رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء صالح

أخر الاخبار

رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء صالح

 

رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء صالح

رواية صعيدية امتلكتني الفصل التاسع عشر 19 


#البارت التاسع عشر
سعيدة : الحكو* مة گانت عايز'اگ في ايه ياجمال ع الصبح بدري اكدِه
جمال وهو بيقعد ع الكرسي بتعب : كانوا عايزني في موضوع سليم 
سعيدة باستغراب: سليم هما اخد"وه حب" سوه خلاص



جمال وهو بيشر"ب بـ.ق مية : أيوة هيتس "جن شهرين وغادة موجودة في المستـ.شفي وعليها حرا"سة وتتحـ* كم عليها بست سنين

سعيدة بخضة : ست سنين..وكملت بكر*ه: بس تستا'هل علشان تخـ" طف بناتي وتبهد"لهم كده

جمال : ما هي المح" كمة حك"مت عليها علشان المو"اد المخد* رة اللي كانت تبيـ.عها وتشتريها يا سعيدة.
سعيدة براحَة : الحمدلله ربنا بعد.ها عنا وعن شر" ها..
...
اوضة أكرم..
واقف بخوف بره الحما'م..طلعت سمية بدوخة وحا"ضنة بطـ.نها بتعب.
اكرم بقلق : ها حا'سة بأيه دلوقتي يا حبيبتي
 
سمية بألم : بطـ.ني وجعا"ني اوي يا اكرم مش قادرة
اكرم وماسك أيدها بتوتر: قلتلك يلا نروح المستشفي ومفيش اعتر"اض.
اخد'ها وراحوا المستشفي..بعد ساعتين..

سعيدة مستنياهم بقلق..وصلوا البيت والفرحة ع وشهم.
سعيدة بلهفة : ايه الاخبار يا حبيبتي.. التعب ده اكيد دور برد شد* يد.
سمية بفرحة : ياما أنا حا' مل 
سعيدة بفرحة مفاجأة: ايه بجد يا سمية بتتكلمي جد

اكرم وهو بيـ.ـقبل رأس سمية بسعادة: بجد يا مرات عمي سمية حا'مل بس لسه في أول اسبوعين
سعيدة بفرحة وبتحـ.ضنها: مبروك يا حبيبتي مبروك ربنا يكملها ع خير..



مريم نازلة من ع السلم سمعتهم وجريت ع سمية بتحـ.ضنها: بجد يا سمية حا' مل مبروك يا قلب اختك 
سمية: الله يبارك فيكم..ابوي فينه علشان أخبره 
سعيدة : ابو"كي طلع ع المصنع هو وحازم.تعالي يا حبيبتي استر"يحي هنا.
..
في الجنينه رقية قاعدة ومعاها يحي بيتكلم معاها.
رقية: هاا وبعدين
يحي بطفولية: أنا بقي روحت ذاكرت كتي كتير وجبت
 مجموع كبير اوي وبث.
رقية : شطو.ر يا يحي برافو عليك.
فيروز بتقعد جنـ.ب رقية ع الأرض: روح كلم ماما يا يحي.
يحي بطاعة : حاضر..

فيروز بمرح: سمية هتجيب نونو زي القمر يا رقية
رقية بفرحة : ايه ده بجد هي حا'مل 

فيروز: أيوة لسه جاية من عند الدكتور..عقبال ما نفرح بيكي.
رقية بحزن وبفراغ: هو انا هفرح ز'يكم... أنا عا"مية يا فيروز.

فيروز بزعل عليها: رقية متقوليش كده انتي جميلة اوي وطيبة جدا وانا بحبك اوي .. وكملت بمشا'كسة بتمـ.يل ع كتفها : ههه وناس تاني بتحبك

رقية بتوتر: ناس ناس زي مين 
فيروز: زي سليييم مثلاً
رقية بحدة: فيروز ..انتي بتقولي ايه بطـ.لي هزار 

فيروز: هزار ايه انتي عارفه بيحبك كفايا أنه انقذ*ك ولما تعبـ.تي كان هيمو*ت من الخو.ف عليكي..
رقية بحزن: هو صحيح غلـ.ط وغلـ.طة كبيرة كمان 
بس مش معني أن أحبه أو يحبني مش هينـ.فع يتجوز 
واحدة زي يا فيروز 

فيروز بعفوية: يووه عاد مطلعيش العر" ق الصعيدي اللي فينا متقليش كده تاني..
ضحكت رقية ع كلام فيروز بانفعا"لية وقطـ.عت الضحك : وإبراهيم.
فيروز بهدوء متوتر : ايه ابراهيم ده مين ابراهيم ماله؟؟!
رقية: مفيش! راجل جد'ع وشـ.هم وانا بسمع حاجه كتير اليومين دول يلاا خلينا كده.

كانت فيروز هتتكلم ..قطع كلامها حضور ابراهيم وهو رافع كـ.م جلا"بيته وفي أيده صندوق: صباح الخير.. لامؤا* خذه ام يحي قاعدة جوه

فيروز باستغراب: أيوة عمتي قاعدة مع ست سعيدة.
ابراهيم بإحراج: طيب انا هدخلها الحاجة دي عندها .

دخل وسابهم مستغربين وسألتها رقية فيه ايه صندوق.
فيروز: مش عارفه بس شكله فرحان اوي .
رقية :يمكن هيتجوز.
بصدمة: إيه .. وبصت مكان اثر دخوله بحزن : ممكن برضو!!؟
..
بليل..



سمية نا"يمة ع السرير وجنـ.بها أكرم بيأكلها:مش قادرة يا اكرم خلاص أنا لسه في بداية الح' مل مش كده 

اكرم باهتمام: في البداية بس حمـ.ـلك ضعـ"يف ولازم تتغذي 
سمية بتا"كل : اممم كفايا مش قادرة اتنـ.فس علشان خاطري
اكرم : طيب ماشي خلاص .. 
حط رأسه ع رجـ"لها وبا* س بطـ"نها بحب وهي مي*لت برأسها وبا* ست خد"ه بابتسامة ونا* م بحضـ"نها...
..
بتقوم فيروز من النوم تشر"ب..طالعة من اوضتها بنو'م داخلة المطبخ!! سمعت صوت ابراهيم بيتكلم مع فتحية..

ابراهيم: أنا مليش غير بنتي وامها متو* فية من زمان
 وانتي عارفة 
فتحية: عارفه يابني واكيد هفرح لبنت اخويا ومش هلا'قي حد يحبها ولا يحافظ عليها غيرك..



استخـ.بت فيروز بعيد عنهم ووقفت بفرحة!! لاكن صدمت من كلام فتحية مقاطعة: بس مش هينـ.فع يا بني

ابراهيم بزعل : ليه؟؟؟ فتحية بحزن : عمها وابن عمها كلمني وهيوصلوا بكرة 
فيروز بصدمة خوف ووو..؟؟؟!
يتبع... شاهد 👈 الفصل العشرون 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -