رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رودي عبدالحميد

أخر الاخبار

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم رودي عبدالحميد

رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل السادس والثلاثون 36

 رواية لم تكن البداية سعيدة الفصل السادس والثلاثون 36


مازن شالها وحطها علي السرير ورن علي الدكتور وقعد جمبها باصص ليها بقلق واضح 
الباب خبط قام فتح وقال : تعالي يَـدكتور 
دخل الدكتور وقال : هكشف عليها وهقول لحضرتك 
وقف مازن جمب الدكتور وهو بيكشف علي ريهام 
بعد دقايق نزل الدكتور السماعة من علي ودنو وقالت بإبتسامة : مبروك المدام حامل 
مازن بإبتسامة : عارف بس إيه علاقتو بإنها تفقد الوعي وتفضل ترجع!
الدكتور بإبتسامة : دا طبيعي في أول شهور الحمل بس لازم تتابع مع دكتورة نساء وتوليد علشان هي تقريباً متابعتش 
مازن هز راسه وقال : تمام يَـدكتور شكراً 
طلع الدكتور وحاسبو مازن ودهل لِـريهام تاني وفضل قاعد جمبها لحد ما تفوق..
بعد حبه صحيت ريهام وأول ما فتحت عينيها شافت مازن باصص ليها بِـعتاب ولوم إتعدلت وقالت : هو إيه اللي حصل 
مازن بِعتاب : مش متابعة مع دكتورة ليه يَـهانم مش فيه بيبي دلوقتي في بطنك والمفروض إنتي مش شايلة مسؤولية نفسك بس إنتي شايلة مسؤولية إتنين دلوقتي إنتي واللي في بطنك



ريهام بتعب : أسفة 
مازن بهدوء : أنا حجزت عند دكتورة كويسة وهنروحلها تمام ومن هنا ورايح هتهتمي بنفسك ومواعيدك عند الدكتورة هروح معاكي أنا إتفقنا ؟ 
قامت وقفت قدامو وحضـ"ـنتو وقالت : إتفقنا يا أبو العيال ♡.

" بعد مرور شهر " 
عيسي بزعيق : ما تنجزي يَـزينة 
زينة بصوت عالي من جوا : خلاص يَـحبيبي خلصت 
طلعت زينة وهي ماسكة في إيديها فردة الحلق وبتقول : مش عارفة بتزعق ليه إنت..
عيسي بنفاذ صبر : لأ يَـختي مفيش حاجة مستاهلة خالص كل الحكايه إن النهاردة فرح رامي علي تقي وحضرتك مأخرانا جامد
زينة بإبتسامة : خلاص أهو خلصت بس مين كان متوقع إنهم فِـخلال شهر يتجوزو! 
عيسي قال وهو بيعدل شعرو قدام المراية : دا تعب علي ما أقنع أبوها إنهم يتجوزو علي طول من غير خطوبة 
لف ليها وبص علي شفا"فها لقاها حاطة روچ لونو أحمر ، قرب منها وبا"سها بعمق مسحلها الروج ، بعدت لِـورا وقالت : ياربي إنت دايماً خاربلي أي روچ بحطو كدة 
ضحك عيسي وقال : بدوق طعمو 
زينة مسكت الروچ وقالت : إبقي دوقو من الصابع بتاعو بعد كدة 
وقف وراها وحضـ"ـنها وقال وهو باصص ليها في المراية : علي شفا"يفك طعم تاني 
سابت الروچ وإبتسمت وقالت : يلا 
لفها ليه وبا"س إيديها وقال : يلا



نزل عيسي وزينة سوا وهما مشبكين إيديهم في إيد بعض لقو نيهال واقفة وماسكة في إيديها زين اللي لابس بدلة نفس البدلة بتاعة عيسي 
طلعو كلهم سوا من البيت علي القاعة مكان الفرح 

" بعد نص ساعة " 
دخل عيسي وزينة ونيهال وزين القاعة 
قرب مازن عليهم وقال : إيه يَـعم كل دا بتيجي أنا مكلمك من ساعتين وقولتلي قدامي خمس دقايق 
عيسي بص لِـزينة وقال : شايفة بسببك كل دا 
زينة نفخت في ضوافرها وقالت : فدايا يَـبيبي
عيسي بص لِـمازن وقال : مش فرح أمك هو خلاص إتأخرت مفهاش حاجة 
قربت ريهام وقالت : إيه يَـجماعة هتفضلو واقفين كدة كتير 
شدت إيد زينة وقالت : تعالي يَـزينة عايزاكي
مسك عيسي إيد زينة التانيه وقال : لو رقصتي هعلقك 
زينة بثقة : لا تقلق مش هرقص أصلاً مبعرفش 

Asfter 15 Minutes 
زينة واقفة في وسط دايرة بنات وبترقص هي وريهام وتقي علي أغنية حبيبتي إفتحي شباكك أنا جيت 
عيسي كان رايح يجيبها مسكتو نيهال وقالت : يَـحبيبي إهدي متخربش اليوم بقا مينفعش كدة يَـعيسي وبعدين دي في وسط بنات 



عيسي بعصبية : والمصور ابنال**** دا 
نيهال : هنقولو ميصورش بس إهدي بقا 
عيسي بص للمصور اللي بيبص عليهم وبيصور وقال : محدش هيقولو غيري 
قرب عيسي بخطوات هاديه جداً من المصور وقالو : عايزك ثواني 
المصور كان هيرفض بس شاف ملامحو ونظراتو خاف وقال : حاضر 
طلع المصور مع عيسي برا القاعة وأول ما وقفو في مكان مفهوش حد مسكو عيسي من ياقة قميصو وقال بحدة : لو لمحتك بتصور البنات وهي بترقص هنهيك من الدنيا دي كلها إنت فاهم 
المصور بخوف : يَـباشا لازم الفرح كلو يتصور 
عيسي خبطو في الحيطة وهو مازال ماسكة من ياقة قميصو وقال : صور الفرح كلو لكن متصورش الرقص يَـروحمك إنت فاهم ولا لأ
المصور بألم : حاضر حاضر مش هصور الحريم وهما بيرقصو 
زقو عيسي لِـورا وقال بزعيق : غور
جري المصور من قدام عيسي ودخل القاعة 
عدل عيسي الچاكيت ودخل وراه وقال : ألمحك بتصور بقا 
أول ما دخل القاعة دور علي المصور لقاه بيصور كل الفرح معادا الحريم اللي بيرقصو 
قرب مازن من عيسي وقالو : فيه إيه هو المصور بيبصلك كدة ليه 
عيسي بإستغراب : بيبص إزاي يعني ؟
مازن وهو بيبص علي المصور : بيبص بخوف 
عيسي ببرود : طيب 
مازن بشك : عيسي إنت عملت إيه للمصور !
عيسي ببساطة : مهددو 
مازن بصدمة : إيه!
عيسي ببرود : زي ما سمعت 
مازن بصدمة : إنت عبيط ولا إيه و دا ليه أصلاً 
عيسي ببرود : الحريم بيرقصو وهو بيصورهم أخرب الفرح والليلة ولا أهددو هو!
مازن بضحك : هددو هو 



عيسي بإبتسامة : ودا اللي حصل 
كمل بصوت واطي : لحد ما نروح بس

" بعد مرور ثلاث ساعات " 
تقي بدموع : هتوحشيني يَـماما والله 
حضـ"ـنتها أمها وهي بتعيط وبتقول : مش كان نفسك تتجوزي علشان تمشي من وشنا برضوا 
تقي بعياط : هتصدقي كلام واحدة هبلة زيي يعني أكيد لأ بس بجد هتوحشوني أوي 
بعدت تقي عن مامتها وبصِت لِـباباها بِـلوية بوز وقالت : مش هوحشك يعني ؟ 
شدها لِـحضـ"ـنو جامد وقال : هتوحشيني يا طفلتي هتفضلي تقي اللي كنت بشوفها قدامي بالضفاير وهي بتلعب مع العرايس بتوعها
بعدها عن حضـ"ـنو ومسح دموعو وقال : هستناكي تيجي تزورينا يَـنورعيني
بص لِـرامي وقال : في عيونك لو جرالها حاجة مش مسامحك ولا هرحمك 
رامي بثقة : تقي في عيوني يَـعمي والله وأكيد مش هتوصيني علي مراتي 
سلمت تقي عليهم وركبت العربية مع رامي ومشيو متجهين للڤيلا بتاعتهم 
عيسي همس لِـزينة : دا أنا هعلق أمك لما نروح 
زينة شوحت بإيديها وقالت : ألاه ليه يَـببلاوي 
عيسي بغيظ : هتشوفي يَـقلب ببلاوي لما نروح 
زينة بهمس : عديها علي خير يارب 
نيهال قالت لِـعيسي : عيسي حبيبي أنا هروح مع خالتك سُهير أبات معاها النهاردة
زين مسك في بنطلون عيسي وقال : وأنا كمان يَـبابا هروح معاها بليز عيسي بص لِـزينة بخُبث وقال : روح يَـزين يَـحبيبي مع تيتة 
زين سقف بحماس ومسك إيد نيهال ومشي مع مازن و ريهام وسُهير وروحو وعيسي أخد زينة وروحو

" بعد ساعة " 



زينة بصويت وهي بتجري : لأ وحياة أمك يَـعيسي خلاص 
عيسي وهو بيجري وراها : بقا عاملالي فيها صافينار بروحمك وتقوليلي مبعرفش 
زينة وهي ورا السفرة : هقلبلك جواهر بس خلاص بقا المسامح كريم
عيسي بزعيق : مسامح كريم إيه هو إحنا مع چورچ قِرداحي مش هسكتلك وهطلع عينك علي كل واحد كان بيبص عليكي 
زينة شوحت بإيديها وقالت : محدش كان بيبص يَـكداب 
عيسي شاور علي نفسو وقال : أنا كداب ؟ ، طيب غلطتي وأنا مستنيكي تغلطي 
طلعت من الصالون وهو طلع وراها وفضل يجري وراها
زينة بصويت : خلاص يَـعيسي بقا كفاية أرجوك أنا فرهدت وح..يختاااايي
رقعت بالصوت لما لقت عيسي مسكها و..

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
6 تعليقات
إرسال تعليق
  • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:45 م

    تم

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:45 م

      تم

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:46 م

        تم

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:46 م

          تم

          إرسال ردحذف
          • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:46 م

            تم

            إرسال ردحذف
            • غير معرف 23 أكتوبر 2022 في 4:46 م

              تم

              إرسال ردحذف



              وضع القراءة :
              حجم الخط
              +
              16
              -
              تباعد السطور
              +
              2
              -