رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم مروه موسي

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم مروه موسي

 

رواية طفلة هزت كيان فرعون الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم مروه موسي

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل التاسع 9 من الجزء الثاني 

البارت التاسع من الجزء الثاني 

عادل: الو فرعون باشا في واحد واقف قدامي اسمه احمد وعاوز يقابلك 
فرعون: احمد مين وتبع مين 
عادل: تبع صفاء ومعتصم 
فرعون بشك: اممم طيب انا نازل اهو 
وقفل وطلب من نوى تنزله في الانسانسير 

احمد : فرعون باشا؟ 
فرعون: ايوا اتفضل 
احمد بذكاء: اطلب مني من عمك معتصم باشا اني امضيك علي الورقة دي مقابل مليون جنيه 
فرعون: وبعدين 
انت جاي تقولي الكلمتين دول علي اساس إني امضي 
احمد : مكنتش قولتلك كدا ووقفت قدامك 
عادل: انجز عاوز اي 
احمد: والله بدل ما اخد مليون جنيه منهم هاخدهم ب٣ مليون جنيه 
فرعون: دا ازاي 
احمد: سهلة انا اعرف ان امك معاه دايما وهما بعتين معايا ورق الورق دا هيتبدل بدل ما كل فلوسك تبقي لمعتصم ناخد احنا اللحظة ونكتسح فيها موت حد فيهم 
عادل : وأي اللي يضمنا كدا 
احمد : منا قولتلك يا بيه مكنتش وقفت قدامك ولا عرفتك بس انا بحب الفلوس شويتين فشغلت دماغي 
فرعون : كلامك عجبني بس مش هيبقي موت صفاء ولا معتصم 
عادل: أمال مين بس 
فرعون: تامر 
احمد : اشمعنا 
فرعون: هو الايد المتحركة ليهم حالا ومصدر أكلهم وشربهم وتحركهم لو خلصنا منه هيبقي حركاتهم محدودة 
احمد : عفارم عليك من حقهم يخافوا منك ومن دماغك 
عادل : طب يلا وحقك هيوصلك 
فرعون: لاء استني هات ايدك ي احمد وانت ي عادل هات الورق يكون باسم تامر واحمد هيبصم علي كدا 
احمد: اشمعنا انا 
فرعون بذكاء: وهو انت مفكرني غبي وابصم انا 
عادل: احنا هنلعبها كدا وكدا وبالمرة نضمن حقنا من كلامك 
احمد :: طبعا وانا جاهز يلا 
عادل: اتفضل اشرب حاجة وانا هجيب الورق دا خلال ١٠ دقايق 
احمد وهو بيقعد : وماله واحد عصير مانجا لو مفيهاش ازعاج 

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ❤️

نور: شوفتي ي دادة 
سمية : هنعمل اي بس ي بنتي 
نور: حياته كل يوم والتاني في خطر 
سمية : دماغه ناشفة ومش هيسمع لحد 
نور: وضعه مبقاش زي الاول مبقاش هو فرعون بتاع زمان 
سمية: ربنا يهديه وينور طريقه بقي هنعمل اي كلامنا ملوش لازمه 
نور: بالله انتي مش قلقانه عليه اكتر من الاول 
سمية: طول عمري قلبي وجعني عليه ي بنتي 
نور؛ الحل والعمل اي 
سمية : حاولت كتير اوي بس موصلتش لحاجة 
نور : ماشي ي دادة 

عادل : الورق جهز بس لو حد عرف انك عملت اللعبة دي صدقني مش هيرحمك واحنا ساعتها ملناش دعوة بيك حق هيكون وصلك 
احمد ؛ متقلقش يباشا انا حاجز طيارة اصلا كمان ٦ ساعات هسلم ليهم الورق وهطلع علي المطار 
آمال ليه حبيبت بدل ما يكون مليون يبقي ٣ عشان اسافر واشوف حالي برا البلد كلها 
عادل: طيب امضي يلا 
احمد : يلا يباشا اهو ومضي وخد الورق وطلع من البيت ومشي لتامر يسلمه الورق 

نور وهي بدخل فرعون الجناح: واخر اللي بتعمله دا اي 
فرعون: بقولك اي متيجي ننزل نشتري هدوم شتوي لحسن الجو بقي برد 
نور: اتهرب من كلامي ي عز 
فرعون: يلا بس البسي ومتتأخريش 
نور: مش هخرج انا 
فرعون: ليه 
نور: انا حرة زي ما بتسمعشي كلامي انا مش هسمعه 
فرعون شدها من دراعها واتكلم بعصبية: نور بلاش الكلمة بكلمه والفعل يبقي له رد فعل 
نور : سيب ايدي ي عز 
فرعون: سمعتي كلامي 
نور : طيب وخرجت من قدامه 

احمد : اتفضل يباشا 
تامر: عملتها ازاي 
معتصم: مش مهم المهم ان الحاجة بقت في ايدي 
صفاء بشك: قصدك في ايدينا مش ايدك 
معتصم بتوتر: اه اه طبعا هو ايدي وايدك اي 
احمد : طب اخلع انا بقي لحسن ورايا شغل 
تامر: ودا المليون جنيه 
احمد : مش هعدهم بس لو كانوا ناقصين مش مهم وضحك ومشي 

احمد : فين فلوسي 
عادل: حط ايدك في جيب بنطلونك كدا 
احمد حط ايده في جيب بنطلونه ولقي ورقه فيها شيك بسحب ٣ مليون جنيه 
احمد : تمام اشوف وشك علي خير 
عادل في التليفون: مننا ٣ ومنهم مليون اظن ٤ مليون يخلوك متجيش مصر تاني 
احمد ؛ انا اصلا هشيل جنسيتي المصرية دي وضحكت وقفل السكة 
فرعون : هااا تمت 
عادل: تمت بحمد ربنا اهو تامر هيختفي وساعتها مش هيبقي فيه غيرهم الاتنين 
فرعون: مصيرهم هيحصلوهم جهز ليا عربية بس كدا عشان طالع علي المول 
عادل: هتخرج لوحدك 
فرعون: انت عارف المول دا اد اي هو آمن ومفيش قلق منه 
عادل؛ طيب ماشي 

فرعون من تحت : نور نور 
نور من فوق: حاضر اهو نازله 
فرعون: يلا هنروح المول 
نور وهي قدامه: بردوا مصمم يلا ي فرعون 
عادل : يلا وانا هساعدك او هاجي معاك في المول عشان اطلعك من العربية وادخلك 
فرعون: طيب ماشي 
وركبوا العربية ومشيوا للمول 

معتصم بعين حمرا: ي ابن الك* ل*ب
صفاء: في اي 
معتصم: ماضي كل حاجة باسم تامر 
صفاء: وريني كدا 
معتصم : هو استغل ضعفنا وممعناش فلوس وكدا كل حاجة بقت باسمه 
صفاء: اكيد في حاجة غلط مهو شغال معاك طول حياته
معتصم: اللي يلاقي فرصة زي دي يبيع ابوه ي صفاء 
احنا هنطلب منه يمضي علي تنازل لو مضي علي طول هيبقي دي لعبة مدبرة لينا لو ممضاش هيبقي هو اللي مخطط لكل حاجة 
صفاء: حلو يلا نجرب 

مايكل : الو ي تامر عامل اي 
تامر: الحمد الله كل حاجة بقت بتاع معتصم 
مايكل بخبث: ايوا بس خالي بالك هو ممكن يمضيك علي ورق انك ملكش جنيه من اللي حصل دا 
تامر: لا لاء معتصم بيه ميعملش كدا 
مايكل : الاحتياط واجب بردوا وقفل 

مايكل : كل حاجة بقت تمام كدا اوي 
عادل: فرعون لعبها صح وشككهم في بعض 
مايكل: فرعون انتهز فرصة وصل احمد له وعارف تفكيرهم اي عشان كدا لعبها صح وعرف انهم هيمضوا بالتنازل عشان كدا خلاني اتصل بتامر اعرفه ونشوف النتيجة بقي 
عادل: البركة في فرعون 
مايكل : سلملي عليه بقي 
عادل: يوصل حاضر هو بس بعيد عني حالا لما اشوفه هوصله سلامك وقفل 

نور : هتدخل اهي محل تاني 
فرعون: دا حلو بيقي عنده ملابس ماركة 
نور: يلا بينا
وهما داخلين : لقوا اتنين واقفين 
شخص١: مش دا فرعون باشا 
شخص ٢: ايوا هو دا بقي ماشي بكرسي متحرك 
شخص ١: اكيد امه عملت حاجة فيه 
شخص٢: ازاي دا 
شخص١: أصل من يومها وهي بتخونه مع عمه وبينهم علاقة مش كويسة 
شخص٢: ينهر ابيض قصدك انها...
شخص١: ايوا بالضبط 

نور وفرعون سمعوا كلامهم 
نور: فرعون كفاية كدا بقي جبنا حاجات كتير 
فرعون بحزن شديد: يلا بينا ي نور 
وخرجوا وعادل ساعد فرعون انه يركب العربية 
عادل: مايكل بيسلم عليك وكل حاجة تمت 
فرعون بهدوء: طيب
عادل قلق من هدوءه: علي أي مكان تاني؟ 
فرعون: علي البيت 

معتصم: امضي هنا 
تامر افتكر كلاك مايكل: ليه 
صفاء: وانت خايف من اي 
معتصم: امضي 
تامر: لاء الفلوس دي من حقي 
صفاء: دليل الك* لب عمره ما يتعدل ابدا 
تامر؛ مش فاهم بس دا حقي 
معتصم بصوت عالي: حقك دا كله 
تامر: بس دي نسبة من بحر 
صفاء: كان كلامك صح ي معتصم 
تامر بعدم فهم" انا مش فاهم حاجة و......كان واقع علي الارض جثة 
صفاء: كان عندك حق ي معتصم 
معتصم: مكنتش متوقع كدا 
صفاء: بس البصمة علي الورق 
معتصم: هتتزور وكل حاجة هتبقي بتاعتنا ي قلبي 
صفاء: أيوا بقي 
معتصم بخبث: بقولك اي متيجي اقولك كلمة سر 
صفاء بضحكة : لاء مش حالا 
معتصم: طب تعالي هأكلك شوكولاته وسحبها وراه وهي ضحكت وقفلوا علي نفسهم اوضه 
بقلم مروة موسي 

دخلوا القصر وفرعون في جناحة 
نور: هترتاح شوية 
فرعون : ايوا 
نور: طيب انا هنزل اجيب ماية وطالعه بسرعه 
فرعون : طيب براحتك 
نزلت وطلعت لقت فرعون قاعد علي الكرسي بسرحان باين علي ملامحه التعب والحزن 
نور : انت كويس 
فرعون: لاء مش كويس
نور: حقك عليا انا من كل مشاكل الدنيا دي 
فرعون: وانتي ذنبك اي مكنتش متخيل اسمع سمعة امي في يوم من الايام بوداني وانا ماشي 
نور: كل واحد بيعمل لنفسه ي عز 
فرعون: الدنيا اي غير ذكري للسمعة بالحلو او بالوحش
نور: معلش ربك كبير اوي هيدبر وجعك دا فترة وهتعدي
فرعون: ياااااه بقالي ٣٥ سنة مش ستني الفترة دي ي نور مجتش لحد حالا 
  نور وهي بتطبطب عليه: بكرة هترتاح ي عز من كل دا خليك واثق في ربك 
فرعون ؛ ونعمه بالله 
صفاء: قبل موت فرعون عاوزة انتقم من .......
        شاهد 👈 الفصل  العاشر

       ( اترك تعليق ليصلك كل جديد قراءه ممتعه للجميع )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -