رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم شهد عبدالسلام

أخر الاخبار

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والثلاثون 38

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والثلاثون 38


حور:بحبك 
اسد مسكها:هي دي تاني مره تقوليها بس اول مره وانتي بتضحكي يا عيوني 
حور:ده انت مركز بقا 
اسد:اوي 

 
طارق وبصوت عالي :اصاله يا اصاله
اصاله:في ايه 
طارق:انتي بعتي ارض الغردقة 
اصاله:اه في ايه بتاعتي
طارق بعصبيه:انتي عارفه كويس انها مش بتاعتك وان انا كتبتهالك وكنت..
اصاله:كنت ايه يا طارق 
طارق:كل حاجه هخدها منك تاني 
اصاله بضحكة استهزاء:تاخد ايه يا حبيبي تاخد اممممم كل حاجه بتاعتي واتفضل من غير مطرود 
طارق بعصبيه:انتي بتطرديني من بيتي
اصاله:شكلك بتنساه ده بيتي مش بيتك 
طارق:انتي اللي موتك علي ايدي 
وبيمسك اصاله من رقبتها 

صبا:الو



احمد:ايه يا حبيبة قلبي 
صبا بكسوف:كنت عايزه اقولك 
احمد:قولي 
صبا:هو انت بجد عايز تتجوزيني 
احمد:اخيرا فهمتي 
صبا:ازاي 
احمد:هو ايه اللي ازاي ب..
صبا:احمد عشان خاطري متقولهاش غير وانت متاكد منها انت لسه عارفني 
احمد:بس رسمك في خيالي من زمان يا صبا وربنا وربنا بحبك بحبك 
صبا:انا قلت ل بابا 
احمد:قالك ايه
صبا بضحك:قالي احنا معندناش شاي 
احمد بضحك:خلاص هجيب شاي وانا جاي
صبا:لا احنا هنجيب
احمد: يوم ايه 
صبا:يوم الخميس 
احمد:لسه يوم الخميس 
صبا:مش بعيد كلها يومين 
احمد:عقبال ما تبقي في بيتي 
صبا:يارب اقصد خير
احمد ضحك:عادي قولي يارب براحتك عشان هتتحقق ان شاء الله 
صبا:طب علي الساعه 5:00 
احمد:تمام يا قمري 

مالك:يا دكتور
الدكتور:اتفضل يا ابني
مالك:هو اسد هيخرج امته 
الدكتور:بكره ممكن اشوفه لو اتحسن هكتب لو علي خروج وهيحتاج متابعه من البيت
مالك:احنا هنتابع 
الدكتور:خلاص هشوف صحته بكره 
مالك:ان شاء الله هيتحسن 



طارق بعد عنها وهو مش مصدق اللي حصل
طارق:روحت في داهيه يا طارق اعمل فيها ايه 
وكانت الجيران كلها علي الباب بسبب صوت اصاله(المرحومه) العالي 
وفجاءة الباب اتفتح وكان البوليس 
طارق :مش انا مش انا اللي قتلتها وربنا ما انا انا اول ما دخلت كانت مايته
تاني يوم اسد خرج من المستشفى 
في الفيلا
محمد:اسد قول ل مراتك ان عمك في السجن 
اسد بحزن:ماشي يا بابا 
محمد:سلام 
اسد:سلام يا حبيبي
حور:فين عمو وماما 
اسد:مشيه  
حور:ليه
اسد:كده عايز اقولك حاجه 
حور:عايز تقولي ايه 
اسد جلس و حور قريبه منه 
حور:في ايه 
اسد:طارق اتسجن
حور:يعني ايه 
اسد:في السجن 
حور بعياط:ليه 
اسد:قتل اصاله 
حور بانهيار :ايه يعني ....هو هو
اسد حضنها:اهدي خالص هششش 
حور بعياط:يعني ايه يا اسد طارق ممكن يموت
اسد:اهدي 
حور:طب قتلها ليه 
اسد:مش عارف
حور:انا عايزه اروح..
اسد:مش هتروحي مش هسيبك تدخلي قسم لوحدك 
حور بعياط:والنبي يا اسد 
اسد:عشان خاطري عندك مش هينفع نفسيتك هتتعب انا هخليكي تكلميه 
حور:امته
اسد:دلوقتي 



اسد مسك الفون واتصل 
اسد:بسرعه بس
اسد:اهدي اهو
حور:الو الو يا بابا 
طارق بحنيه:عامله ايه يا حبيبتي 
حور:انت كويس 
طارق:الحمد لله اهم حاجه انتي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك و من جوزك وسامحيني طول عمري قاسي عليكي 
حور:مسامحك يا بابا
طارق:خلي بالك من نفسك ومش عايزك تزعلي جوزك محمد عمك جالي وقالي قد ايه انتي بتحبي اسد و هو بيحبك 
حور:حاضر 
وقفل          

 يوم الخميس
في الفيلا 
حور:الجرح تعبك 
اسد:لا الحمد لله 
حور:طب يلا بقا العلاج 
اسد وبيمسك ايديها:تعبتك اوي معايه 
حور:هزعل منك هو انت ليه بتقول كده يا اسد هو انا غريبه 
اسد:غريبه انتي جوايا ومني يا حور
حور:آمال ايه بقا تعبتك دي وربنا لو ينفع اشيل التعب منك ويبقي فيا انا هعمل كده 
اسد:بعد الشر عليكي من التعب يا حبيبت قلبي 
حور:وربنا بحبك 
اسد ضحك:والنبي ما في حد عاشق ذي وبيحضنها وبيقبلها من رأسها 
اسد:النهارده احمد هيخطب صبا ولازم اروح معاه 
حور بخوف:لا مش هتروح 
اسد:مش هروح فين يا روحي
حور:مش هتروح مع احمد 
اسد ضحك:متخفيش وربنا بقيت كويس 
حور بعياط:عشان خاطري اوعي تروح 
اسد:عشان خاطري انا هروح بقيت كويس ولازم ابقا جنبه وانتي جنب صحبتك الي مالهاش غيرك 
حور:ماشي وانا هاجي معاك 

احمد:شويه وهبقا عندك
صبا:توصل بسلامة 

اسد:لا



حور:ليه 
اسد:قولتلك لا دايق اووي فيكي 
حور:انت اللي جايبه 
اسد:كانت جسمك صغير عن كده
حور: تقصد ايه ان انا دلوقتي مليانه 
اسد:يارب لساني ينقطع 
حور:بعد الشر عليك
اسد:بخاف عليكي يا قمري 
حور:حاضر يا اسد 
و دخلة تبدل ملابسها 
حور:كده كويس
اسد:اووي
حور ترتدي دريس اسود طويل و كعب عالي اسود و شعرها الذهبي مرفوع 
واسد يرتدي بدله سوده وفي قمة الجاذبية 

عند صبا 
احمد:شكلي حلو 
مالك:انت عبيط ياض ادخل 
احمد:هو ايه اللي جاب الواد ده 
اسد:قمر يا عم ادخل بقا 
احمد وبيدق الباب
فريد بابا صبا:اتفضله
احمد:شكرا يا عمي ودخل ودخل هو و اسد ومالك وحور وتاليا وعم احمد

حور وتاليا دخلو علي غرفة صبا 
حور:مشاء الله قمر 
صبا:شكرا ياروحي 
داليا ماما صبا:يلا يا حبيبتي
صبا:نعم يا ماما 
داليا:قدمي العصير
صبا:حاضر 
و دخلة 
احمد في سره:انتي جايبه حلوتك دي منين 
وصبا واقفه قدامه عشان ياخد العصير وأحمد مركز في عيونها 
مالك:يا عم ركز الله يسترك )
بعد كلام كتير 
احمد:انشاء الله آخر الشهر كتب الكتاب 
فريد:مستعجل ليه يا ابني 
عم احمد:معلش بقا
فريد:ناخد رأي العروسه موافقه يا صبا
صبا ساكته 



احمد:السكوت علامة الرضا 
فريد:وانا موافق 
اسد:طب نسيب العرسان لوحدهم شويه 
احمد صبا في غرفة الضيوف
احمد:مبسوطه 
صبا:اووي


اسد في العربيه 
اسد:انتي قمر كده ازاي 
حور:شكرا 
اسد:نرجع البيت وليكي حساب معايه 
حور:عملتلك حاجه يا اسد
اسد:واحشتني بس

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -