رواية ماسة الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبه محمد

أخر الاخبار

رواية ماسة الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبه محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبه محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الثاني والعشرون 22



البارت الثاني والعشرون{22}.
رواية:ماسة الفهد❤💎.
بقلمي الكاتبة:حبيبةمحمد💜👀.
جاسم طلع الهدية..
اسيل بدهشة:اي ده بجد دي ليا
جاسم:ولو اطول اجبلك اغلى حاجه في العالم
اسيل:ياحبيبي ربنا يخليك ليا ياارب لبسهولي بقا 
كان جايبلها عقد الماظ..
جاسم لبسها العقد
جاسم:قمر عليكي يروحي
اسيل:عشان انت اللي جايبوا بس
جاسم:حياتي يلا بقا عشان منتأخرش
ونروح عند فريدة...




فريدة:هاا اي رايك ياماسة الميكب حلو 
ماسة:جميل اويي يروحي
فريدة:ربنا يخليكي ليا يقلبي
ماسة:يلا بقا عشان فهد كلمني وقالي انهم جاين
فريدة:خلاص انا جاهزة دلوقتي اصلاا
ماسة:العريس جيي اهوو 
فريدة:انا بترعش ليي انا خايفة
ماسة:لسا لسا الخوف جاي
فريدة:بتقولي اي
ماسة:بقولك خايفة من اي يابنتي
عبد الرحمن حضن فريدة على تسقيف كل صحابهم واهلهم
ونزلوا وذهبوا اللى القاعة....
عبدالرحمن:انتي عارفة ان انهارده احسن يوم في حياتي
فريدة:واحسن يوم في حياني والله انا كمان
وفجأة...
الكل اتجمع حولين ماسة






فهد بخضة:ماسة فوقيي فوقي ياماسة
وماسة كان مغمى عليهاا وفضلوا يفوقهه فيها لحد مافاقت
ماسة بعدم وعي:انا فين
فهد:احنا في الفرح ياحبيبتي انتي كويسة
ماسة:اهه اهه انا كويسة
فهد:قلقتيني عليكي اويي اول ما نروح هنروح عند الدكتورة
عبدالرحمن بضحك:وشكك وحش يافريدة
فريدة:انا بردوا اللي وشي وحش يعني بذمتك القمر دي وشها وحش
عبدالرحمن:لا يروحي حد يقدر يقول كده
فريدة:اهه انا قولت بردوا  بقولك هيا مش دي اللي كنت واقف معاها في فرح اسيل 
عبد الرحمن: اه هيا دي 
چاسمين: ازيك يا عبدالرحمن الف مبروك 
عبدالرحمن : الله يبارك  فيكي اعرفك على فريدة
چاسمين: ازيك ياقمر  الف مبروك
فريدة: الله يبارك فيكي 
چاسمين:اخترتي صح 
فريدة: ميرسي ده احسن اختياراتي والله 
ونروح عند ماسة وفهد..
فهد:اول مره يحصل معاكي كده صح
ماسة:اهه
فهد:اوعي يكون حصل معاكي كده ومقولتليش
ماسة:لاوالله اول مره يمكن قلة اكل بس
فهد:بردوا لازم تكشفي اما نروح هنروح عند الدكتورة انا حجزتلك عندها




ماسة:خلااص ماشي مع ان ملوش لزوم
فهد:ازاي ملوش لزوم انتي كلك على بعضك تهيميني
ماسة:ربنا يخليك لياا يارب
فهد:ويخليكي ليا يارب تيجي نقوم نرقص سلو
ماسة:لا لا انا حاسة نفسي دايخة
فهد:طب نروح احنا واوديكي عند الدكتورة
ماسة:لا مينفعش تسيب صحبك وانا اسيب صحبتي
فهد:خلاص بس شوية وهنمشي
ماسة:خلاص ماشي
ونرجع عند العروسين...
اسيل:الف مليون مبروك ياحبيبتي
فريدة:الله يبارك فيكي ياقلبي
جاسم:الف مبروك ياعم عبد الرحمن ياريت تعقل بقاا خلااص فاضلك شهر وتبقا متجوز
عبد الرحمن:اولا الله يبارك فيك ثانياً بقا انا عقلت حبي لخطيبتي اللي قاعدة دي عقلني وبيشوار على فريدة
جاسم:جدع المهم تبقا قد المسئولية والنكد والحاجات دييي
اسيل:انا سمعاك بتقول حاجه
جاسم:لا ابداً ياحبيبتي بقولك اسبقيني انتي وانا هاجي وراكي
اسيل:ماشي سلام




جاسم:وخلي بالك من الحاجات ديي بردوا
عبدالرحمن:ياعم متخوفنيش بقاا
جاسم:انا بحذرك بس سلام
والحفلة انتهت وكل منهم ذهب اللى بيتهه...
عند فهد وماسة...
فهد:يلاا يروحي عشان نروح عند الدكتورة
ماسة:لا انا تعبانة اويي مش هقدر
فهد:طب خلااص انا هكلمها اخليها تيجي
ماسة هزت رأسها بمعنى ماشي..
بعد وقت...
فهد:اتفضلي يا دكتورة 
والدكتورة كشفت...
فهد: مالها يا دكتورة 
الدكتورة: لا عادي ده ارهاق لازم تاكل كويس وتاخد الڤيتامين دهه 
فهد:خلاص ماشي شكرا
وذهبت الدكتورة....
فهد:ينفع كدهه خلي بالك من نفسك بعد كده ياست هانم ماسة انتي مبترديش ليي
ماسة:😴..
فهد:انتي نمتي والله ببقا خايف عليكي اويي خايف يحصل حاجه وتروحيي مني كفاية الحقيقة المستخبية عنكك وخايف لو عرفتي تسيبيني
وذهب اللى النوم..😴
وفي صباح ثاني يوم
فهد:اصحي ياحبيبتي 
ماسة:اي ياحبيبي انا صاحية من بدريي انت اللي بتتكلم وانت نايم
فهد:....
ماسة:غريبة يعني فهد اول مرة ينام كده
 ونروح عند عبد الرحمن..
عبدالرحمن:اي هفضل انا اللي كل يوم اصحيكي ولا اي
فريدة:معلش بحاول اعود نفسي اصحى بدري عشان بعد شهر هصحى بدري غصب عني





عبدالرحمن:يعني انتي تتخيلي اني اصحيكي من النوم غصب عنك
فريدة:اكيد لا يعني بس انا بردوا لازم اصحى بدري انت هتبقا جوزي يعني ملزوم مني زي منا هبقا ملزومة منك
عبدالرحمن:خلاص عشان نحل المشكلة اجيبلك خادمين اه صح انا مش هعيش معاهم في الڤيلا اللي في الامارات
فريدة:اي ده لي
عبدالرحمن:هشتري شقة دوبلكس هناا في مصر مش حابب اننا نعيش في شقة تغير عن الڤيلا 
فريدة:براحتك ياحبيبي بس بشرط
عبدالرحمن:قولي ياست شرطك
فريدة:اجي معاك وانت بتجيبها ومامتك وباباك يوافقه قدامي عشان ميقولوش اني اخدتك منهم
عبدالرحمن:حااضر ياستي
ونروح عند فهد وماسة...
فهدبنوم وعدم وعي:....
ماسةبصدمة:انت بتقول ايي
وهوب البارت خلص💜😴.
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -