رواية ماسة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبه محمد

أخر الاخبار

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبه محمد

رواية ماسة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حبيبه محمد

 رواية ماسة الفهد الفصل الثالث والعشرون 23 



البارت الثالث والعشرون{23}.
رواية:ماسة الفهد💜💎.
بقلمي الكاتبة:حبيبةمحمد❤💥.
فهد بنوم وعدم وعي:مكنش قصدي اني اقتله والله مكنش قصدي
ماسةبصدمة:انت بتقول ايي
فهد لسا نايم..
ماسة:اصحى يافهد انت قتلت مين
فهد بخضة:انا قتلت قتلت مين
ماسة:انت بتقول وانت نايم مكنش قصدي اني اقتله
فهد بتوتر:انا يحبيبتي انا قتلت حد
ماسة:فهد صارحني بدل مااعرف الحقيقة من بره وساعتها الزعل هيبقا اكبر
فهد وبياخد نفسوا:هقولك ياماسة بس مش دلوقتي لما احس اني كويس
ماسة:يعني انت قتلت فعلا يافهد لا اكيد لا
فهد:قولتلك هتعرفي كل حاجه متفضليش تتخيلي
ماسة:طب قوم عشان ننزل نفطر
فهد:ماشي




فهد قام وخد شاور ولبس ونزلوا...
جاسم:اهلاا السفرة نورت بالأخ فهد
فهد:تسلم ياعم جاسم
وجلسوا جميعاا واكملوا فطورهم..
معتز:تعالى معايا يافهد عايزة اكلمك في موضوع مهم
فهد:ماشي يابابا جاي
وذهبوا اللى المكتب..
فهد:كنت عايزني في اي يابابا
معتز:دلوقتي القديم اتفتح 
فهد:مش فاهم
معتز:الخدام 
فهدبصدمة:اي اللي فتح الموضوع ده يابابا دلوقتي
معتز:اهدى يابني انا عايزك تعرف انا في ضهرك ومش هيحصلك حاجه
فهد:بس متنساش انها غلطتي من الاول انا اللي اتهورت
معتز:انت كنت صغير يافهد
فهد:بس انا لسا حاسس بالذنب
معتز:متشيلش نفسك ذنب يافهد انت بردوا اتعاقبت لما سافرت بره وشيلت مسؤليتك
فهد:ولسا هتعاقب تاني ماسة خايف لو عرفت حاجه تسبني
معتز:وهيا مين اللي هيقولها
فهد:اناا
معتزبصدمة:انت بتقول اي يافهد انت اللي عايز تخسرها كدا
فهد:لا انا مش عايز اخسرها بس انا انهارده حلمت بالموضوع دهه وكنت بتكلم وانا نايم وماسة شكت فيا وقالتلي اني احكيلها بدل ماتعرف من حد برا
معتز:قولها اي موضوع تاني واكيد محدش من برا هيقولها هيا اصلا ساعة الحادثة كانت مع مامتها برا البيت
فهد:لا يابابا انا مش هفضل كاتم السر ده جوايا كدا كتير وعايش قلقان





معتز بزعيق:اعمل اللي تعمله يافهد بس مترجعش تندم
فهد خرج برا الغرفة..
ماسة:عمي كان بيزعق لي في المكتب يافهد
فهد:انا هحكيلك كل حاجه
ماسة:حاجه اي قول
فهد:انا قتلت
ماسةبصدمة:انت بتهزر مش كده
فهد:صدقنيني انا قتلت وكنت كل ده بحاول اخبي عليكي السر ده بس خلاص مش قادر لازم احكيلك انا بحلم بكوابيس كل يوم
وبدأ يعيط...
ماسة وعنيها دمعت
ماسة:طب متعيطش انا مقدرش اشوف دموعك طب قتلت مين
فهد:قتلت الخدام 
فلاااش بااك💥...
الخادم في الفون:زي مابقولك كدا ياباشا بليل علطول كل اللي انت عايزهه هيحصل والاوراق هتكون عندك
المجهول:وانا واثق فيك انت عارف ان شركتهم لو نجحت هتوقع شركتيي وانا دخلتك في وسطهم بس عشان الاوراق دي هدمرهم
الخادم:لو عايز تقهرهم اكتر اقتلك كمان ماسة دي بقاا دلوعة العيلة ولو مامتت هتكسر ابوها عشان مفيش غيرها عنده وابوها هو اللي شايل الشغل كله





المجهول:اللي انت شايفه هيفدنا خلاص وباقي الفلوس هتبقا عندك
الخادم:خلاص ماشي ياباشا سلام 
فهد كان واقف وسامع كل الكلام..
فهد:انت يازبالة عايز تقتل ماسة وتوقع شركتنا انطق مين اللي بعتك 
الخادم:مش هينفع اقولك حاجه
فهد ضربهه
فهد:انطق يلاا
الخادم:لو هتقتلني مش هقولك
فهد:بقا كدا يعني انت عايزني اقتلك انا بقا هموتك
ومسك الفاظة وضربه بيها على رأسه
معتز:انت عملت اي انت موته
فهد متكلمش من الصدمة..
بااك
فهد:وبس كدا طبعا دفنوا الجثة وانتي في وقتها مكنتيش في البيت بعديها بخمس سنين انا سافرت الامارات وكان عقاب ليا اني اعيش لوحدي وأبني نفسي بنفسي
ماسة:انا انا مش عارفه اقولك اي سبني يافهد دلوقتي
فهد:صدقيني انا لحد دلوقتي شايل ذنب متبقيش انتي كمان عليا انا حكتلك وقولت انك هتفهميني وتصدقيني
ماسة:انا اكيد مش هكدبك يعني بس انا مش عارفه اقول سبني لوحديي يافهد سبني
فهد:ماشي ياماسة هسيبك وهسيبك انتي اللي تحكمي علياا
وذهب فهد بالسيارة يتمشي في شوارع مصر كاعادته لكي يهدأ....
ونروح عند اسيل وجاسم..
اسيل:انا هروح اشوف ماسة بقالي كتير ماقعدتش اتكلم معاها
جاسم:خلاص ماشي روحي
اسيل:ماشي ياحبيبي عايز حاجه
جاسم:عايزك انتي ياليلو




اسيل:وبعدين بقاا انت مش قولتلي روحيي
جاسم:بهزر يلا روحي
اسيل:خلاص ماشي باي
ونروح عند ماسة..
ماسة لنفسها:انت عملت اي يافهد انت قتلتني انا ازاي اتوقع ان انت تقتل يافهد بس انا عارفه انا هعمل ا
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -