رواية حبك جاء صدفة الفصل الخامس 5 بقلم تقي اشرف

أخر الاخبار

رواية حبك جاء صدفة الفصل الخامس 5 بقلم تقي اشرف

رواية حبك جاء صدفة الفصل الخامس 5

 رواية حبك جاء صدفة الفصل الخامس 5 


مي بعصبيه:مراتك ازاي يعني ،انا كنت شغاله بقالي شهرين هنا عمري مشوفتها ،كانت مختفيه ولا اي 
اسر :صوتك ميعلاش عليا ده اولا ،ثانيا بقي كانت مسافره الشهرين الي فاتوا تبع شغلها ،ثالثا:مالك متعصبه كده ،لتكوني فاكره نفسك مراتي بجد ، انتي خدامه واوعي تنسي ده 
مي :شكرا ،ل ذوقك ،هو انا كنت بشتغل اه خدامه ،بس دي شغلانه زي اي شغلانه انا مش مضطره ابرر لك سبب شغلي عندك ،وثانيا: وده الأهم انا دلوقتي مراتك وليا حقوق عليك ابسطهم ان حضرتك كنت تقولي انك متجوز 
ريم :هتفضلوا تتخانقوا كتير كده ،مش انتي مراته الخدامه
مي:اه يحببتي مراته الخدامه يخصك ف حاجه 
ريم:ووافقه بتتكلمي معانا عادي 
مي:اه ي حببتي عادي فيها حاجه 
ريم:في انك خدامه 
أسر:ع أساس اني مش واقف يعني ولا انا شفاف ،ادخلي جوه ي ريم مش عاوز اسمع صوتك انتي فاهمه 
ريم :بقي كده ،ماشي ي أسر ،بتزعقلي علشان خدامه ،انا هوريك 

__________
أسر:بدر ي حبيبي دي اوضتك ،تمام غير هدومك ونام ي قمر 
بدر:بس انا مش متعود انام من غير ماما 
أسر:نعم !!!!!وانت بتنام جمب ماما لحد دلوقتي 
بدر:اه عادي ، عديني اروح عندها 
أسر:تعالي هنا بس ،مينفعش تنام جمب ماما النهارده 
بدر:ليه 



أسر:علشان انا هنام جمب ماما 
بدر:عيب كده ي عمو ،روح نام جمب طنط ريم وانا جمب ماما 
أسر:طب متروح انت تنام جمب طنط ريم وانا انام جنب ماما 
بدر:لا عاوز ماما 
مي:بدر انت فين 
بدر:انا اهو ي ماما 
مي:بتعمل اي هنا 
بدر:بشوف هنام فين
مي:هتنام جمبي يلا تعالي 
أسر :احم احم ،بيبص ل مي بنظرات الي هو متخلهوش ينام جمبنا 
مي وهي عامله نفسها مش واخده بالها :ف حاجه ي استاذ أسر 
أسر:لا مفيش 
مي:طب يلا ي بدر 
بدر:يلا 
___________
ريم :ي أسر 
أسر:بس اسكتي 
ريم :انا زعلانه منك 
أسر:اتفلقي 
ريم :بقي كده ي أسر 
أسر:انتي اي الي رجعك من السفر 
ريم :علشان ف موضوع مهم عاوزاك فيه  
أسر:الي هو 
ريم :بصراحه ......



             "أسر سمع صوت تكسير "
أسر:اي ف اي اي الصوت ده 
مي:الحق ي أسر ،الطبق وقع ع ايد بدر عوره 
أسر:وهو اي الي وداه المطبخ 
مي:قولتله يستناني هجيب التلفون واجي ونعمل اكله سوا ،ورجعت لقيته كده 
بدر بدموع :ايدي بتوجعني ي ماما 
مي:ي عيون ماما ،متخافش ،بابا هيساعدك 
____
ريم :الله الله ،سايبني فوق بولع ف نفسي وانت هنا مقضيها 
أسر:ريم احترمي نفسك ،واطلعي فوق وانا هاجي 
ريم :لا مش هطلع ،سيب ابن الخدامه ده وتعالي 
أسر قام وضرب ريم ب القلم :اخرسي ،اياكي تقولي عليه كده تاني ،بدر يبقي ابني انتي فاهمه ،ومي تبقي مراتي ،وكرامتي من كرامتهم ف متحاوليش. تدمري علاقتنا علشان مش هتقدري ،ويلا اطلعي فوق 
ريم :ماشي ي أسر ،براحتك 
_______
مي بعياط :انا هنزل انام تحت ف اوضه الخدامين !
أسر:بطلي جنان ،اطلعي نام فوق ف الأوضه بتاعتي ،وانا هتصرف معاها وجاي 
مي:مش عاوزه اعملك ،مشاكل 
أسر:بس عياط بقي اسكتي اطلعي فوق ونيمي بدر ف الاوضه الصغيره ،متنميش مع بدر سامعه
مي:مبعرفش انام غير وهو جمبي 
أسر:انا مش عاوز دلع يلا 
مي:حاضر 



______________
ريم :اهلا شرفت اخيرا 
أسر مسكها من شعرها وبزعيق:انتي اي يبت انتي متخلفه ،اتعدلي كده بدل م اعدلك ،اوعي تنسي ي روح امك انك كنتي واحده ولا تسوي وأمي الي عملتك بني ادمه ،ف كفايه ماعيره فيها ،بدل م اقسم ب الله ارميكي ف الشارع ،الي بتعايريها دي مراتي فاهمه يعني اي ،وبدر ده ابني ،ولو سمعتك بتقلي من كرامتهم ف البيت ،هخليكي اسوء م الخدامه ي ريم انتي فاهمه !،كتك القرف 
ريم :والله لاوريك ي أسر 
_________
مي:خلاص نام ي بدر بقي انا تعبت 
بدر:مش عاوز انام 
أسر دخل ورزه الباب :تعالي عاوزك 
مي:حاضر ،براحه 
أسر:انت منمتش لي 
بدر:مش عارف انام ،عاوز اتفرج ع كرتون 
أسر:شغلي له التلفزيون وتعالي 
مي:حاضر 
بدر:ماما عاوزه اجي معاكي 
مي:اتفرج ع الكرتون وانا جايه ،هكلم بابا واجي 
بدر:ماشي 
By:Toka Ashraf 🌸__________
مي:نعم 
أسر:اقفلي الباب وتعالي 
مي بضحكه :حاضر 
أسر:بتضحكي ع اي 
مي:اصل نفس الموقف تتكرر اهو تاني فاكر 
أسر:لا بصراحه ،م علينا عاوزك ف موضوع 
مي:موضوع اي 
أسر:موضوع الطلاق 
مي:طلاق !!
_________



ريم :ي ماما بقولك مسح بكرامتي الارض قدام الخدامه ،يرضيكي 
ماما:اتقلي كلها كام يوم والعينه تيجي 
ريم:عينه اي 
ماما:ف مركز كده بتاع ولاده وحقن مجهري والكلام ده ،ف رجاله هناك بتبقي سايبه عينات ،انا اتفقت مع حديجيب عينه منهم ،ونعمل لك حقن مجهري وتبقي حامل وساعتها ميقدرش يعمل لك حاجه 



ريم:طب وصاحب العينه ،مش ده يعتبر ابنه كده 
ماما:متشغليش بالك انتي ،المهم الساعه ٩تكوني مستياني عند المستشفي ماشي 
ريم:ماشي ،بس ابعتيلي العنوان 
ماما:ماشي ،سلام 
________
مي:طلاق اي 
أسر:هطلق ريم 
مي:لي!؟
اسر؛ليه ،انتي مش شايفه بتعاملك انتي وبدر ازاي ازاي اسيبها كده 
مي:بس دي مراتك الأولي واكيد بتحبها عادي كده تطلقها 
أسر: كنت بحبها ،بس دي واحده مريضه مش بيهمها غير نفسها والفلوس ،عارفه هي كانت مسافره فين ،كانت ف مصحه تتعالج من الي هي في 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -