رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل التاسع 9 بقلم رحمه محمد

أخر الاخبار

رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل التاسع 9 بقلم رحمه محمد

رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل التاسع 9 بقلم رحمه محمد

 رواية وجدت الحياة حين فقدتها الفصل التاسع 9 


#وجدتُ_الحياه_حين_فقدتها #ال9والاخير
وفجأه حياه سمعت صوت برا ولما ركزت في الصوت كان فعلا خالد اخوها  اتكلمت بخو"ف : يونس خ خالد هنا انا سامعه صوته برا بيتكلم مع ماما
يونس : اخرجي وتكلمي معاه اديله فرصه يتكلم الي مريتي بيه كان صعب بس اسمعي يمكن كان عنده سبب
حياه بدمو"ع : مش عايزه
يونس ليه هيتكلم حوريه دخلت الاوضه وقفلت حياه مع يونس
حوريه : حياه خالد برا تعالي معايا
حياه بدمو"ع : قولتلك مش عايزه اشوفه خلي يمشي
_ بس انا عايزه اشوفك ي حياه


بصو الإتنين لتجاه الصوت وكان خالد واقف وباين عليه الحز"ن
حياه بصتله بحز"ن : وانا مش عايزه لو سمحت امشي من هنا
حوريه : حياه دا اخوكى بلاش تقولي كدا اسمعي هيقول اي وبعدها قرري هتعملي اي ي حبيبتي
وبعدها خرجت من الاوضه ومفضلش غير خالد وحياه الي قعدت علي سريرها ودمو"عها نازله بصمت
خالد قعد جنبها وسكت شويه وبعدها اتنهد وتكلم : حياه انا.. انا اسف(خد نفس عميق وطلعه بحز"ن) عارف ان الكلمه دي ملهاش لازمه دلوقتي انا كنت غ"بي وقتها مكنتش قادر افكر في حاجه كنت خسرت شغلي ساعتها ومكنتش لاقي شغل كنت عايزك تحققي حلمك كنت عارف انك كنتي بتحلمي قد اي تكوني دكتوره كبيره ومشهوره وبسببي مكنتيش هتحققي حلمك عشان كدا...


حياه قطعته بدمو"ع وصوت عالي : عشان كدا رمتني وسبتني كدا كنت هتحقق حلمي صح لولا بابا الله يرحمه كنت زماني في الشارع لا كنت حققت حلمي ولا كنت عشت بامان زي ما كان معيشني حتي مكنتش تعرف عني حاجه جايه لي دلوقتي 
خالد : حياه انا كنت بكلم هشام واعرف كل اخبارك منه 
حياه بصتله بصد"مه : انت كنت تعرفه
هنا حوريه دخلت الاوضه : ايوا ي حياه خالد وهشام كانو صحاب اوي ولما خالد حكي لي انه خسر شغله ومش لاقي شغل وانه نفسه يحققلك حلمك باي طريقه ولما الدكتور قال ليا ولهشام اننا مفيش امل نخلف ويكون عندنا طفل فكرنا ناخدك احنا ونحقق الي نفسك فيك انتي وخالد (اتنهدت وكملت) خالد رفض في الاول بس لما لقي ان مفيش حل غير دا وافق وكان ديما بيطمن عليكي حاول كتير يشوفك بس كان خا"يف من ردت فعلك وحصل زي ما توقع انك مكنتيش عايزه تشوفيه ولا تسمعيه وبعد ما اشتغل كان علطول بيبعت كل حاجه تحتاجيها دا اخوكي ي حياه مستحيل يأ"ذيكي 
حياه كانت واقفه مصدو"مه من كلامهم ومش قادره تتكلم
خالد بصلها بحز"ن : انا عارف انك مش هتقدري تسامحيني انا اسف ي حياه


ولسه هيمشي حياه مسكت ايده وترمت في حضنه وفضلت تعيط بصوت عالي : انت كنت واحشني اوي ي خالد كان نفسي اشوفك احساس انك سبتني وحتي مكنتش بتطمن عليا كان بيمو"تني
خالد حضنها وتكلم بد"موع : مكنتش قادر اواجهك كنت خا"يف اسببلك بحز"ن جديد في حياتك انا اسف
وبعدها فضلو يتكلمو كتير ويهزرو مع بعض كانت اسعد لحظات بتعدي علي حياه كانت مبسوطه اوي انها رجعت تشوف اخوها تاني
وقاطعهم صوت خبط علي الباب حياه قامت وفتحت وتصد"مت لما لقت يونس واقف قدام الباب

في نفس الوقت وعد كانت في المطار عشان تسافر تكمل دراستها برا وكان معاها احلام وادهم

حياه : يالهوي اي الي جابك هنا امشي بسرعه
يونس بخو"ف عليها : جيت اطمن عليكي انتي كويسه قفلتي معايا ورنيت عليكي كتير مردتيش خو"فت عليكي
حياه ابتسمت براحه : كان عندك حق كان لازم اتكلم مع خالد واسمعه وفعلا اتكلمت معاه وكل حاجه رجعت زي ما هي امشي بقا من هنا قبل ماما او خالد يجو
يونس : يعني اخوكي هنا
حياه بصت وراها تشوف حد جاي ولا لا : اه يلا امشي بقا
يونس ابتسم ودخل الشقه : طب قاعد فين بقا هنا صح
وشاور علي اتجاه ومشي نحيته


حياه شهقت : يخر"بيتك انت رايح فين ارجع ي يونس
ومشيت وراه بسرعه بس كان وصل لخالد وحوريه الي بصوله بستغراب : ازيك ي خالد (وبص لحوريه) ازيك ي حماتي
حوريه : حماتك!!! مين دا ي حياه
حياه لسه هتتكلم يونس اتكلم : انا يونس وطالب ايد الانسه حياه
حياه بصتله بصد"مه وابتسمت بعدها وهو بصلها بحب : انا بحبها وبتمني توافقو عليا وبوعدكم هخليها مبسوطه طول العمر ومش هخلي حاجه تزعلها ابدا هشلها في عيني لاني بجد بحبها اوي 


خالد وحوريه بصو لحياه الي كانت تعبير وشها مليانه فرحه وسعاده ودا اثبت ليهم انها كمان بتحبه وموافقه ودا خلالهم يوافقو كمان
حوريه بدمو"ع فرحه : هتبقي عروسه زي القمر
وحضنتها بحنان ام وخالد حضنها وكان فرحان بيها اوي
#تمت. #بقلمي_رحــمــه_مــحــمــد.
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -