أخر الاخبار

رواية تزوجني صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم منه محمد

رواية تزوجني صعيدي الفصل الثاني عشر 12

 رواية تزوجني صعيدي الفصل الثاني عشر 12 


في المساء.. 
كان الجميع جالساً ويتسائلون لماذا طلب منهم وليد ان يجتمعوا الآن

فرح سليم فقد ظن ان وليد سيخبرهم عن خبر طلاقه من منة

نزل وليد للأسفل وخلفه منة 
وسلم على الجميع وجلس..

وليد بهدوء: طبعاً الكل مستغرب انا جمعتكم ليه دلوقت...أنا جمعتكم عشان ما تتغشوش في البني آدمين،انا عايز بس أوجه سؤال ليه قبل م أكشفه،،ليه عملت كدَ فيا.طب هو انا قصرت معاك في حاجه عشان تعمل فيا كدَ؟ 

لا أحد يفهم شئ مما يقوله..

نهض وليد من مكانه ليذهب أمام سليم ويأخذه من يده 

وليد بهدوء: عملت كدَ ليه يا...يا اخويا...




سليم بعدم فهم: مش فاهم انا عملت اي؟

وليد بعصبيه : عمللتتت اييييي،،انتَ دمرررت حياااة اخوووك يا سلييممممم ومش عارف هقدر أصلح اللِ عملته والا لأ 

الجد بعصبيه: بتعلي صوتك على اخوك لييه يا وليييد 

وليد بعصبيه: عشان المحترم دَ اللِ هو اخوويااا ابن العيله المحترمه دِ ، خلاني اغلطط في حقق مرااااتي ،

صُدم الجميع مما قاله وليد الآن

سليم بإنكار: انا ما عملتش حاجه انتَ بتقول اي 

وفجأه كف نزل على وجه سليم ومن شدته وقع ارضاً فكان هذا الكف من وليد 

مودة بعصبيه:بتمد ايدك على اخوك يا وليد 

وليد: لو تعرفوا اللِ عمله اخووياا مش هتقولوا كدَ 

الجميع: في اي ياا وليد

وليد : اخويااا المحترم ،بعتلي صور ل مراتي وهي في حض*ن راجل غريب عشان اشك فيها وفي أخلاقها لأ وكمان بقه اطلقها..وطبعاً الصور دِ مفبركه

صُدم الجميع مما قاله 
اما عن سليم فكان في حاله من الكسوف والخوف 

اما منة ف فهمت الآن لماذا كان يتصرف وليد معها بهدوء 

توفيق: انتَ بتقوول اييي 

وليد : هي دِ الحقيقه 

مودة ببكاء وهي واقفه أمام سليم: رد علييا يا سليم الكلام دَ صح ردد علياااا 




سليم بصوت عالي: اااه صحح ايوه انا عممللتت كدَ ،عملت كدَ عشان ادمر علاقتهم، لإني حبيت منة من قلبي وفي الآخر تتجوز غيري ومش اي حد لأ اتجوزت اخويااا 

وفجأه..طخخخ ،كف اخر ولكن هذه المرة كان من مودة امه 

مودة : انااا ربيتك على كدَ يا سلييمم هي دِ المبادئ اللِ متربين علييها 

وليد : لو كنت قولتلي من الأول انك بتحبها ما كنتش اتجوزتها،،وانتَ اصلا من امتى بتقول حاجه لحد كل حياتك مع نفسك...

الجد بصدمه: سليم انتَ تعمل كدَ في اخوك؟

سليم بضحك: هو ليه الكل مستغرب يعني،عادي هو انا قت*لت قت*يل،دِ مجرد صور يعني 

منة ببكاء: وانتَ ما تعرفش الصور دِ عملت فيا ايي؟؟؟؟ انتَ متخيل ان جووزززي يشكك فيااا لأ ومش كدَ وبس...

نظر لها وليد بأسف فهو يعلم انه غلطان

وليد : لأ ولسه استنوا بق الصدمه الأكبر ،،،

الجد بحزن: اي تاني يا ولدي 

وليد وهو ينظر لتلك المنكمشه في نفسها..
سلييم ما كنش لووحده يا جددييي

الجميع بإستغراب: يعني اي..




وليد بحزن : اللِ معتبرها اختي ومربيها بإديا..اللِ عمري ما فرقت بينها وبين سليم لإن هما الاثنين اخواتي عملت اي؟ راحت واتفقت معاه وعملوا معايا كدَ،انا اطعنت من اقرب الناس ليا...

الجميع بصدمه:مين يا وليد 
وليد أشار عليها: بنت عمي واختييي اللِ مربيها..فاطمه.....

الجميع بصدمه: اييييييييييي...

فماذا سيحدث يا ترى؟!
.............
عارفه انكم اتصدمتوا ازاي فاطمه هي اللِ بتساعد سليم مش مروة...

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -