رواية عشقت طالبتي الفصل الرابع 4 بقلم منار محسن

أخر الاخبار

رواية عشقت طالبتي الفصل الرابع 4 بقلم منار محسن

رواية عشقت طالبتي الفصل الرابع 4 بقلم منار محسن

 رواية عشقت طالبتي الفصل الرابع 4


عشقت طالبتي 4
في بيت زينه دخلت وابوها قعد يزعق معاها وهي كانت عماله بتبرر اللي بيحصل وي وعديتهم انها مش هتعمل كده تاني ودخلت الاوضه بتاعتها
زينه بضيق: مرشح طويل عريض بسبب الاستاذ البار*د اللي اسمو ياسر بس والله مش هسيبك في حالك 
عند ياسر 
دخل وهو شمتان في زينه وسلم على ابوه وامه وطلع قعد في الاوضه وغير الهدوم وهو يتوعد ايضا لي زينه 
ياسر بشماته: هعرفك بتاع الزبا*له هيعمل ايه فيكي يا زينت رمضان انتي وهنا تنقصم الشاشه اللي جزئين واحده لزينه واحده لياسر وهما يتوعدون لبعض 
وينامون بعد كميت الاحترام اللي بيحترمه لبعض 




تاني يوم كال واحد بيروح الجامعه وتدخل زينه الجامعه وتقول زينه: جيت ليكي يا جامعه مفكيش حد لممها غيري انا وبس ويتحرك شخص من جنبها ويزقها ويقول اوعي يا ماما من هنا  وطبعا احنا عرفين مين ده انه ياسر العد*و اللدود لي زينه 
زينه: براحه يابا ليطقلك عرق يا عسليه
ياسر بصدمه: عسليه لي شيفاني بلز*ق ولا ايه 
زينه بسخريه: بالظبط انت اللي شهادت على نفسك والله انا مغلطش لما قولت عليك اهب*ل ومشيت وسابته 
ياسر بغضب: لاء ده انتي جبتي اخرك معايا ماانا مش مهذ*ق كل شويه شتيمه 
والله لوريكي يا كلب*ه
داخل القاعه بتاعت المحاضرات وقف ياسر وشرح وخلص هو المحاضره هو يشطاط غض*ب من زينه والحراكات اللي كانت تتعمد تفعلها بوجهها كي تغض*به 




بعد انتهاء المحاضرات اليوم  كلها قالت زينه لاصدقها
زينه: بوصي انتي وهي انا هعمل مقلب في ياسر بس تقيل شوية 
صحبها بفضول: ايه هو قولي يلا  زينه: حاضر اهدو احنا هنعمل..... 
ساره ونور بصدمه: يا خبر ده ممكن يمو*ت فيها 
زينه: يبقا احسن هو  عملي مشاكل في حياتي ونبقا خلصنا من بعض وارتاح مني برضو بس متقلقوش يلا بس 
و وقفه فالخارج في انتظار ياسر حتي خرج و فجاه راحو جريو عليه التلاته وهما بيصوته اتخض وكان هيجري بس زينه مسكته وقعديت تصوت هي وصحبها وهما بيقولو متحر*ش الحقوناااااا متحر*ش يااااعااالم ياااهووووو اناس اتلمت وهي بتقول فيه ايه 
زينه والبنات صحبها: متحرش وكان عايز يتغرغر بينا 
ياسر: بالله والله واقسم برب محمد محصل 
زينه بهمس لي ياسر: هو انت لسه داخل الاسلام جديد اي كل الحلفان ده ثم قالت بصوت عالي وكمان بتكدب ده احنا لو سبناك ممكن تاذي اي حد من البنات دي ولا اي يا بنات  البنات ااااه طبعا وكل البنات اللي فالشارع جريت عليه وبالشنط وزينه معهم والشباب مش تتوصي وكله نزل فيه ضرب واللي كانت بتعض فيه وطبعا دي زينه 




ياسر بالم: يا بنت العضا*ضه  انتي بتضربي وبتعضي  هو في مكان اصلا و طبعاً شويه و زينه هربت هي وصحبها في نص الخناقه وسابه ياسر للقدر يحدد مصيرو 
زينه وهي داخله البيت
زينه: ياااا ناااس يااا اهل الضار نوارت البيت جت امها جت وصوتت في وشها
زينه بخضه: في ايه يا وليه مالك 
الام: ياسر المعيد بتاعك 
زينه بخضه مصتنعه: مالو ياسر ما*ت وهي تقول يااارب يكون ما*ت
الام: بعد الشر يا بو*مه لاء ناس طلعت عليه ضربته يحبت عيني
زينه: لاء بجد يا خبر لااازم نروح يا ماما يلا بسرعه هخوش اغير الهدوم دي واجي معاكي بسرعه يلا وبابا كمان ده مهما كان ابن صحبه وغيرت وهي علي وجهها ابتسامته شماته وذهبت هي ومامتها وبابها الي بيت ياسر وعمها كمان معاهم زينه اول ما دخلت البيت سلمت وقالت
زينه: في المرحو*م قصدي القت*يل يوووه الدكتور ياااسر الغالي فيين يا طنط





وهي تشير الي الاوضه هنا يبنتي زينه دخلت عشان قلقانه عليه تؤتؤ مش عشان تتفرج او شمتا*نه خااالص زينه: دكتور ياسر الف سلامه ع عاااااااا اعوز بالله من الخبث والخبائث يا جماعه فين دكتور ياسر ام ياسر ما قدامك اهو يا بنتي زينه: طب دي الجث*ه هو فين بقا
 وبعدين قالت زينه بصعبنيه: يا عيني يا دكتور اهئ اهئ بجد والله صعبان عليا يلا تعيش وتاخد غرها بس معلش يا طنط هاتي ميه ابلع الخضه اللي ختها من شويه 
ام ياسر: عيني يا حبيبتي 
ياسر بغضب من زينه: ده انا هطلع عين اهل*ك وقريب اووي كمان ام ياسر جابت الميه واديتها لي زينه 
ياسر: انا عارف يا عمي محمود ان الوقت مش مناسب بس انا بطلب ايد الانسه زينه من حضرتك وعايز اتجوزها
وهنا زينه بخت الميه كلها في وش ياسر من الصدمه 
زينه بصدمه: ت ت تجوزني 
مشاهده 👈 الفصل الخامس 
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -