رواية تزوجني لينتقم مني الفصل الخامس 5
مراد : حاضر يا لؤي اهدي بس
وقفل معاه ولؤي دخل البلكونة تاني
*********************
زهرة : الو يا زينة ازيك
زينة : زوزة حببتي ازيك عاملة ايه
زينة صحبة زهرة الوحيده وقريبين من بعض اوي لان زهرة مش معاها اخوات بنات فاهي و زينة اكتر من اخوات زينة عيونها خضراء بشرتها فاتحة
زهرة : مش كويسة يا زينة مش كويسة
زينة بخوف : مالك بس يا حببتي في ايه
زهرة : لؤي كل ما احسه بدا يحبني يعمل موقف يثبتلي العكس
زينة : اهدي يا حببتي متعمليش في نفسك كده هو بس عيونه معميه عن الحقيقه واكيد اول ما يعرف هيحبك
زهرة : يارب يا زينة يارب ده انا بحبه من وانا لسه طفلة ربنا يهدية
فجاءة الباب اتفتح ودخل لؤي وعيونة بتطلع نار من الغضب
زهرة برعشة : ززينة انا هكلمك بعدين وقفلت بسرعة وهو قرب منها وشد التلفون
لؤي بعصبية : مش قولتلك متكلميش حد من غير اذن مني
زهرة بخوف : دي دي زينة صحبتي وبعدين انا حرة اكلم زي ما احب
لؤي ضربها قلم بقوة وقال : انت نسيتي نفسك ولا ايه
زهرة بدموع : انا عملتلك ايه انت بتعمل معايا كده ليه
لؤي ضربها قلم تاني وقال : صوتك ما يعلاش عليا يا بت بشار
وسابها بتعيط وخرج وقفل الباب بقوة
***********************
تاني يوم الصبح
لؤي دخل الاوضة شاف زهرة نايمة في نفس المكان اللي وقعت فيه اما ضربها لؤي جاب المنبه وحطه جنب ودنها
زهرة قامت بخضة وقالت : ايه في ايه مكلمتش حد والله
لؤي : مالك يا بنتي في ايه
زهرة ركزت لقيته لابس قالتله : هو مين حضرلك الحمام
لؤي ببرود : ما الست هانم نايمة كانها مقتوله ويعيني صعبتي عليا من ضرب امبارح قولت خليكي نايمة احسن شوفتي انا طيب ازاي
لسه هتتكلم لقيته طلع حاجة من الدولاب
لؤي : بصي يا حلوة انا صبرت عليكي اسبوع بحاله هاجي في الليل تكوني لابسة البتاع ده وعامله سهرة جميلة
زهرة بخوف : بس بس
لؤي : هتبسبسي كتير
زهرة بتلقائية : الدكتورة قالت اسبوعين
لؤي ببرود : ماليش دعوة بكلام الدكتورة انت اهو بقيتي كويسة وانا سايبك بمزاجي هاجي بليل ولو ما عملتيش اللي قولت عليه ما تلوميش غير نفسك ولسه هتتكلم لؤي سابها وخرج
زهرة في نفسها : واحد ابن تيييييييت
**********************
في بيت باسل
باسل : حنون موبايلك بيرن
حنان جريت عليه ومسكته
باسل : مين اللي بيرن عليكي
حنان : دي صحبتي
باسل : طيب يا حببتي انا خارج علي الشركة عاوزة حاجة
حنان : لا يا حبيبي ربنا معاك
************************
مراد دخل مكتب لؤي
لؤي : ها يا مراد عملت ايه
مراد : وصلت للراجل اللي كان بيسوق الموتوسكل بس وسكت
لؤي : بس ايه يا مراد ما تكمل
مراد : لقيته مقتول هو وكل اللي عملوا العملية دي
لؤي : ياولاد التييييييت
وماعرفتش مين اللي وراهم
مراد : للاسف ما عرفتش وهو اكيد خاف ومشي احسن نوصله
لؤي : خلاص فكك من الموضوع ده في حاجة مهمة عاوزك فيها
مراد : في ايه
لؤي : عاوزك تخلي حد يراقب البيت عندي كويس
مراد بعدم فهم : يراقب ليه ما في حراس كتير هناك
لؤي بغموض : لا اعمل زي ما قولتلك انت اختاره وعاوزه يجيبلي اي تقارير علي اي حد يهوب نحية البيت علشان لاحظت حاجة غريبة هناك
مراد : من عنيا
خرج مراد بره المكتب ولؤي قال بغموض : بس اعرف انت مين وديني ما هسيبك يا ابن التيييييييت
************************
زينة : يارب امته بقا الحقيقة دي تتكشف وهو يبقا ليا انا لوحدي
***********************
باسل رجع البيت ومالقاش حنان موجودة رن عليها
باسل : الو يا هانم انت فين
حنان ببرود : انا بره بجيب شوية حجات للبيت
باسل : وتخرجي من غير اذن مني ربع ساعة وتكوني في البيت يا هانم وقفل السكة
حنان : انا همشي باسل شكله متعصب اوي
..........: طيب ما تتاخريش عليا
حنان : مقدرش يلا سلام
ومشيت علي البيت
********************
لؤي رجع البيت متاخر اول ما فتح الباب ودخل الريسبشن شاف زهرة نايمة دخل بدل هدومة وخرج
لؤي : زهرة ززهرة قومي
زهرة قامت بخضة : ايه في ايه
لؤي : نمتي ليه وبعدين ما عملتيش اللي قولتلك عليه ليه
زهرة : لا لا عملت كل حاجة
لؤي ببرود : اومال قاعدة بالبجامة دي ليه
زهرة : اصل اصل راحت عليا نومه
لؤي : طب انا نازل اتمشي شوية ربع ساعة وهرجع لو ما لقيتش كل حاجة زي ما قولت ما تلوميش الا نفسك
زهرة و الدموع هتنزل من عنيها : حاضر
لؤي خرج وزهرة راحت تعمل اللي هو طلبة
**********************
مراد : كراملتي انت فين
كارما مرات مراد شخصية حنونه جدا وعيونها العسلية ذايداها جمال وشعرها الحريري
كارما : انا هنا في المطبخ يا حبيبي
مراد راحلها
مراد : اومال آسر فين
كارما : نام من شوية
مراد بخبث : احسن انه نام خلي الواحد ياخد راحته شوية
كارما : ههههههه تقصدك انه كابس علي نفسك
مراد : اه اوي
كارما : طب يلا روح بدل هدومك وهحطلك الاكل
مراد قرب منها وشالها وقال بمكر : اكل ايه بس دلوقتي وانت عثل كده
*************************
لؤي رجع البيت
زهرة عند المرايا : حتي اللي البسه علي مزاحة ايه ده ياربي انا مكسوفة اوي ده عريان اوي هطلعلة بيه ازاي ده حطت شال كبير عليها وفجاءة سمعت صوت الباب راحت بصت لقيته لؤي بلعت ريقها بصعوبة وفتحت
زهرة : انا هروح احضر الاكل
لؤي بمكر : اكل ايه بس وبعدين ايه الشال ده
لسه هتتكلم لؤي شد الشال وهي غمضت عنيها وبصت النحية التانيه
زهرة بتوتر : انا هروح اجيب عصير مشيت خطوة فجاءة لؤي شالها ومشيوا زهرة مكنتش عارفة تفلت منه كانت دموعها هي مفرها الوحيد كانت دموعها بتنزل تحرق قلبها
لؤي : ايه القمر ده
زهرة ما ردتش عليه
لؤي : حقك ما ترديش وانت قمر كده
شاهد👈الفصل السادس
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا