رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

أخر الاخبار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الثالث 3

 اسكريبت حبيبتي المجنونة الفصل الثالث 3 


-بتخو*نيني يا مريم 
صرخت في وش مريم فاتنفضت وهي بتحط الميكب وقالت:
-مالك يا بت العبيطة انتي
-هتتجوزي فارس احلامي ...كل اعدا*ئك خا*نوك يا ريتشارد 
-اسمها كل حلفاءك خا*نوك يا هبلة...اتضبطي كده وقولي مالك صرعتيني ...
شدتها من ايدها وقولت :
-تعالي يا اختي هوريكي 
....
-اتفضلي اهو اللي هتتجوزيه يطلع حبيب صاحبتك
-يا بت حبيبك منين يخربيتك فوقي من الوهم ده 
-من دلوقتي عينك منه ...خلاص هتاخديه مني ...
-لا يختي خديه مش عايزاه أنا بحب ياسر وجيياكي هنا عشان تطفشيه 
-طب جوزهولي والنبي والنبي 
-يا ستي خديه
-اطلع أنا أقابله بدالك 
-انتي عبيطة يا بت انتي ...
مسكت ايديها وقالت:
-يا روما أنا صاحبتك 



-هديل انتي خلاص اتجننتي صح ...ازاي تطلعي انتي يعني ...رد فعل ابويا هيكون ايه ...الله يسترك أنا مش عايزة مشاكل. ..ابوكي آخره يح*بسك لكن ابويا ممكن فعليا يق*تلني ...أنا هطفش العريس بمعرفتي ...
-وانا هاجي معاكي
-يخربيتك اتقلي شوية!!
-لاحسن يعجبك وتسرقيه مني 
ضحكت مريم وقالت:
-تعجبني يا هديل ثقتك فيا ...يالا يا آخر صبري ربنا يستر ...
اول ما طلعنا بصلي وحسيته بهت للحظة ...وبعدين قام وقال؛
-دي بتعمل ايه هنا 
-مالك يا احمد 
قالتها والدته 
ابتسمت وقولت بكسوف :
-انا العروسة 
-ايه 
قالها أحمد وأبو مريم في نفس الوقت ...ضربتني مريم وقالت بصوت واطي:
-يخربيتك اتهدي شوية منك لله يا بعيدة هتشر*دينا معاكي ...
ضحكت وانا بحاول إداري علي اللي حصل وقولت:
-بهزر يا جماعة انتوا ايه مبتهزروش خليكم فريش احنا في رحلة ...روما هي العروسة ....
اتنهد احمد براحة وقال:
-الحمدلله مش ناقصة عته....
قعدت مريم جمب ابوها وهي حاطة عينيها في الأرض فقرب ابوها منها وقال:



-انا مش قايلك متمشيش مع البنت المجنونة دي تاني ...يا بنتي ده ابوها هي*موت قريب بسببها...
سكتت مريم بتوتر ....كنت أنا مبتسمة وانا ببص عليه ...زي القمر الله يحفظه مفيهوش غلطة غير أنه مش جوزي قرة عيني ...هو كل شوية كان بيبصلي وينفخ بضيق ...وكمان بيتقل اهو ده اللي اتجوزه. أنا مطمنة أنه مش هيدلق زي الجردل علي اي تاء مربوطة. ...
-هديل....هديل ...بت يا هديل 
صرخ ابو مريم فيا ...اتفزعت وقولت:
-نعم يا عمو ...
-بقالي ساعة بنادي عليكي ...يالا 
-يالا فين ...
غمض ابو مريم عينيه بغضب وقال:
-يالا يا حبيبتي نسيب احمد ومريم لوحديهم عشان يتكلموا شوية 
-لا 
-ايه هو اللي لا 
حطت مريم أيدها علي وشها فقولت بسرعة:
-اقصد اني عايزة اقعد معاهم 
-ليه إن شاء الله 
-ميصحش يا عمي ...هقعد كمحرم
-اووف...يارب الصبر من عندك ...
ابتسم ومسك أيدي وقال:
-يالا يا حبيبتي ربنا يشفيكي 
-هقعد مؤدب والله 
-يالا يا بت 



خر*ست خالص وروحت معاه ...
.....
سبناهم لوحدهم ...واول ما طلعوا احمد خد نفس وقال:
-بت مج*نونة ربنا يعين اللي هيتجوزها 
ومسك كوباية المية ولسه بيشرب ...صرخت مريم وقالت:
-انا بحب واحد تاني غيرك ومجبورة عليك ...ايه رايك تخليني اتجوزه وانا اجوزك هديل صحبتي دي بتمو*ت فيك ...
بخ احمد المية من بوقه وبصلها بصدمة وقال:
-افنددددم !!!

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -