رواية ماسة الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حبيبه محمد

أخر الاخبار

رواية ماسة الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حبيبه محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حبيبه محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 



البارت الواحد وعشرون{21}.
رواية:ماسة الفهد♥💎.
بقلمي الكاتبة:حبيبة محمد❤.
فريدةبغضب:اصحى ياحبيبي بقا واقفلي مع واحدة ملهاش شكل في الفرح وانا معرفش حاجه
عبد الرحمن:انا عملت اي انا عملت كده انا طول الفرح كنت قاعد معاكي
فريدة:لا ماانا سبتك شوية لما كنت برقص مع اسيل
عبد الرحمن:انتي رقصتي يافريدة وانا قولتلك لا
فريدة:انت بتوهه الموضوع لي جاوبني
عبد الرحمن:فريدة بقولك اي انا عايزة انام انتي مصحياني من النوم عشان تقولي كده
فريدة:انت هتسبني وتنام انا كنت عارفه ان انت مبتحبنيش مفيش راجل بيحب حد بسرعة كده




عبدالرحمن:لا عند ديي وتقفي انا محدش هيحبك قدي ومش بالوقت على فكرة انا فعلا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها
فريدة:طب البنت اللي كنت واقف معاها دي اي
عبد الرحمن:بنت اي دي صحبتيي عاادي و زي اختي كمان
فريدة:طب ومعرفتنيش عليها لي
عبد الرحمن:هيا كاانت هتمشي ملحقتش اقولك والله وانتي بترقصي لي وانا قايلك مترقصيش
فريدة:صدقني هيا اللي شدتني اني ارقص معاها
عبد الرحمن:متتكررش تاني قوليلهم خطيبي مانعني اني ارقص
فريدة:حااضر تصبح على خير بقاا
عبد الرحمن:وانتي من اهلو ياحبيبتي
وجي يوم الفرح...
فهد:اصحي ياغيبوبة
ماسة:عايز اي سبني بقاا
فهد:خلاص هسيبك وهروح انا فرح عبد الرحمن صحبي انا مش زيك مش بقف جمب صحابي
ماسة وقامت..




ماسة:ايوا صح انهارده فرح فريدة انا نسيت
فهد:افضلي انسي كده لحد ماتخسري صحابك كلهم
ماسة:خلاص انا صحيت اهو هاخد شاور وافطر وهروح عندها
فهد:هيا مش هتروح البيوتي سنتر
ماسة:اه صح انا نسيت المفروض اروح على البيوتي سنتر
فهد:متخفيش دي بدايات الشيخوخة
ماسة:مش هرد عليك طب بذمتك القمر دي هتبقى عجوزة
فهد:دي سنة الحياة ياحبيبتي وبعدين حتة لو بقيتي عجوزة هتفضلي في عيني احلى واحدة
ماسة:يعني انا لما اكبر ووشي يجعد هتفضل تحبني 
فهد:حب ليكي أبدي يروحي
ماسة:ربنا يخليك ليا ياحبيبي يالهوي انا اتأخرت هقوم بقاا
ونروح عند جاسم واسيل
جاسم:جهزتي نفسك عشان نمشي
اسيل:اهه خلاص بس كان نفسي نقعد هنا كمان كام يوم بس عشان فرح فريدة مينفعش مااحضرهوش
جاسم:ايوا صح هيا هنا القعدةحلوة بس انتي اللي محلياها يعني حتى لما نرجع هكون مبسوط




اسيل حضنته:ياحبيبي معاك حق
وجهزوا نفسهم ورجعوا البيت...

اسراء:بنتي واحشتيني عامله اي طمنيني عليكي
اسيل:الحمدلله ياماما بخير انتي عامله اي
وتبادلوا السلام...
ونروح عند فريدة..
فريدة:الو ياماسة فينك كدا
ماسة:انا في الطريق اهو
فريدة:ماشي واسيل جت
ماسة:اه سلمت عليها ومشيت وهيا هتستريح شوية وهتلبس وتروح على القاعة
فريدة:خلاص ماشي انا مستنياكي 
ماسة:ماشي عملتي الميكب ولا لسا
فريدة:لا لسا لبست الفستان بس
ماسة:خلاص سلام انا جايا
فريدة:ماشي سلام




الميكب الارتست:حضرتك عايزة الميكب يكون هادي ولا حاجه تانية
فريدة:مش عايزاه هادي اويي اللي هو يبان ولا عايزة فاقع اويي اللي هو اوڤر
الميكب الارتست:خلاص ماشي
ونروح عند عبد الرحمن...
فهد:اي يابني هو لسا الحلاق مجاش
عبد الرحمن:لا بكلموا مبيردش
فهد:ازاي ده فاضل ساعتين بس
عبد الرحمن:طب متعرفش واحد غيروا
فهد:اه استنى 
عبد الرحمن:طب بالله عليك بسرعة
فهد:برن اهو استنى رد
الحلاق:الو فهد بيه
فهد:الو ياحسام بقولك انهارده فرح اخويا وكنت عايزك تيجي تعملوا شعروا عشان خلاص فاضل ساعتين
الحلاق:حاضر يافهد بيه دلوقتي اكون عندك العنوان اي بس
فهد:اكتب عندك العنوان........
الحلاق:خلاص ماشي يافهد بيه سلام




فهد:خلاص ياعبد الرحمن الحلاق جايلك
عبدالرحمن:تسلم والله مش عارف منغيرك كنت عملت اي
فهد:يابني انت اخويا 
عبد الرحمن:ربنا يخليك ليا ياارب
فهد:انت مش ملاحظ حاجه
عبدالرحمن:حاجه اي
فهد:بقيت تتكلم حلو من غير هزار عقلتي يابطة
عبدالرحمن:متكسفنيش بقاا لا بس بجد من ساعت ماحبيت فريدة وانا حسيت ان بقا في حد فيحياتي احترم نفسي عشانوا
فهد:الحب بيغير ياعبد الرحمن وغيرك انت بذات للاحسن
عبدالرحمن:اهه فعلاا
ونروح عند جاسم واسيل..
اسيل:بسرعة بالله عليك ياجاسم
جاسم:انا خلصت انتي اللي لسا ياليلو
اسيل:اصل انا متوترة 
جاسم:طب شيلي توترك ده دلوقتي عشان نلحق الفرح
وبيحضنها وهيا واقفة امام المرأة
اسيل:انت اللي هتأخرني دلوقتي





جاسم:استني شوية جايبلك هدية
اسيل بفرحة:بجد هيا اي
جاسم وطلع.........
اسيل بدهشة:اي ده بجد
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -