رواية قسوة الادهم الفصل العاشر 10
في اليوم التالي يوم الخطوبة
**في غرفة أدهم
مراد: يعني أنت عامل الخطوبة ل تارا مفاجأة
أدهم: اممم
مراد : طب ما ممكن ترفض
أدهم: لا انا عارف هعمل ايه وهقولها ايه
مراد: ايه
أدهم: مش لازم
مراد: بس انت ازاي عرفت إن رنا ورا كل الي حصل
أدهم : حكتلها في الكافية وحسيت انها اتوترت وف نفس اليوم جات الشركة كانت تارا معايا دخلت وكانت باردة ف تعاملها معاها رغم انها صحبتها المهم عملت نفسي رايحلك وقولتلهم هطول علشان يحكو مع بعض إنت طبعا عارف إن فيه كاميرات ف مكتبي
مراد: أيوة
أدهم: انا نسيت حوارهم اصلا ووقفت ورا الباب اسمعهم وسمعت كل حاجة قالتها رنا كان هاين عليا اموتها
مراد: سيبك منها دي متستهلش المهم اسيبك تجهز وتظبط نفسك ماشي
أدهم: اوك
**عند تارا
فارس : انتي لسه ملبستيش
تارا: لسه بدري ي بابا
فارس: لا اجهزي دلوقتي لأن هنروح عند صاحبي بيته ومن هناك هنروح معاهم القاعة
تارا: هي خطوبة كبيرة
فارس: لا عادية ف قاعة صغيرة
تارا: ماشي
فارس : عايزك تبقي زي القمر انا جبتلك فستان حلو عايزك تلبسيه
تارا: اه شوفتو بس دا حسسني كأني انا العروسة
فارس : مش مهم البسيه
تارا : لا هلبس من عندي حاجة غير دا
فارس بزعل مصطنع: كده هتزعليني
تارا :خلاص متزعلش هلبسه
فارس: ماشي يلا روحي اجهزي
تارا : حاضر ي بابا اهو طالعة اجهز
فارس: تمام وأنا كمان هروح البس واشوف عمر جهز ولا لسه
تارا: ماشي
**في غرفة مراد
مراد دخل غرفته وجد رانيا تجهز أمام المرأة
مراد: مراتي قمر ي ناس اي الحلاوة دي
رانيا: ههههه حلاوة اي انا لسه بجهز يلا أجهز أنت كمان لنتأخر عليهم
مراد وهو يقترب منها: عادي براحتنا انا ممكن ألغيها عادي
رانيا: مراااد انت بتقول ايه يلا اجهز
مراد بغمزة : ماشي بس مش هتفلتي مني
رانيا: هههه يلا طيب ادخل الحمام وانا هجهز عدي وبعدين هحط مكياج واكون خلصت
مراد: لو تقلتي ميكب هخليكي تمسحيه كله
رانيا: مش هتقل حاضر
مراد: لما نشوف ثم دخل الحمام وخرج بعد وقت كانت رانيا قد البست عدي وجدها تقف أمام المرأة تضع الميكب
مراد: افتكري قولتلك اي
رانيا : فاكرة فاكرة
مراد: انا مكنتش بخليكي تحطي بس يا ستي المرة دي افراج
رانيا: شكرا كتر خيرك
مراد بأستفزاز : العفو
ف غرفة الضيوف
محمد: هما بيعملو ايه كل دا
فريدة: معرفش دا مفيش حد خلص
أحمد ع باب الغرفة: انا اهو
محمد: خلصت ياخويا
أحمد: اه ي حج
فريدة:أدهم جهز ولا لسه
أحمد: بيجهز
محمد: يا مسهل
فريدة: ميار جهزت ولا لا
ميار ع باب الغرفة: جهزت ايه رأيكم
فريدة : زي القمر ي حبيبتي
محمد: حلوة
ميار: ميرسي
أحمد: انتي حاطة ميكب
ميار: أه
أحمد:مراد هينفخك
ميار:يووه دا فرح ثم جلست بجانب والدها وقالت: وبعدين انا ف حماية بابا مش هيقدر يعملي حاجة مش كده ي بابا
محمد: اممم إنشاء الله
دخل مراد وقال: سمعيني كده مين الي ميقدرش
ميار بخوف : قصدي علي أحمد
مراد: اممم ايه الي حاطه ف وشك دا
ميار بخوف : ميكب
مراد: يأما تخففيه يأما تمسحيه
ميار: هخففو حاضر
أحمد: انا مصدوم فيك
مراد: اهو مرة من نفسهم ههه بقي بعد كده مفيش
جاءت رانيا : أدهم لسه مجهزش ولا اي
أدهم من خلفها: انا جهزت
فجأة هاتف محمد رن : تمام تعالو احنا جهزنا
محمد: فارس اتصل وقال إنهم جايين
أدهم: تمام
جاء فارس وتارا وعمر ل فيلا محمد وصافح فارس وتارا كل المتواجد
فريدة: إزيك ي حبيبتي
تارا بتوتر : كويسة الحمد لله ازي حضرتك
فريدة: الحمد لله
محمد: طيب يلا يولاد أدهم وتارا ف عربية ومراد ورانيا وميار ف عربية وانا وامكم هنركب مع فارس وعمر
كلهم : تمم
تارا وافقة مش فاهمة حاجة ومش عارفة تعمل ايه مستغربة ازاي بباها معترضش إنهاتركب مع أدهم
أدهم: مش يلا ولا ايه
تارا بدور ع بباها مش لقيته: هو بابا فين
أدهم: مشي مع بابا
تارا: وعمر
أدهم: معاه يلا متخفيش مش هأكلك امسك يديها ليركبها العربية
تارا وهي تبعد يده: متلمسنيش
ترك أدهم يديها وقال : طيب اتفضلي اركبي
ركبت العربية وصعد أدهم خلفها ف ضيق .....بعد وقت وصلو القاعة نزل أدهم من العربية وخلفه تارا امسك يديها وسار بها
تارا بصوت واطي: أنت بتعمل ايه سيب ايدي
أدهم: أدخلي عادي كأنك العروسة
تارا بغيظ: بس انا مش الزفتة
أدهم: للاسف إنتي الزفتة فعلا
دخلو القاعة واشتغلت الاغاني ...سار بها حتي وصل الي المكان المخصص لهم
أدهم: اي رأيك ف المفاجأة دي
تارا بصدمة : هو دا بجد
أدهم: طبعا
تارا : عملت كده ليه
أدهم: هقولك
ذهب عند الديجي واخذ مايك ثم رجع لها
تارا خافت ليكون هيتكلم عن الصور ويفضحها
تارا وهي تهمس له ف اذنه: أدهم لا أنا موافقة بس بلاش علشان بابا ومنظره
ابعد المايك وقال: كويس إنك عارفة دا بس انا مش هتكلم عن كده
تارا: امال هتتكلم عن ايه
أدهم: تارا انا بحبك وعمري ما حبيت رنا مستعد اقول قدام الناس دي كلها بس انتي توافقي صدقيني بحبك بجد ومش هزعلك مني خالص
تارا: لا مش لازم تقول قدام الناس بس بجد ي أدهم متكونش لعبة
أدهم بصدق: لا والله انا بجد بحبك عارفة النهاردةهنعمل خطوبة وكتب كتاب علطول
تارا: ليه السرعة لا
أدهم: ممكن تثقي فيا ومتخفيش صدقيني مش هخذلك أنا عرفت الحقيقة خلاص وإنتي رجعتيلي تاني لولا بابا مكنتش هوصلك والله بابا دا عسل و بيفهم ها موافقة
تارا: مم موافقة
مراد ورانيا ومحمد وفريدة وميار وفارس وعمر كانو علي ترابيزة واحدة
فريدة : انت ف سنة كام ي عمر
عمر: ف تالتة ثانوي
فريدة : ميار بنتي ف تالتة برضو
عمر: اها بشوفها ف الحصص
ميار ف سرها : بارد
فريدة: ربنا معاكم ي حبايبي
عمر : يارب تسلمي
أدهم: يلا علشان البسك الدبل
تارا بتوتر: ماشي
أدهم: متتوتريش عادي
تارا: حاضر
لبسو الدبل وكتبو الكتاب ورقصو وكل واحد في طريقه إلي بيته
***ف غرفة مراد ورانيا
رانيا : كانو حلوين اوي مع بعض
مراد: ربنا يفرح قلوبهم
رانيا: يارب ويتمم بخير انا حبيتها حسيتها طيبة كدهو
مراد: مفيش اطيب من قلبك ي قمر انتا
رانيا بضحك : بس ي مراد
مراد: هههه ماشي
رانيا: مكنش اتخيل ان علاقتنا تتحسن كده كنت مفكرة إنك مبتحبنيش وأن عمر حياتنا ما هتتغير
مراد : اهي اتغيرت الحمد لله ثم غمز لها وقال: بقولك اي تعالي اقولك سر
رانيا : قول
مراد وهو يقترب منها : عيوني ...........
*****ف عربية أدهم
تارا: طب و رنا
أدهم: مالها
تارا: مش كنت هتقابل بباها
أدهم: دا حوار هي اخترعتو مشيت معاها فيه لكن انا محبتهاش اصلا
تارا: بجد
ادهم: اه والله معرفتش أحبها او هي معرفتش تخليني احبها
تارا : أنت ازاي اقنعت بابا
أدهم: قولتلو انك غيرتي من صحبتي علشان كده عملتي كده وقولتلو نظبط الخطوبة وكتب الكتاب وتكون مفاجأة
تارا : أنت مخادع
أدهم بضحك: عارف وبعدين خلاص إنتي من النهاردة مراتي
تارا : بجد مش مصدقة
أدهم: لا صدقي ي حبيبتي المهم رنا متعرفش
تارا: ليه
أدهم: خايف تعمل حاجة دي مجنونة بنت ***
تارا : ماشي
أدهم: من بكره هتيجي تشتغلي معايا
تارا: عملتولي المكتب
ادهم: حتي لو اتعمل هتفضلي معايا ف نفس الاوضة بتاعة مكتبي
تارا بضحك: لا
أدهم: تعالي بكره ونشوف كلاممين الي هيمشي
تارا بضحك : كلامي طبعا
أدهم: هنشوف المهم هاتي رقمك
تارا: ليه
ادهم: ايه الي ليه انا بقيت جوززك ي ماما
تارا: اه صح طيب اكتب عندك **********
أدهم وصل تارا الي بيتها ثم رجع الي بيته
شاهد👈الفصل الحادي عشر
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا