رواية جبروت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم ميسره محمد

أخر الاخبار

رواية جبروت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم ميسره محمد

رواية جبروت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم ميسره محمد

 رواية جبروت صعيدي الفصل السابع 7 


بارت 7

في صباح يوم جديد....
بتصحى حور من النوم وبتدخل الحمام.  
 وبتطلع وبتجهز الفطار.. 
وبعد وقت زين بيصحى.. من النوم 
بيخرج بيلاقي الفطار محطوط على
 السفرة بطريقة حلوة. 
زين /مكنتش اعرف انك بتعملي اكل حلو كدة زيك.. 
حور/بجد الاكل عجبك 
زين/من غير مااكل هو شكله بس يفتح النفس. 
حور/طب يلا كل.. 




وبعد وقت كانو خلصو  وفطروا.. 
زين /تسلم ايدك ياحور عيني
حور  بكسوف /شكرا 
زين/انتي علطول مكسوفة كدة 
بتبقي شبه الفراولة وبتبقي احلى علفكرة 
حور/ط طب انا هلم السفرة واعمل حاجة نشربها.. 
زين/ماشي يافراولة. 
حور،بغيظ /انت  بارد علفكرة وسابته ودخلت المطبخ.. 
حور وهي في المطبخ.. كانت بتعمل نسكافيه.
.  وخلصت وخرجت. 
حور/زين تعالي نقعد في البلكونة.. 

زين /يلا بينا هجيب اللاب توب نشغل فيلم واحنا قاعدين
حور /بس بشرط انا اللي هختار الفيلم.. 
زين /طلاباتك اوامر ياحوريتي.. 
حور /وبطل تقوللي الكلمة دي بتكسف. 
زين /حاضر ياحور عيني 
حور /تتصدق انك غلس اوي روح هات اللاب يلا
وخرجت البلكونة.. وزين جاب اللاب توب وقعد جنبها. 
زين /ها يستي هتشغلي فيلم اي بقا
حور/هشغل فيلم  قصة حب.. 
زين /بتاع احمد حاتم.. 




حور/ايوة. هو ده.. 
شغلو الفيلم..  وبعد شوية 
حور/قمور اوي احمد حاتم ده 
زين،بغيرة /نعم ياختي هو مين ده 
اللي قمور والله اقوم اكسروا 
حور بضحك/تكسر اي  ده في الفيلم 
زين /انتي بتضحكي على. اي 
حور/الصراحة بضحك عليك.. 
زين /بقولك 
حور/امم قول
زين /انتي كنتي عاوزة تخشي كلية اي.. 
حور /طب 
زين /طيب اعملي حسابك اننا هننزل مصر كمان اسبوع عشان اقدملك في الجامعة.. 
حور بدموع وفرحة /انتت بتتكلم بجد يازين
زين/اه بتكلم بجد ياعيون زين.. ومش عاوز اشوف دموعك دي طول منا عايش. 




حور /ربنا يخليك ليا يازين 
زين /انتي قولتي اي.. 
حور بكسوف /قلت اي ماقلتش حاجة.. 
زين /اهو قلبتي فراولة.. 
زين/حور.. 
حور/نعم.. يازين 
زين /هو انتي لي مش بتحبيني.. 
حور /زين انا هدخل انام حبة.. 
زين/انتي لي بتتهربي كل مااسألك السؤال ده.. 
حور/هتصدقني لو قولتلك مش عارفة 
ومعنديش جواب اجاوبك بيه.. 
زين /على راحتك ياحور..  انا خارج حبة. 
حور /هتخرج فين دلوقتي يازين الوقت اتاخر 
زين /عادي انا خارج.. وسابها وخد مفتاح العربية وخرج.. 
دخلت اوضتها وقعدت تعيط.
. حور/ياه يازين لو تعرف اني بحبك اوي
 والله بس غصب عني يازين انا خايفة اوي
 بجد خايفة يحصلي في يوم زي 
ماحصل لي ماما من بابا كان كل يوم 
بيقعد يضربها وبيخونها قدام عينها
 وكان مش بيحسسني اني بنتو كان 




علطول بيكرهني فيه انا خايفة
 اوي والله وانهارت من العياط.. 
زين /وانا عمري ياحور  مااعمل كدة فيكي.. 
حور /بصدمة.. /انت. مش خرجت.. 
زين/نسيت البطاقة وسمعتك بالصدفة.
. انتي بجد ياحوى متخيلة اني 
ممكن اعمل كدة انا بقيت بعشقك
 ياحور عديت مراحل الحب مع اني
 قديت معاكي وقت صغير بس حبيتك
 اوي وحبيت روحك.وكل حاجة فيكي
 مفيش حد ياحور بيحب ويعمل كدة 
في اللي بيحبوا انا غير باباكي كل
 واحد غير التاني مش كل الناس زي بعضها ياحور.. 
حور/انا بحبك اوي يازين متسبنيش
 في يوم من الايام يازين
زين /حضنها بقوة /مقدرش ابعد عنك 
اصلا انتي بقيتي النفس اللي بتنفسه ياحور عيني..
حور/زين انا عاوزة بيتزا.. 
زين بغيظ /تتصدقي انك فصيلة اوي يابت انتي 
حور /مليش دعوة عاوزة بيتزا دلوقت واتفرج على كرتون.. 
زين/ متجوز بنت اختي..
حور/اخلص يازينو بقا.. 
زين /زينوا.. امم هطلبها ياقلب زينوا دلوقت.... 




زين /بقولك ياحوري. 
حور /امم 
زين /مفيش اي حاجة كدة 
حور /مش فاهمة.. 
زين /هاتي ودنك
حور/هتعمل اي بودني.. 
زين. بغيظ /انتي حد مصلطك عليا ولا اي.. يابت انتي
حور/انا بت
زين /..اه. 
الباب خبط.. 
زين/. دا بتاع البيتزا هروح افتح.. 
زين جابها ودخل.. الاوضة.. 
زين/حور.. يلا البيتزا اهي.. 
وقعدو كلوا وسط الضحك والهزار.. 
وبعد وقت.. 
زين، /يلا ننام عشان الوقت اتاخر اوي
حور /اه بجد عاوز انام اوي




زين طيب يلا 
حور/طب يلا روح على اوضتك.. 
زين/نعم ياختي مفيش الكلام
. ده انتي هتنامي في حضني ومش 
عاوز اسمع صوتك.. ومستناش ردها 
وشدها لحضنه ونام. 
مشاهده 👈 الفصل الثامن
. تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة 

   (  اترك تعليق ليصلك كل جديد  قراءه ممتعه للجميع )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -