أخر الاخبار

رواية شهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم احمد حيدر

رواية شهد الفصل الثاني عشر 12

 رواية شهد الفصل الثاني عشر 12

_الست ساره هانم كل يوم تجيلي البيت وتهزقني وتفضحني وتقولى كلام ميتحكاش وانا مش بعرف ارد عليها لأنها اقوى مني ولو اتكلمت ممكن تتبلى عليا وتسجنى!!(على أساس مين اللي ضربها علقه امبارح😂👀)

معتز قلبه وجعه على دموعها ومسك ايديها وشدها وقعدها على الكنبه وهوا جنبها وأحمد في مليون علامة استفهام على وشه وبيبص لشهد بنظره اعجاب!

شهد بارتباك ونسيت السيناريوا اللي كانت حطاه من لمسة ايده:احم ارجوك يا معتز بيه انا مش عوزا حاجه منكوا خليها تبعد عنى وتحل عنى انا مش علشان ضعيفه تيجي عليا كدا 

دموعها نزلت اكتر:دي بتقولى انى سبت واحد ومسكت التاني واتهمتني انى خطافة رجاله يرضيك اللي حصل دا انا يتقالي كدا انا اللي اتظلمت واتضحك عليا




وكمان انا مجرتش وراك علشان تطلب منى الجواز انت اللي عرضت عليا مش صح

معتز بغضب من ساره:طيب أهدى يا شهد انا هعرف ازاي اتصرف معاها المهم انتى متعيطيش وهخليها تعتذر منك غصب عنها هى متعرفش اللي عملته دا هيكلفها اي

شهد:شكرا يا بيه انا مش عوزاها تعتذر انا عوزاها تحل عنى ولو جوازنا عامل مشكله بلاها انا مش عوزا مشاكل

معتز بتسرع: لا مفيش اي مشاكل وساره انا هعلمها الادب ملكيش انتى دعوة بالموضوع دا ومش هتتعرضلك تاني ابدا

_شكرا انا قولت برضو انت اللي هتعرف تحميني منها مش عارفه انا من غيرك في الدنيا دي كنت عملت اي ...

هقوم امشي بقى 

اسفه لو كنت عطلتك عن الشغل 

معتز بتوتر :لا لا ابدا مفيش مشكله تعالى هخلى السواق يوصلك

شهد:شكرا مش عوزا اتعبك معايا

معتز:لا ابدا بص لاحمد اللي باصص للموقف باستغراب ومش فاهم حاجه:جايلك ..

هز رأسه بماشي..

شهد كانت ماشيه جنب معتز وهى حاسه ان ضربات قلبها سريعه، وهوا حاسس بتوتر شديد اول مره يحسه عمره ما كان ضعيف قدام دموع واحده قبل كدا 




يا تري هتعملى اي فيا يا شهد!!

بعد ما خلى السواق يوصلها 

شهد كانت فرحانه جواها وبتضحك بانتصار انها عرفت تستخدم الاسلحه الذكيه للمراه..

معتز دخل المكتب وكان أحمد قاعد على وشه علامات استفهام كتيير..

معتز قعد مكانه واتنهد بتعب

قاطع احمد الصمت:حلوة اووي البنت دي 

معتز بعصبية:نعم !!بتقول اي

احمد:ببقولك حلوه يعنى جميله لو كانت في امريكا دي كانو خلوها ليدي 

معتز:احمد!!!احترم نفسك وانت بتتكلم عن خطيبتي

_اي خطيبتك ازاي يعنى 

_ايوا خطيبتي وجوازنا بعد شهرين مش عاوزك تجيب سيرتها على لسانك وتمسح شكلها من ذاكرتك نهائي علشان منزعلش من بعض مفهوم

احمد:تمام تمام أهدى طيب انا اسف مكنتش اعرف

بس انا مش فاهم اي علاقة ساره بيها واي علاقة فارس فهمني

معتز اتنهد وبدأ يحكيله كل اللي حصل 

احمد بصدمه:يعنى اللي كانت هنا دي مرات فارس اقصد طليقته وانت هتتجوزها ازاي انا مش فاهم

_مش ضروري تفهم دلوقتي المهم انك عرفت اللي هيحصل انا دلوقتي همشي علشان عندي مشوار وبعدين هنحكي سلام

احمد :سلام

معتز ركب عربيته بعصبية ووصل على بيت ابو ساره

خبط الباب..

دخل بكل عصبيه:ساااررررة....

عند فارس 




دخل مكتبه 

اتفاجئ لما شاف بسمه فيه

_انتى بتعملى اي هنا

بسمه بخضه:يوه خضتني يا فارس بيه مفيش كنت بنضف المكتب كان مكركب حبتين

_وانتى مالك بمكتبي انا مش قولت مشوفش وشك تاني انتى مبتفهميش

_اخس عليك يا فارس بيه انا اللي قولت هتشكرني علشان بنضفلك المكتب اخس على دا زمن انا لما كنت بشتغل عند الدكتور كان بيشكرني وبيقولى انتى يا بت يا بسبوسه تتاقلي بالدهب لو مكنتش متجوز كنت اتجوزتك مع أنه كان عنده عيال كبيره بس انا كنت عارفه أنه بيجبر بخاطري هيييبح كانت ايام ...

فارس يصلها بملل من كلامها الكتير وطريقتها:بسمه

بسمه بهيام لما قال اسمها:قلبها

فارس :نعم!

_اقصد نعم يا فندم




_اتفضلي غوري من وشي ومشوفش وشك هنا تانى

_انا مش عارفه انت اي مشكلتك مع وشي للدرجادي مش طايقني دانا حتى كيوت وعسل واتحب ونص اسكندريه بتجري ورايا 

فارس قرب منها بعصبية:وانا مالى انا مالى بقصة حياتك 

_فارس بيه أعقل كدا واستهدى بالله لايجيلك شوجر ولا حاجه 

_طول مانتى قدامى ببقى متعصب عوزاني أهدى حلى عنى

بسمه : للدرجادي خايف تقع في غرامي انا عارفه انى لا اقاوم اعترف اعترف..

فارس بعصبية:بسسسسمه اطلعى بررررا

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -