رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم يوستينا سامي

 


رواية خادمة الصقر الفصل الرابع والاربعون 44 

في الاوضة عند صقر 😡

...كريم لقه صور لمحضر جابر والهدوم اللي هو كان لابسها وموبايله وكل حاجه تخص جابر وفي اوضه صقر اللي كان عساف جايبها له 

قمر بحد*ه / في ايه يا كريم انت تبهدل اوضة صقر بالمنظر ده ، لو عايز حاجه منه استنى لما يرجع و قوله عليها

كريم بعصبيه / اه انا عايزه اعرف هو كان عارف مكان جابر من زمان ولا لاء .. اكيد مكنش يعرف 
بس ايه اللي هيجيب الحاجات دي في اوضته 

نغم بقلق / طب ممكن تهدي علشان نفهم منك لاننا مش فاهمين ولا حاجة .. ممكن بقي 

كريم / يا شيخة ما عنك ما فهمتي ..

..... و سابهم كريم و خرج من الفيلا و رجع تاني شقته علشان يطمن علي ياسمين ..

_______________________________________________

في الشقة عند يوسف 👿

يوسف قاعد في الصالة و هو لسه لابس البدلة و ماسك التليفون في ايده و نور خرجت من الاوضة و هي لابسة قميص نو*م ابيض .

نور قربت منه و قعدت جمبه / مالك قاعد كدة ليه 
في عريس برضوو يسيب عروسته و يقعد بعيد عنها 
و بعدين انت كنت بتز*عق في التليفون ليه مع كريم من شوية

يوسف ابتسم بخبث / لا ابدا و بعدين هو في عريس 
برضو يرغي في موضوع تافه كدة يوم دخلته 
ما تيجي ندخل الاوضة..

و دخلوا اوضة نومهم و نور قل*عت الروب بتاع القميص بس اتصدمت اول ما لقت يوسف بيضحك جامد و بيقولها / هو انتي بتقل*عي ليه الروب ، ايوة نسيت انك متعودة علي كدة .. هو انتي فاكره اني ممكن المسك 

نور بستغراب / انا قلعت الروب علشان طويل اوي و مش عارفة امشي بيه و علشان برضو انت جوزي و المفروض مااتكسفش منك .. بس ايه الكلام اللي انت قولته ده .. يعني ايه متعودة 

يوسف/ اصل انا عارف ان انتي و عساف كنتوا خاربينها مع بعض ، ولا انتي فاكرني مختوم علي قفايا .. عيب عليكي ده انا يوسف

نور بصدمه / ايه الع*بط اللي انت بتقوله ده انا و عساف كنا بنحب بعض وانت كنت عارف بس ما حصلش بين النصيب وانا سبته لكن ملمس مني شعراية واحدة .. و بعدين لو انت مش واثق فيا اتجوزتني ليه

و فاجأه نور صر*خت اول ما يوسف مسكها من شعرها جامد و خنق*ها بايده / علشان ا*ذله و اعرفه يعني ايه حد عزيز عليك يتاخد منك ، لكن انا قر*فان حتي اني اشوف وشك

نور بدمو*ع و مش قادرة تاخد نفسها / ابعد عني ..هت*خنق 

يوسف بعزم قوته رما*ها علي الارض و بدا يضر*ب فيها برجليه و يقول بعلو صوته / انتي زيك زيها .. هي برضو با*عت نفسها للي معاه فلوس اكتر .. انتوا كدة صنف و*سخ 

وفاجاه ق*لع يوسف الحز*ام و بدا يضر*ب نور بعن*ف و هي كانت بتصر*خ و للاسف محدش كان سامعها 

_______________________________________________

في بيت كريم 💔

كريم دخل اوضة ياسمين و هو متع*صب اوي بس لقاها نايمة و وشها مرسوم عليه معالم الحز*ن و الز*عل .

كريم قرب منها و بدا يتكلم جمبها / نفسي ازعق و اسالك تعرفي يوسف منين ، بس انا حاسس انك موجو*عة اوي و محتاجة تنسي كل حاجة .. بس انا هتجنن يا ياسمين و مرعو*ب تكوني كنتي بتضحكي عليا

ياسمين فتحت عينيها/ انا منمتش اصلا يا كريم 
انا مبقتش حاسة بالامان في اي مكان علشان اعرف اغمض عيني ، و بعدين اي اضحك عليك دي 
و اعمل كدة ليه اصلا 

كريم / اومال تعرفي يوسف منين ، ياسمين قوليلي الصراحة و انا والله ما هعملك اي حاجة ..اقسم بالله

ياسمين/ في ايه مالك يا كريم ، يوسف ده يبقي شريك بابا و صحاب و بابا عرفني عليه و كان عايزني اتجوزه ..و انا حاولت اتعامل معاه و بدات ارتاحله

بس هو بني ادم كان مريب في كل حاجة و لقيته شبه بابا في كل حاجة فبعدت عنه ... و من وقتها في مشاكل مع بابا بسببه 

كريم مسك وشها بحب / يعني انتي فعلا دخلتي حياتي صدفة .. محدش اتفق معاكي علي كدة لا ابوكي ولا يوسف

ياسمين / لا والله انا اللي شوفتك قي البنك من قبل ما ارتبط بيوسف اصلا و كان نفسي اتعرف عليك 
انت كويس يا كريم

كريم قرب منها و حضنها ../ هبقي كويس طول ما انتي جمبي يا ياسمين ، انا بحبك اوي .. لا انا وصلت لمرحلة الاد*مان بحبك ، اوعديني انك تسامحيني و تنسي اللي حصل .. ابوس ايديك يا ياسو

ياسمين اتصدمت من طريقته لدرجة انها حضنته جامد و كانها عايزة تطمنه انها جمبه 

______________________________________________

في المستشفي 😭

خرجت الممرضة / الحق يا دكتوره الامن تحت بيقوله في اعلام كتير اوي بيساله عن صقر الحديدي 

خالد اتو*تر. / هما عرفوا ازاي اصلا .. ايه ده 
المهم دلوقتي اخويا يا دكتور ، صقر مستحيل يحصله حاجة سامع ولا لاء ، و اقسم بربي لو حصله حاجة لاقلبلكم المستشفى دي عليها وطيها 

الدكتور / ارجوك اسمعني الجل*طة اتلحقت بس هو هيتنقل اوضة عادية دلوقتي و باذن الله خير 
بس ميتعرضش لاي ضغط ابدا

....و الدكتور سابه و دخل اوضة العمليات و خالد بدا يحاول يهدي نفسه و كان مستغرب ازاي الاعلام و الصحافة عرفوا ان صقر الحديدي في المستشفى

خالد بقل*ق بيكلم نفسه / ممكن يكون حد من الممرضين او الدكاتره هو اللي سرب الخبر .

....و فاجاه و هو واقف عساف دخل يجري و هو متوتر اوي 

عساف بقل*ق / ماله صقر يا خالد .. الدنيا مقلوبة برا 
ايه اللي حصله ، انت واقف ساكت ليه كدة 

خالد ببرود / صقر جاله جل*طة في المخ بس الدكتور بيقول اتلحقت .. و هنعرف اعراضها بعد ما صقر يفوق ، انت ايه اللي جابك هنا 

عساف بستغراب / يعني ايه اللي جابني انا اول ما وصلت همس لقيت ناس من الصحافة بيقولولي ان صقر في المستشفى و طبعا محدش فيكم بيرد 
كلمت جاسر قالي انه في المخزن و ميعرفش حاجة 
فجيت هنا من كلام الصحفي و سالت 
المهم صقر دلوقتي عامل ايه 

خالد بو*جع / معرفش حاجة لسه لما يفوق هنعرف ، علفكرة صقر تعب لما عرف انك و*سخ ..

عساف بص لخالد بصدمة 

خالد بتريقة / لا بقولك ايه بلاش تبصلي كدة كانك مش عارف حاجة ، نانسي النهاردة قالت لصقر ان انت السبب في العداوة بينهم 
و انك اللي وقعت بينهم و خليت يوسف يبقي عايش حياته بس علشان ينتقم من صقر 

عساف بتو*تر / و انت بقي هتصدق الكلام العب*يط ده بقي انا هاذي صقر ، ده انا بضحي بوظفتي و كل حاجة بس علشان يعرف مين اللي متقف عليه 

خالد / و موضوع ريهام يا عساف 

عساف بخو*ف / مالها ريهام الله يرحمها ...

...و لسه عساف هيكمل كلامه لقه بوكس في وشه وقعة علي الارض و خالد قعد فوقيه و بدات خناقة جامدة اوي و الممرضين كلهم اتلموا 

خالد و هو ماسك عساف من رقبته بيخ*نقه / اخويا هيمو*ت بسببكم يا ولاد الكل*ب ، بسبب شغلك كر*هته في صقر .. انت السبب يا عساف 

عساف و هو مش قادر يتنفس بيز*ق خالد بعيد عنه و فضل يكح جامد / ابعد عني .. انا معملتش حاجة
صقر هو اللي اتجوز ريهام علشان كدة يوسف عايز ينت*قم منه 

خالد قرب منه و ضر*به في بطنه / عايز تفهمني علشان حب قديم يحصل كل ده ، طب ما انت بتحب نور و سابتك زي الك*لب و اتجوزته ليه مق*لتلش يوسف

...عساف ز*ق خالد و ضر*به في وشه و مكنش حد من الممرضين و لا الدكاتره قادرين يفكوا بينهم ..

عساف / لاني انا كنت بحب نور .. لكن ريهام كانت حامل من يوسف في الحر*ام و نز*لت الع*يل علشان تتجوز اخوك علشان فلوسه و اراضيه و شركاته ، عرفت ليه يوسف بيكر*هكوا و عايز ينت*قم منكوا 

انا كنت عارف ان في بينهم علاقة بس حب عادي و خبيت عن صقر و مردتش اقف في صف يوسف وقتها علشان كدة اعتبرني عدووو ليه و ردلي نفس القلم و خ*طف نور مني 

خالد بصدمة / انت بتقول ايه ..انت اكيد اتجننت 
صقر متجوز ريهام و هي بن*ت ، انت كدا*ب علفكره و عايز تسرح بيا و فاكرني عبي*ط 

عساف بدمو*ع / اقسم بالله ما بكد*ب في ولا حرف 
ريهام كانت حا*مل من يوسف و انا شوفت كل حاجة 
بس بعد ما صقر اتجوزها . 

خالد قعد علي الكرسي بعد وعي / وانت ليه ما قولتش يا عساف .. ليه محذرتش صقر 

عساف / لاني مكنتش اعرف ان الموضوع كبير كدة 
و صقر فاجاني بالجوازة و يوسف عمره ما قالي الكلام ده كل اللي اعرفه انه بيحب ريهام بجنون ، و حط قدامه صقر عد*وو 

خالد / و لما عرفت الحقيقة خبيت ليه يا عساف 
خو*فت مش كدة ، بس خو*فت من مين ده من مصلحة يوسف انك تقول و صقر عمره ما كان هيا*ذيك

عساف / علشان عرفت الحقيقة بعد ما ريهام خلفت 
ولقيت ان مالوش لازمة اعمل كدة و ابدا حر*ب بينهم

طب انت مسالتش نفسك ليه يوسف اترفد من شغله بفض"يحة و كان ممكن يتح*بس كمان ، علشان بس حاول يقف قدام ريهام بكل اهلها و معارفها فودته في داهية و لبسته قض"ية رشو*ة لمجرد انه كان هيقول صقر كل حاجة 

و برضو افتكر اني انا اللي ساعدتها لاني كنت معاه في نفس العملية و اعتذلت عنها في اخر لحظة علشان ابويا ت*عب 

خالد حط ايده علي وشه/ لاااا .. ايه القر*ف ده 
ليه حصله كل ده ، انا عايز افهم ليه صقر بيحط ايده و ينقي او*سخ واحدة و يتجوزها و يخليها ام ابنه ، ليه بيعمل كدة في نفسه و فينا 

و انت كمان انت مجيتش تقول لصقر الحقيقة علشان خف*ت علي نفسك و شغلك من ريهام مش اكتر 
يا صاحب عمرنا .. يا اللي اكلت معانا في نفس الطبق

عساف بحد*ه/ اه خو*فت و من حقي اخا*ف علفكره و خصوصا ان الموضوع بااظ .. صقر وخلف منها و يوسف و اترفد ، عايزني اتنازل عن شغلي و تعبي بسببكم ليه بقي 

انت عارف اخوك لما كان في صفقة مع يوسف و انا مردتش اشتغلها قالي ايه .. قالي انا ماليش دعوة بيك و مش هبو*ظ حياتي بسبب عدواتك .

صقر هو اللي علمني كدة و ان مافيش حاجة اسمها صحاب في الشغل

خالد بحز*ن / يا خساره كل حاجة حلوة .. بجد يا خساره ، و انا اللي كنت فاكر ان يوسف بيعمل كدة بس علشان مشاكلنا العبيطة بتاعة زمان ..

انا كنت عارف ان يوسف بيحب ريهام و علشان كدة بيكره صقر بس مش للدرجة دي

عساف قعد جمب خالد علي الكرسي / انت حطيت ايديك في ايد يوسف علشان تا*ذي صقر و مكلفتش خاطرك تعرف ليه يوسف بيعمل كل ده 

خالد بحز*ن / لا مفرقش معايا .. اخدتها حكمة عدو عدوي صاحبي ، ربنا ياخدك يا يوسف لانك لو ما موتش انا اللي هاخد روحك بايدي 

 

عساف بحز*ن / بصراحة هو في معلومة اهم بكتيرر 
اخر خناقة بيني وبين يوسف قالي ان هو شاكك ان معاذ ابنه 

خالد قام من علي الكرسي بصد*مة / لاااا 😭

       ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 7 أكتوبر 2022 في 2:43 ص

    ونبي بلاش حزن صقر ميموتش😥

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -