رواية ليله الاسد الفصل السادس والعشرون 26 الاخير بقلم دنيا فادي محمد

أخر الاخبار

رواية ليله الاسد الفصل السادس والعشرون 26 الاخير بقلم دنيا فادي محمد

رواية ليله الاسد الفصل السادس والعشرون 26 الاخير

 رواية ليله الاسد الفصل السادس والعشرون 26 الاخير 


اسد بتفكير : لمؤخذه ممكن تعرفيني بنفسك عشان مش فاكرك
تمارا بخوف وتوتر : انا تمارا الي طلبت منك تيجي عشان تكشف علي مامتي في البيت من فتره  
اسد : اه افتكرتك خير هي كويسه !! 
تمارا ودموعها بدأت تنزل 
تمارا : انا طلبت منك تيجي معايا بس مش عشانها 
اسد بعدم فهم : مش فاهم 
تمارا بتفتح الفون وتجيب الصور الي اتصوريتها معاه 
اسد بصدمه : اي ده 
تمارا بدموع : شربتك العصير وانت نمت واستغليت الوضع الي انت كنت فيه وخدت الصور دي 
اسد بعصبيه : ايي الرخصص دهه وانتي استفدتي ايي ب الي عملتيه



تمارا بإنهيار : هو ده الي جايالك عشانو انا معملتش كده من دماغي انا اتطلب مني اعمل كده مقابل ان هاخد فلوس بس الي اتفق معايا خلي بيا ومرديش يديني فلوسي
اسد : مين ده؟؟ 
تمارا : زين 
اسد : زينن !! 
تمارا : ايوا هو الي طلب مني اعمل كده وابعت الصور لمراتك عشان تكرهك  
اسد : وانتي جايه تقولي الكلام ده لي دلوقتي؟؟ مجتيش لي من بدري
تمارا بتقوم عشان تمشي : تقدر تقول ضميري صحي

_____________________________________

بعد ساعتين

فريد : لاقيناه يا زين بيه
ياسر : انا مش هسكت يا زين وهقولهم علي حقيقتك
زين بنظره حاده وبيفهم انو مقالش حاجه
زين : قولي بس هتستفاد اي؟؟
ياسر : يعرفو حقيقتك الزبا*له
زين بضحك : ولي الغلط؟ وفكرك هيصدقوك وهتقولهم اي !! زين طلب مني امو*ت طلعت ،، هيحبسوك يحبيبي مش هيسيبوك 
ياسر : مش مهم اتحبس المهم ان لما يعرفو هتبقا نهايتك جت 
زين بهدوء : متخافش عليا انا مخطط لكل حاجه ومخطط ازاي هخلص منك كمان 
ياسر بغل : انت اي يا اخي معندكش رحمه
زين ببرود : ومعنديش قلب كمان اقولك علي حاجه !! انا دلوقتي عندي معاد مع ليل وهاخدها من اسد وهسافر وهي اكتر واحده عايزه تعرف مين السبب في مو*ت ابوها وانا هعرفها بنفسي وساعتها بقا يتقفل الموضوع ده
ياسر بعصبيه : انتتتت شيطاااان مش بني ادمممم
زين : ششش اربطوو 




______________________________________

ليل بتركب العربيه الي وقفت ليها وتتحرك العربيه

_:.

عزيز : اسدد 
اسد : اي عرفتو حاجه 
عزيز : انا والظابط سمعنا الكلام بين زين وياسر وقال انو هيقابل دلوقتي ليل هي ليل تعرفو؟ 
اسد بصدمه : ليل !!!
اسد بجنون ويمسك موبايلو ويرن عليها ويتفاجئ ب انها بتقفل 
ويرن مره كمان وتقفل
ويرن مره كمان ويلاقي الموبايل مقفول 
 
_:.

ليل في ذهنها : انا اسفه يا اسد انا متوتره لوحدي ولو سمعت صوتك هتوتر اكتر مضطره اقفل وصدقني هبقا احكيلك كل الي حصل معايا

_:.

اسد ويرن علي فيروز
اسد بخوف : فيروز هي فينن ليل مبتردشش علياا لي
فيروز : اه ليل لسه خارجه قالت ان في واحده صحبتها قريبه مننا وراحت عشان تشوفها
اسد بيقفل السكه
اسد بزعيق : ليل خرجتتت من البيتت اكيددد راحتت تقابلوو يا عزيزز انا لازمم اعرفف مكانهمم اعرفليي مكانهمم بسرعهه زين عايز يفرق بينا ب اي شكل لازمم الحقهاا قبل ما تشوفوو يا عزيزز. انا عارفف هو عاايززز ايي
عزيز : حاضررر حاضررر هخليه يعرف مكانهمم
اسد : بسرعه يا عزيزز


______________________________________

ليل : هو فاضل كتيرر ؟؟
جلال : لا ربع ساعه بالظبط وهنوصل يا فندم
ليل : تمام

_:.
محمود : اهو المكان
اسد بتسرع : هروح انا
محمود : استنا مش هينفع تروح لوحدك انا جاي معاك

_____________________________________

بعد 15 دقيقه

جلال : وصلنا يا فندم
ليل بإستغراب : متأكد انو هو ده المكان !!
جلال : ااه يفندم
ليل بخوف : بس المكان ده مفهوش حد خالص
ليل : هو انت ممكن تفضل هنا عشان ترجعني تاني؟؟
جلال : تمام يا فندم
وبتنزل من العربيه وتفتح موبايلها وترن علي زين
ليل بتردد : انا وصلت المكان
زين : قدامك طريق طويل امشي فيه وهتلاقيني
ويقفل
ليل بتعمل زي ما طلب وتمشي وهي خايفه 

_:.

ليل بتمشي لحد ما تلاقيه وتعرف انها وصلت
زين بإبتسامه : اهلا يا حلوه
ليل : الكلام الي قولتلهولي صح؟؟وبعدين انت مين وعرفت كل الي قولتهولي ده منين
زين : طب نقعد الاول
ليل بسخريه : نقعد؟؟ هو في مكان هنا يتقعد فيه!!
زين : اه اهو 
ويشاور علي بيت صغير وقديم
ليل : لا انا مرتاحه كده
زين بسرحان : عارفه؟؟ انا متخيلتكيش بالجمال ده 
ليل بقلق : ممكن ترد عليا !!
زين : ارد علي اي
ليل : الكلام الي قولتهولي ده صح؟؟
زين : اه اومال انا جايبك هنا لي
ليل بجمود : مين السبب؟؟
زين بتمثيل : مش عارف بجد اجيبهالك ازاي هتبقا صدمه بالنسبالك لما تعرفي يمكن متصدقنيش
ليل : قوليي مينن 
زين : اسد 
ليل بعدم تصديق : ايي اسد انت مجنون !! ده يبقا عم اسد واسد اصلا مكنش موجود معانا انت كداب قول الحقيقه 
زين : قولتلك مش هتصدقي 
ليل : عشان بتكدب
زين : مش بكدب وهثبتلك هو مش باباكي كان مريض قلب وبيتعالج والعلاج كان بيجيلو من مصنع الادويه بتاع اسد
ليل : طيب فين المشكله اسد برضو ملوش علاقه
زين : لي علاقه عشان كان في علاج من الي بياخدهم ابوكي كان مسمم واسد كان عارف والعلاج اتعمل منو عينات بسيطه يعني حركه مقصوده 
ليل برعشه : انت بتقول الحقيقه ؟؟
زين : انا اي مصلحتي في ان اكدب عليكي؟؟
ليل بدموع : لا مستحيل ازاي يعمل كده انا مش قادرهه اصدقق الي سمعتوو اسدد ليي يعملل كده ليييي  
زين بيقرب ناحيتها ويمد ايدو عشان يطبطب عليها 
ليل بتلاحظ وتبعد 
ليل : شكرا
ولسه هتمشي



زين بيمسك ايديها
زين : علي فين
ليل وتحاول تشيل ايدو الي ماسكها بيها وتفشل 
ليل بنرفزه : سيب ايدي يمتخلف
زين : انتي فاكره انك هتمشي من هنا !! لا يحبيبتي انتي وقعتي في ايدي
ليل : يعني اي !! ابعد عني انت اتجننت ازاي تتجرأ وتمسك ايدي
زين بيشيدها ويدخلها البيت 
ليل بصُراخ : سيبنييي الحقونيي 
زين بيمسك شعرها بخفه ويحرك ايدو علي وشها بلُطف
ليل بزعيق : يا حيو*ان ابعد ايديك ل اقطعهالك
زين بعدم وعي : بصراحه مش قادر اقاوم جمالك 
ويقرب عليها ويقب*لها بعمق
ليل بتز*قو بقر*ف
ليل وتحاول تخرج : حد هناااااا الحقونييييي
زين بيشيدها و بيقر*ب عليها ويقب*لها من رقبتها
ليل بصُراخ وتز*ق فيه
زين : محدش هيلحقك مني يا ليل هان..
وفاجئ يترمي علي الارض
اسد بغل وانتقام : انا هوريك يا زبا*له
محمود : يا دكتور اسد مش هينفع كده موقفك هيبقا حرج 
ليل بطمأنان وتجري علي اسد
اسد بخوف : انتي كويسه ؟؟
ليل وتهز راسها بمعني اه
اسد بياخدها ويخرج من المكان ده 
محمود بيمسك زين ويكلبش ايدو
زين بصدمه : انت بتعملل ايي
محمود : انت متهم بجريمه قت*ل وخ*طف
زين : قت*ل و خ*طف لا طبعا انا معملتش حاجه وانت اي الي يثبتلك ان انا عملت كده !!! 

_:.

اسد بزعيق : انتيي اي الي جابك هناا يا ليلل ليييي مقولتليششش ولي قفلتيي لما رنيت عليكيي ردييي؟؟؟ 
ليل بصُراخ : انت لي عملت كده يا اسد ليييي !! 
اسد بعدم فهم : عم.. 
وبيقاطعهم 
صوت عربيات الشرطه 
محمود بيحط زين في البوكس
ليل بدموع وعدم وعي : يا حضرت الظابط اقبض علي ده كمان وتشاور علي اسد 
محمود : لي 
ليل : هو ده الي كان السبب في قت*ل بابي 
محمود : الي كان السبب في قت*ل باباكي قبضنا عليه اهو ويشاور علي زين اومال الدكتور اسد هو الي ساعدنا 
ليل وتمسح دموعها : اييي !!!
اسد بيمسك ايديها ويدخلها العربيه
ويمشي بالعربيه
ليل : يعني انت برئ يا اسد !!
اسد بزعيق : رديي علياا كنتيي قافله موبايلك ليي ولي روحتيي منغير ما تقوليليي يا ليلل
ليل وتخاف من نبره صوتو وتدمع 
اسد : عيطي يا ليل عيطي ومش هطبطب عليكي عشان انتي غلطتي كان المفروض تعرفيني او تردي عليا بس انتي معملتيش كده وسيبتيني ل تفكيري
ليل : انا اسفه مكنش قصدي كنت هقولك والله
اسد : كنتي هتقوليلي امتي؟؟
ليل : يا اسد متزعقليش والنبي
اسد بحنيه : انا بزعقلك عشان خايف عليكي يا ليل
اسد بإبتسامه : وبعدين رايحه تسلميني لل الشرطه يا ليل اهون عليكي ؟؟ 
ليل بإبتسامه وتحضنو : شكرا انك جمبي وقت ما بحتاجك انا بحبك اوي ممكن متزعلش مني؟
اسد : مقدرش ازعل منك يا ليل
ليل بحب : انا بحبك اوي حقيقي

_____________________________________

بعد 6 سنين

ليل يرزقها الله و تُنجب طفل واِسمهُ ادم وعمرهُ 5 سنوات وهذا الطفل هو الذي قوي العلاقه بين ليل و اسد 

وغزال تزوجت من عزيز وانجب طفله واِسمها رزان وعمرها 3 سنوات

اما والده ليل عافاها الله وكتب لها عُمر جديد

وفيروز تركت حمزه بعد معرفتها بحقيقتهُ 



ليل بإستغراب : لا ادم نام كنت عايزو لي
اسد ويشيدها لي
اسد بحب : عايزو اي بس لا خليه نايم
ليل ببراءه : اسد هو انا شكلي بقا وحش ؟؟ حاسه ان شكلي اتغير عن زمان
اسد بتفكير : اممم يمكن احلويتي عن زمان؟؟؟
ليل : اااه علي الكلم..
اسد بيق*بلها من شفا*يفها بحب
ادم : بابي مامي انتو بتعملو اي
اسد بيبعد عنها
اسد : يلهويي عيل فصيل زي امك  
ليل بضحك : قولو كنت بتعمل اي؟
اسد : هو انت مش كنت نايم يا ادم.
ادم : ما انا مش عارف انام قولت اجي وانام جمبكو
ويطلع علي السرير 
ادم : انا بحب انام معاكو انا هنام كل يوم هنا
اسد بولوله : يختاااااييي

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -