أخر الاخبار

رواية ضرتي الفصل السادس عشر 16 الاخير بقلم مني محمد

رواية ضرتي الفصل السادس عشر 16 الاخير

 رواية ضرتي الفصل السادس عشر 16 الاخير 

اللهم طولك ياروح خلاص يابنى والله صدعت
طب استنى هغنيلك اغنية تانية هتعجبك
نادر بنفاذ صبر ولا تانية ولا تالته انت مفكر نفسك عبد الحليم حافظ
اميرة بضحك جالك كلامى مش قولتلك هيصعدك قولت متحبطيش الواد يااميرة وخلينا نسمعه اشرب بئا
نادر خلاص يااميرة وشوفيلك حل مع الواد ده بقاله ساعتين قاعد فى وشى 
اميرة ما تقوم ياحمادة تلعب مع اخواتك بابا جاى من الشغل وعايز ينام 
محمد لا انا عايز اقعد هنا 
شال نادر محمد وخرجه بره وقفل الاوضة
اميرة ايه يانادر دى طريقة تعامل بيها الواد 




نادر وهو بيفتح الباب هتسكتى ولا تطلعى انتى كمان انا مش ناقصك انتى وعيالك
كدة ماشى يانادر انا طالعة جت تطلع بس نادر مسك ايدها
نادر بحب بهزر ياحبيبتى والله انا اقدر ازعلك ده انتى روحى الل مقدرش أعيش من غيرها
ابتسمت أميرة بخجل بس فجأة سمعوا صوت حاجة بتخبط من تحت السرير
 ‏راح نادر يشوف وبصدمة
نادر ‏بت يا هاجر بتعملى ايه هنا 
 ‏خرجت هاجر من تحت السرير
 ‏كنت نايمة بتصحونى ليه؟
 ‏اميرة وهى بتمسكها من قفاها نايمة بردوا انا مش قولتلك يابت بطلى الحركات دى
 ‏هاجر خلاص يامامى كنا بنلعب خلاويص انا و حمزة
 ‏اميرة طب يلا روحى العبى تحت
هاجر وهى بتشوح باايدها انا ماشية الواحد ميعرفش يلعب فى البيت ده دى مبقتش عيشة
اميرة وهى بتجرى وراها بالشبشب بتشوح*ى باايدك يا هاجر والله لوريكى
كان نادر بيحوش اميرة
خلاص ياااميرة سيبى البت
اميرة اسكت انت ماهو من كتر دلعك فيها هيا وأخوها التؤام هيجنونى انا هلاقيها من الكبار ولا الصغيرين 
_____________________

بت ياجنة قاعدة لوحدك ليه
جنة مفيش
مالك انتى زعلانة طيب
جنة قولت لا
مالك لا انتى شكلك مضايقة وزعلانة
جنة ايوة زعلانة




مالك اتفلقى أو اخبطى راسك فى الحيطة الل تعجبك أو أقولك اشربى من البحر ههههههههه
بصتله جنة بغضب 
مالك بت متبصليش البصه دى انا مش بخاف طب بهزر قولى بئا مضايقة ليه كمل مالك انا عارف انك مش عايزة تحتفلى بعيد ميلادك بس ممكن تنسى الل حصل اليوم ده
وتعيشى وتفرحى عادى
جنة مش قادرة انسى ياانكل ماما ماتت يوم عيد ميلادى فاكرة لما كلكم كنتو بتتخاقوا معاها قبل ماتموت وهيا مشيت زعلانة 
مالك بس احنا كلنا معاكى ابوكى وأخواتك وكمان اميرة انتى عارفة هيا بتبحبك قد ايه وبعدين الحادثة دى مر عليها ٨ سنين حاولى تنسى 
جنة انا كمان والله بحبها اوى بس كمان بحب ماما الله يرحمها 
مالك الله يرحمها عارفة يابت جنة حبك لامك بيفكرنى بمحبتى واحترامى ليها استغفر الله العظيم يارب على الكدب 
بصتله جنة من طرف عينيها
مالك خلاصة الكلام موافقة نعملك عيد ميلاد ؟
جنة هفكر 
بعد كل المواعظ والحكم الل قولتهالك ولسة هتفكرى طب هسيبك انتى تفكرى مع نفسك واروح اصالح ملك بعد المقلب الل انتو عملتوه فيها اخواتكم جايين اهم
فضلوا يلعبوا مع بعض وبعد شوية جه حمزة
هاجر ايه ياحمزة اتأخرت ليه مستنياك من بدرى
حمزة بابا بيقولوكم وطوا صوتكم بدل ماينزلكم




جنة هو هو ابوك مش بيتهد فى حته ويسكت
حمزة انا قولتكم وخلاص عشان هينزلكم بالحزام اصلا باين عليه مش طايق نفسه 
محمد سيبكم المهم هنعمل مقلب في مين المرة المرادى
هاجر احنا كدة عملنا فى كله
جنة بتفكير الا انكل زياد
كلهم بصوت واحد وبخوف اييبيه؟
حمزة استكى ياجنة بدل ما يشلو*حنا انا مش هشترك معاكم
هاجر ومحمد ولا انا 
جنة شىوية خوافين
قومى ياعيال عشان تناموا 
ردوا بصوت واحد حاضر ياتيته
_________________

خدى هنا انا لسة مخلصتش كلامى
رنا قولتلك ميت مرة مكنتش اعرف ان انه هيبقى هناك 
زياد بغضب وده على أساس ان امك مقالتلكيش أنها عازمة الزفت ده معانا



رنا لا مقالتليش انا اتفاجأت زيى زيك بالظبط وبعدين متقولش عليه زفت ده ابن عمى أنا مش عارفة انت مش طايقة ليه 
زياد بغيرة البيه كان عمال يبصلك طول ماهو قاعد لا وكمان كنتى بتهزرى وتضحكى معاه
رنا احمد ابن عمى ومتربيين مع بعض وبعتبره زى اخويا بالظبط انت اكيد فاهمه غلط ده طيب اوى والله
زياد بغيرة انا مطلبتش من حضرتك تحللى شخصيته
ولو لقيت الواد ده بيكلمك تانى هزعله اللهم بلغت
رنا ماشى يازياد الل انت عايزه
زياد بعد ماهدى حقك عليا ياحبيبتى 
رنا خلاص ولايهمك
زياد يعنى مش زعلانة
رنا بحب انت بالذات مقدرش ازعل منك انت متعرفش يازياد انت بالنسبالى ايه ربنا يخليك ليا يازياد 
حضنها زياد بحب
ويخليكى ليا ياقلب زياد
________________




فى عيد ميلاد جنة
جنة دى هدايا ده انتو عيال معف*نة
حمزة كويس اصلا اننا عبرناكى 
معتز اتفضلى ياجنة دى بئا هدية مختلفة عنهم كتاب كونى صحابية
خدت جنة منه الهدية تسلم ياشيخ معتز وانت يامحمد مش جايبلى اى حاجة
مسك محمد المكرفون
سمير ( ابن سها) هو جايبلك المكرفون هدية ولا ايه
معتز لا ده اكيد هيقولها شعر
هاجر أو ممكن يكون هيقدملك هدية قيمة قدام الكل
محمد فضلت افكر كتير اوى اقدم لاختى حبيبتى ايه وملقتش هدية احسن وافضل واجمل من انى اغنلها اغنية
 عشان كدة هغنلها اغنية بصوتى الرائع وهى اخت الحبايب ياحبيية من تأليف عمو مالك وإخراج سمير  
مالك الواد ده كداب محدش يصدقوا لا متبصوش كدة 
اميرة يارب صبرنى هنتفضج النهاردة قدام الضيوف وانت يامالك انا قولت عليك كبرت وعقلت
بدأ محمد يغنى وجنة بتبصله بقرف الكل كان هيموت ويخلص 😂
زياد واخيرا يلا بئا نقطع التورته
قطعت جنة التورته وادت لاميرة أول واحده وبصتلها بحب 
جنة شكرا ياماما على كل حاجة عملتيها عشانى وعلى اهتمامك دايما بيا بحبك اوى وحضنتها




اميرة عينها دمعت و مكنتش مصدقة من الفرحة ودى كانت اول مرة جنة تقولها ماما 
وبعدين فضلوا يضحكوا ويهزروا وكل واحد كان بيحكى عن موقف حصل معاه كانوا مبسوطين جداا
بالنسبة لاميرة ونادر فكانوا عايشين فى سعادة وعلى الرغم أن العيال كانوا مطلعين روح اميرة بس كانت روحها فيهم وكانت دايما بتدعى ربنا يحميهم ودايما بتشكره انه رزقها بمحمد وهاجر وعمرها مافرقت مابينهم وبين عيال نادر
اما بالنسبة لمالك فخطب ملك حب حياته 
زياد سامح رنا وحبها خصوصاً لما اتغيرت وبقت بتحب الكل 
تمت بحمد الله

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -