رواية نور عيني الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

أخر الاخبار

رواية نور عيني الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية نور عيني الفصل الثاني 2

 رواية نور عيني الفصل الثاني 2 

سليم باعجاب..... هو انتي العروسه 
هزت راسها بهدوء ورقه.... ايوا انا 
 الجد بحنان... تعالي جنبي يانور عيني 
سليم جذبه الاسم اوي وطول القاعده ماشالش عينه من عليها 
ونور بتهرب من نظراته الجر. يئه ليها
حيث كانت لبسه فستان ابيض تحت الركبه وعليه ورود حمرا ومفروده بشكل رقيق وبكم شفاف ورفعت شعرها لفوق كحكه فوضاويه كشفت عن عنقها المرمري وعظمتي الترقوه وكوتش ابيض واكتفت بِحكل بين زرقه عينيها وملع شفاه فقط 




كانت مر. عوبه ازاي بين ليله وضحاها تتجوز والبيت الي عاشت فيه طول عمرها هتسيبه وهتروح تعيش مع واحد متعرفهوش هي اه مش هتنكر انها عجبتها ثقته وهدوءه وكانت مبهوره بوسامته ورجولته الطايغه لكنها ايضا تخاف منه من قوة شخصيته 
فاقت من شرودها على صوت المؤذون بجملته الشهيره..... "بارك الله لكما وبارك عليكما وجعل بينكما في خير "
فجأه قعدت تعيط جامد.
الجد بحنان...... بتبكي ليه ينور عيني
 نور ببكاء طفولي ودلال فطري... جدوو بجد مش متخيله اني خلاص كده هبقَ بعيده عنك مش هشوفك كل يوم الصبح ونفطر مع بعض ونعمل رياضه بعد الفطار وتحكيلي قصصك بتاعت زمان... جدو انا خلاص غيرت رأيي مش هروح انا عايزه افضل هنا معاك 




سليم ببرود عكس الي جواة....... بلاش دلع وشكل اطفال ده ويالا قدامي عشان مش فاضي انا للتفاهه دي
الجد بص لِ حفيده بغيظ ومسد على شعرها بحنان..... يالا روحي مع جوزك يا حبيبتي 
 نور بطاعه وهي بتمسح دموعها بظهر ايدها ببراءه خطفت قلب سليم الي متابعها بتركيز كانه بيحفظ تفاصيلها... جدو هتوحشني بجد اوي جدا خالص 
بجد اوي جدا خالص ههههه وانتي هتوحشيني اكتر يانور عيني 
وودعت العيله كلهم ومشيت 
طول الطريق متابعها بشغف ونور متجهلاه خالص ولا كأنه موجود وده دايق سليم جدا ازاي يعني تتجاهله هو مش متعود على كده هو متعود على نظرات الهيام والرغبه بس تلك النور مختلفا كليا.. ثواني وراحت نور في النوم
العربيه وقفت بعد فتره قدام فيلا راقيه وجميله جدا 
سليم اشتالها وبلا وعي قربها من صدره يشتم رائحه الفانيليا المنبعثه منها 
سليم بهروب طلعها على الجناح وامر الخدم يطلع اغراضها ويرتبوها




سليم بهروب من ذلك الاحساس الذي يشعر به فقط بقترابها انها خطر عليه... 
سليم بهدوء.... مافيش حاجه ممكن بس شويه اعجاب بجمالها ورقتها ومع الوقت هيروح(لا يعزيزي انت خلاص وقعت من اول نظره 🙊♥) كَ.. بسمله بدوي

كان في مكتبه بيحاول يهرب من تفكره فيها بالعمل قاطعه فتح الباب بهمجيه 
زيزي بعصبيه...... مااابتردش على الفووون ليه من اولها كدا بطنشني ياا سليم
سليم ببرود...... مليش مزاج ارد اي 
زيزي بمياصه...... اهون عليك ﯾ بيبي 
سليم بنفس النبره..... زيزي مش فايقك امشي الوقتي 
زيزي بجرا*ءه..... سيبلي نفسك وانا اروقك
سليم في نفسه..... اهدى.. واحده رخيصه بصحيح ... مش فاايقلك بقووول 
زيزي بخوف.... خلاص ماشي همشي الوقتي نتقابل في الميتينج يبيبي وقربت منه باسته من جانب شفايفه ومشت 
سليم بقرف...... اي القرف دا .. اخلص بس وهفضاالك خالص انت واخوكي ال*****وهعرفكم ازاي تلعبوا مع سليم الجبراوي 
عند نور صحيت واتخضت بالجناح واول ما شافت صوره سليم افتكرت وعرفت ان ده جناحه قامت واخدت شاور واتفاجأت بالهدوم واتكسفت اوي بس ده العادي بما انها عروسه جديده اخدت اطول حاجه شورت وباضي كات وفردت شعرها وصلت طلعت فونها تطمن جدها قاطعها فتح الباب كانت بنت طويله قمحيه جسم ممشوق ولبسه فستان قصير وكعب عالي وميكب صارخ
نور بخضه.... انتي مين وازاي تدخلي عليا كدا 
زيزي واقفه متنحه من جمالها وفجأه فاقت وقالت بغل صريح..... انتي بقا العروسه 




نور بطيبه... ايوا انا وانتي مين 
زيزي بغرور..... انااا زيزي السيهاوي وخطيبه سليم 
نور بصدمه.... خطيبته ازاي 
زيزي بخبث.... زي الناس يسكر اي... بصي بقا اوعي تعطي لنفسك حجم اكبر من حجمك سليم متجوزك غصب عشان جده بس مش اكتر انتي حتت خدامه مش اكتر ضحكتي على الراجل الكبير واسهوكتي عليه لحد اتجوزي سليم بس سليم كاشفك وشهرين بالكتير وهيطلقك وهيرجعك لمكانك الاصلي 
نور ببكاء..... انتي كذاابه 
زيزي بخبث..... وانا هكذب ليه اهو وطلعت موبايلها وشغلت ريكورد بصوت سليم من شات بين وبينها وهو بيقول 
دي حتته خدامه جدي شفقان عليها وخلاني اتجوزها شهرين بالكتير وطلقها دي مش هتليق برجل الاعمال سليم الجبراوي وبعدين دي طفله عيله لسا هبصلها على ايه بس انا.. زيزي بسرعه قفلت باقي الريكود سليم قايل فيه انه هيعوض نور وهيجبلها بيت وهيقدملها في اكبر الجامعات وهيحطلها مبلغ وقدره في البنك 
زيزي بخبث... ها صدقتيني.. بااي يقطه 
نور قعدت تعيط وفجأه تعبت قعدت تدور على الدوا بتعاها اخدت البرشام وبدور على ميا ملقتش جريت على برا بسرعه تدور على المطبخ 
رجاله سليم الي في الفيلا اول ماشافوها قعدوا يتهامسوا على جمالها وفجأه سليم خرج وسمع كلامهم 
سليم بشر..... انتوا بتتكلموا عن مين
كلهم حطوا راسهم فِ الارض بخوف وواحد منهم قال بسرعه..... واحده يباشا اول مره نشوفها بس اي يباشا ملاك نازل من السما حووريه يباشا جميله جمال لكزه زميله بخوف وقال بهمس سمعه سليم... الله يخربيتك هتقطع عيشنا دي مراته 




سليم على جملته انقض على الشاب ونزل ضر*ب فيه وبعزم قوه نداا عليها....نووووووووووور 
كانت بتشرب الميا بعد ما اخدت الدوا وارتاحت اما اخدته واول ما سمعت صوته الكوبايه وقعت من ايدها اتك*سرت
سمع صوت الك*سر جري على المطبخ وقف بصدمه من الي هي لبساه كانت جميله اوي وشعرها مفرود وخدودها وشفايفها حمره اوي وفجأه كانه ركبته عفاريت الدنيا والاخره اول ماشاف لبسها من غير مقدمات جري عليها اشتالها وطلع جناحه 
نور بخوف من شكله وهي كمان مش طيقاه من ساعة




 الريكورد وكلام زيزي..... نزلنييي بقووولك نزلني احسنلك نزلنيييي
سليم بصرامه وراح قعد على الكرسي وحط رجل على رجل بغرور وهو بيشاور على رجله...... تعالي اقعد هنا 
نور بكسوف وخدودها احمرت.... نعم ااا انت قليل الادب 
نووووور
دموعها نزلت بخوف من صوته العالي ولهجته الي مش قابله للنقاش وراحت قعدت على رجله.
سليم بكل وقاحه وهو بيتحسس جسدها وقال بصوت دافي حنون...... انا جووزك متخافيش
نور بفزع.... انت انت بتعمل اي 
سليم وهو بيدفن وشه في عنقها المرمري الناعم يلثمه برقه وحنان..... انتي ازاي كدا.. انتي حقيقه 
ولسا هيقرب😘 اتفاجأ بايد نور الي نزلت على وشه 
سليم بغضب جحيمي....

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -