنا: ايوا انا لازم انام بدري علشان اصحى بدري
نور:ايوا وانا علشان بكرا عندي امتحانات
ميرنا:ربنا يوفقك
نور وميرنا نامو وعمر كان قاعد بيشتغل احد ما خلص شغل وطلع علشان ينام بس مكانش عارف وحاسس بارق جامد ابتدي ياخد منوم لحد ما نام
(تاني يوم الصبح)في المطار:
ميرنا:يا سلام يا نور سلام يا عمر وودعتهم
ميرنا اخدت نور على جمب والت لها:بصي يا نور انا سامحت عمر علشان انا ماشيه وخلاص اخدت حقي لاكن انتي لازم تتقلي عليه
نور:تمام



ميرنا:اوعي تسامحيه بسهوله
نور:ماشي يا ميرنا
ميرنا سافرت وبعدين عمر قال ببرود :يلا علشان امتحانك
نور:حاضر 
نور وعمر راحو الجامعه ونور امتحنت في المواد اللي كانت عليها في اليوم ده 
(بعد مده)
نور خرجت من الامتحان وكانت بتراجع اجاباتها وفجا خبطت في عمر



نور من غير متبص:اسفه وبعدين كملت
عمر:ايه قله الزوق دي بصيلي
نور اتخضت وبعدين قالت لعمر:اسفه مكنتش اقصد 
عمر:مش مهم يلا علشان اروحك لان عندي شغل في الشركه
نور:مش مهم انا هقعد مع حبيبه شويه وممكن اروح في تاكسي
عمر:تمام
نور راحت عند حبيبه لاقتها قاعده بتراجع اجابتها
حبيبه:ايه يا نور كنتي فين
نور: كنت عند عمر بقله اني هقعد معاكي شويه 
حبيبه:تمام
نور:بقلك يا حبيبه
حبيبه:نعم
نور:انا عايزه استشيرك في موضوع
حبيبه:طبعا
نور:.....
حبيبه:ايه انتي بتهزري صح

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -