رواية عيون الصقر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اسراء هاشم

أخر الاخبار

رواية عيون الصقر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اسراء هاشم

 

رواية عيون الصقر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم اسراء هاشم

رواية عيون الصقر الفصل التامن والعشرين 28 

خلاص اللعبة انتهت ودلوقتي انا اللي بحرك مفاتيحها وكل حاجه تحت ايدي انا وكل حاجه هتمشي زي منا عاوز وبس 

صقر بغض*ب انت مين وعاوز اي بالظبط وليه مراتي 



هو ببرود لا لا لا الاسئلة دي كتيرة وانت ملكش حق تسال يا صقر لية دي فوارها كتير اوي اوي اما ليه مراتك عشان دي اكتر حاجه هتو"جعك زي ما وجع"تك في فريدة وحر*قت قلبك عليها هحر*ق قلبك علي عين بس المرة دي في اختلاف بسيط ان عين انا حبيتها مش هقدر اذىها هتكون ملكي وليا انا 



صقر بغض"ب شديد اخرررررررررس يا كل"ب وقسما بالي خلقني وخلقك لهد*فنك لو فكرت بس تلم"س شعرة واحده منها وقتها هخليك تتمني ان المو*ت يكون رحمه واهون ليك من اللي هيحصل ليك واللي هعملو فيك واي ان كان مين فانا هجيبك لو من تحت الارض وقتها هعرفك مين هو صقر الجبالي وازاي تخط"ف مراتو او تيجي علي حاجه تخصه 

هو بيضحك بعلو صوته وهو بيقول ابتداء العد التنازلي معاك 24ساعه لو قدرت توصلها فيهم هتبقا ليك وهسبهالك مقدرتش يبقا مش هتشوفها للابد بوم تك بوم تك بوم تك ابتداء الوقت يا صقر وبيقفل الهاتف في وجه صقر 

صقر بيرمي الهاتف بغض*ب وهو بيقول بغض*ب جحي*مي خطف*ها الكل*ب خطف*ها مش هسيبو هجيبو لو تحت الارض وهق*تلو هقت*لو عشان فكر بس يقر*ب منها وبيفضل صقر يكسر فالشاشات اللي قدامه بغض*ب جنو*ني وشعرة نازل علي عيونه ووشه احمر بشده وعيونه احمر*ت اوي وعضلاته وعروقة اللي بقت بارزة بغض*ب والدكتور اللي بقا مرعو*ب من شكلة وكان بيتمني الارض تنش"ق وتبلعه من شكل صقر اللي عامل زي الو"حش 

نوح اللي بيقر"ب عليه وهو بيمسكه وبيقول اهدا يا صقر اهدا وفهمني مين ده وفي اي وعين فين 

صقر وهو بيبصلة وبيقول خدها خدها وبيهد*دني 

نوح بتعجب هو مين ده اللي خدها 

صقر بغض*ب معرفش بس هجيبو يا نوح مستحيل ياخد مراتي مني لو علي مو*تي 

وبيبص صقر لدكتور اللي بيرجع لورا بر*عب وز*عر وبيقول اقسم بالله معرفش حاجه والله معرف حاجه 

صقر بيقرب منه وبيمسكه من لياقته وهو بيقول بغض*ب عاوز عنوان الدكتور واي حاجه تخصه 

الدكتور حاضر حاضر هو ليه ملفة هنا فالسجل تحت هنزل اجبهولك 

صقر بيسيبو وهو بيبص لنوح وبيقول تنزل معاه وتجبلي كل حاجه تخص فريد ده فخلال دقائق يا نوح كل حاجه تخصو تكون عندي 



نوح بيهز راسه وبيمسك الدكتور من البلطو بتاعه اللي بيمشي معاه بخو*ف وبينزلو لتحت وصقر بيفضل واقف في نص الغرفة وهو بيفكر هيعمل اي ومين اللي خط*ف عين ويترا هيكون مين سليم وما*ت وبيفتكر صقر سليم وبيقول لازم اتاكد بنفسي انو مي*ت بينزل صقر لتحت بسرعة وهو بيسال الممرضة وبدخلو الممرضة غر"فة بيكون فيها سليم اللي وشه وجسمه كلو متغطي بملاية بيضاء والغرفة ساقعة تلج بيدخل صقر وهو بيقف قصاده وبيبص لي جث*ته اللي قدامه بتردد وبيرفع صقر الملاية من علي وشه بترردد وهو بيبصلة وللحظه بيفتكر اخوة رحيم ونفس اللحظه دي بتتكرر تاني نفس الوش لكن يختلف المرة دي انو سليم بهئية رحيم للمرة التانية بيحس بحز"ن شديد داخل قلبة رحيم اخيه وسليم كان مثل اخيه فهو كان يعتبرو زي رحيم بالظبط ونوح وكانو اصدقاء جدا ازاي وصل بيهم الزمن كدا واتفرقو وخس"ر اغلي واقرب اتنين لقلبه بيغطي صقر وشه وهو بيبصله وبيقول ليه ليه يا سليم ليه عملت كدا ليه خلتنا نخس*ر بعض وخسر*تك للمرة التانية من غير معرف السبب ولا ازاي انت عايش وازاي بقيت بوش رحيم معقول انت سليم لو كان حد زمان قالي ان سليم صحبك فيوم هيعمل كدا كنت مستحيل اصدقو يا صحبي المرة دي قت*لت نفسك بايدك بس انا مش هرتاح غير لما اعرف اي سبب كر*هك ليا يا سليم ومين اللي غيرك وخلاك كدا وبيسيبو صقر وهو بيخرج وبيمضي علي ورق دف"ن سليم وبيخلص كل الورق بحزن فهو يخ*سر كل شئ واقر"ب الناس ليه هو خس*ر اخوة وصاحب عمرة والان دور مراته ولكن لا هو مش هيسمح ان ده يحصل هو مش هيقدر علي العيش بدونها هي كل شئ بنسبة ليه في هذه الحياه 



نوح بينزل الارشيف مع الدكتور وبيبداءؤ ينزلو كل الملفات وهما بيدورو علي اي معلومه توصلهم لدكتور فريد 

هو كان قاعد وفايده كاس من الخم"ر وخالد قاعد قصاده وبيقول هااااا يا سيف وبعدين 

سيف ببرود عاوز اي يا خالد خلاص كل حاجه تحت ايدي وعين هتبقا مل"كي 

خالد بغض*ب ازاي ده احنا متفقناش علي كدا اتفقنا اني هساعدك بمقابل ان عين هتكون ليا انا وبس يا سيف 

سيف وهو بيقوم بهدؤء وبيحط الكاس علي الطرابيزة وبيقر"ب علي خالد اللي كان قاعد فالكرسي اللي قصاده وبينزل لمستواة بنص جسمه وهو وشه فوش خالد وبيبصله بغ"ل وهو بيقول عارف يا خالد اكتر حاجه بكر"ها فحياتي اي هي الغبا*ء وانت اكتر واحد غب"ي في الدنيا عشان صدقتني وصدقت ان عين هتكون ليك فيوم من الايام سيف الجبالي لما بيحط حاجه فدماغه بينفذها ولما بيكون عاوز حاجه بياخدها وبتكون ملكه اي ان كانت الطريقة وانت بكل غباء صدقت انك هتقدر تاخد حاجه سيف الجبالي عاوزها او حط عينو عليها 

خالد بغض"ب يعني اي انت كنت بتلعب عليا كل ده يا سيف عشان تاخد عين والفلوس وكل حاجه تبقا ليك وبس لا يا سيف انا مش غ"بي وطالما خسر"ت مش هخ"سر لوحدي وزي مساعدتك توصل لكل حاجه قادر في لحظه امحي كل حاجه يا سيف واهد"ها فوق دماغك وصقر يعرف كل حاجه واعرفو طريق عين وانك انت اللي خا"طف مراتو وانك وراء مو*ت فريدة وسليم برضو وانك انت اللي حطيت س*م العقا*رب والح*يه وانت اللي دخلت البيت وسميت فريده بيهم عشان تخلص منها قبل متعترف عليك لي صقر وانا معايا تسجيل ليك يثبت كل حاجة ليك وكل اتفاقتك مع فريدة ويوم مقت*لت فريدة وانت عارف بقا كل ده لو وقع تحت ايد صقر هيعمل فيك اي يا سيف وانو مش هير*حمك مش انا اللي يتغد*ر بيه يا سيف وكنت عامل حساب اللحظه دي كويس اوي وكنت عارف انها هتيجي 



سيف بيبصله بغ*ل وهو بيبعد عنه وبيقول تعرف لا عجبتني مطلعتش غ"بي اوي زي مكنت متوقع طلعت مامن نفسك برضو 

هنا خالد بيبتسم بانتصار وهو بيمسك كاس الخ"مر اللي عالطرابيزة وهو بيشربو دفعه واحده وبيقول كدا يبقا نتفق يا ابن الجبالي 

سيف بيضحك بعلو صوته وصوت ضحكته بيرن فالمكان 

عين كانت نايمه فالاوضة اللي جمبهم وبتسمع صوت ضحكه سيف وبتحس بخو*ف وهي بتتا*لم وبتحاول تقوم ولكن مش قادرة هي لسه خارجه من عمل*ية صعبة وكانت علي وشك المو*ت وبتحاول عين تقوم وبترجع تاني مكانها با*لم ولكن بتحاول وهي بتمسك فالسرير اللي نايمه عليه وبتضغط علي نفسها وهي بتت*الم بدمو*ع وبتقو*م بمعا*ناه وصعوبة بالغه وهي بزي المستشفي وبتقف عالارض وهي سانده عالسرير وحاسه بدو*خه شديده اثر البن*ج وكانت حاسه هت*قع من طولها وبتغمض عيونها وهي ماسكه في طرف السرير 

برا سيف بيضحك وهو بيسقف بايدو وبيقول لا برافو واضح ان تربيه هارون الحبالي ليك جت بفايده يا خالد بس يترا بقا انت لو صقر عرف انك كنت بتخو*نو مع مراتو وانك السبب وراء قت*ل اخوة هااااا اي رايك بقا فالمفاجاه دي لا ولما يشوف صورك انت وفري حبيبه القلب وهي فحض*نك اي رايك وبيطلع سيف هاتفه وهو بيمد فوشه خالد اللي وشه كله اتحول لخو*ف وقل*ق وبيبلع ريقه وهو شايف صور ليه هو وفريده فاوضاع مخ*له ولسه هيمسك الهاتف ولكن سيف بيسحبو منه بسرعة وهو بيقول بابتسامه عريضه استنا انت مستعجل ليه انا هسمعك بقا حاجه هتعجبك اوي وهنا بيبداء يشغل سيف تسجيل صوتي لمكالمه فريدة وخالد لما كان بيقولها ازاي رحيم عايش المفروض رحيم مي*ت

وفريدة ردت وقالت معرفش انا وانت كنا فالخطه وقتل*ينو سواء وفالخطه سواء وبعدها اتخ*نقو سواء 



خالد كان بيسمع بصدمه ان سيف قدر يوصل للمكالمه دي ولكن هنا مش بس خالد اللي سمع وعين اللي كان واقفه وراء الباب وهي مواربة وحاطه ايدها علي بوقها بصدمه وذهول من اللي سمعته وشايفة سيف وخالد قدامها ومش مصدقة اللي بيحصل وكانت في حالة صد*مه ور*عب 

خالد صد*مته بتتحول لغض*ب وهو بيقول اااااه يا كل*ب طلعت لعب كل حاجه صح ومخطط لكل حاجه 

سيف بيضحك بسخرية وهو بيقول مش قولتلك انك غب*ي يا خالد اي حد هيقف فطريقي او قصاد حاجه انا عاوزها همحيه من علي وش الدنيا زي مهمحيك دلوقتي يا خالد وفثواني بيكون سيف بعت الصور والتسجيل لي صقر


خالد هنا بيبصلة بجنو*ن وهو بيقول هقتل*ك يا ابن الكــــــــــــ لـــــب مش انا اللي اخس*ر كل حاجه كدا وفثواني خالد وسيف بيكونو الاتنين رافعين السلا*ح فوش بعض وهنا بتخرج طل*قة وبيخرج معاها صر*خه عييييين وهو هنا بيلف فوشه بسرعه ليها بصد*مه وبي*قع التاني واقع عالارض سا*يح فد*مه وووو



صقر بيلاقي هاتفة بيعلن عن صوت مسدجات بيمسك صقر الهاتف بسرعة وهو بيفتحو وبيحمل المسدجات وهو بيفتحها وبيبداء صقر يشوفها بصدمه وووو 

     ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
21 تعليقًا
إرسال تعليق
  • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 6:01 م

    جميلة كملى

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 6:02 م

      شكرا لتعبك

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 6:03 م

        عاوزة كمالة البارت الثامن والعشرين وشكرا

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 8:44 م

          جميله روايه عيون الصقر

          إرسال ردحذف
          • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 10:37 م

            جميله جدا كملي يا اسراء

            إرسال ردحذف
            • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 11:10 م

              فين البارت الثامن والعشرين يا سراء

              إرسال ردحذف
              • غير معرف 27 أكتوبر 2022 في 11:12 م

                روعة روعة يا إسراء تعيشى وتكتبى

                إرسال ردحذف
                • غير معرف 28 أكتوبر 2022 في 8:03 ص

                  اريد حلقه 28 من روايه عيون الصقر وشكراا

                  إرسال ردحذف
                  • غير معرف 28 أكتوبر 2022 في 8:52 م

                    روعة

                    إرسال ردحذف
                    • غير معرف 28 أكتوبر 2022 في 11:49 م

                      جميلة فين البارت ت التالى

                      إرسال ردحذف
                      • غير معرف 28 أكتوبر 2022 في 11:50 م

                        متأخرين علينا ليه ب جاء الرد وشك ا

                        إرسال ردحذف
                        • غير معرف 28 أكتوبر 2022 في 11:51 م

                          شكرا لتعابكم

                          إرسال ردحذف
                          • غير معرف 29 أكتوبر 2022 في 8:34 ص

                            فين البارت التالى وشكرآ لتعبك

                            إرسال ردحذف
                            • غير معرف 29 أكتوبر 2022 في 10:29 م

                              ياريت تكتبي بسرعه لانها بجد جميله وانتي بطولي عقبال ما تنزلي التاني

                              إرسال ردحذف
                              • غير معرف 29 أكتوبر 2022 في 10:29 م

                                عاوزينها كلها مش بارت واحد ياريت تنزليها كلها مره واحد

                                إرسال ردحذف
                                • mmmmmm
                                  mmmmmm 4 نوفمبر 2022 في 8:53 ص

                                  مشوقه جدا

                                  إرسال ردحذف
                                  • mmmmmm
                                    mmmmmm 4 نوفمبر 2022 في 8:53 ص

                                    ممتعه

                                    إرسال ردحذف
                                    • mmmmmm
                                      mmmmmm 4 نوفمبر 2022 في 8:54 ص

                                      ارجونشرباقى الروايه

                                      إرسال ردحذف
                                      • mmmmmm
                                        mmmmmm 4 نوفمبر 2022 في 8:54 ص

                                        تم

                                        إرسال ردحذف
                                        • mmmmmm
                                          mmmmmm 4 نوفمبر 2022 في 9:06 ص

                                          جميله جدا

                                          إرسال ردحذف
                                          • غير معرف 5 نوفمبر 2022 في 8:28 م

                                            جميله اوى كملى

                                            إرسال ردحذف



                                            وضع القراءة :
                                            حجم الخط
                                            +
                                            16
                                            -
                                            تباعد السطور
                                            +
                                            2
                                            -