القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هل من امل الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رندا علي

رواية هل من امل الفصل الخامس والعشرون 25

 رواية هل من امل الفصل الخامس والعشرون 25 

دموعه نزلت جامد وهو سرحان وقال مستحيل اسيبك انا وعيط جامد وهو سايق وبزعيق مستحيييييل اسيبك انا....انا....انا تخليني ضعيف كدااااا وخبط علي دركسيون جامد وبصراخ انا تعذبيني بغيابك كدا ومره وحده بص قدامه ولاقي عربيه نقل كبيره قدامه اوي بيحود بالعربيه بسرعه وقف العربيه علي جنب واخد نفس جامد وحمد ربنا لان نجد بصعوبه منها بعدها كمل سواقه 

عند فريده ...
فريده : نامت ف حضن رانيا من كتر العياط رانيا باستها ف راسها وغطتها وطفت النور وطلعت وهي بتدعيلها ف قلبها

عند حسام ومني
حسام راح الجامعه ياخد حبيبه ووقف العربيه كانت حبيبه واقفه مستنيا مني 

مني فتحت الشباك العربيه وبصتلها : اركبي
بقلم الكاتبه: Randa Ali
حبيبه بصت علي مصدر الصوت و تنحت.....

مني بضيق : حبيبه اركبي 

حبيبه راحت عندها وبصدمه انها مع حسام وقالت : اي داا

مني بصت ل حسام وقالتلها بتوتر : اركبي حسام هيوصلنا

حبيبه بصدمه مازالت فيها وركبت وقالت: ازيك ي حسام




حسام ابتسم : ازيك ي حبيبه عامله اي

حبيبه : الحمد الله "وكانت مصدومه"

حسام فضل بيسوق لوقت طويل لغاية موصل 

حبيبه بصتله : شكرا تعبناك معانا

حسام ابتسم : لا تعب ولا حاجه

حبيبه بصتله : يلا انزل 

حسام بصلها : انزل فين انا ي دوب ارجع

حبيبه : لا طبعا لازم تتغدي معانا دي لو ماما أو طنط عرفوا هيزعلوا
بقلم الكاتبه: Randa Ali
مني قالت بتوتر : فعلا ي حسام مينفعش تيجي لغاية هنا وتمشي لازم تدخل تتغدا معانا وتقعد شويه علي الاقل

حسام ابتسم : معلش مره تانيه مش هقدر بجد يدوب ارجع لان عندي عمليه

مني : بس ه‍..

قاطعها حسام وقال : مش ينفع عندي عمليه ولازم الحق ارجع

حبيبه : ترجع بسلامه

حسام ابتسم : الله يسلمك

ابتسمت حبيبه ونزلت

مني بصتله : شكرا ي حسام

حسام بصلها : شكرا علي اي!؟

مني بتوتر: شكرا انك تعبت نفسك و..وصلتنا 
بقلم الكاتبه: Randa Ali
حسام ابتسم : لا تعب ولا حاجه

مني كانت بتبصله وقالتله : حسام 

حسام بصلها.....

مني بتوتر ورجعت ف كلامها اللي كانت هتقوله وقالت: عاوز حاجه

 حسام ابتسم وقال : لا شكرا

ابتسمت مني وبصتله وسرحت 

كنت حاسه بوجع ف قلبي جامد.... لانه ...لان وحشني جامد لان مدنيش قرار يعني معني كدا.....معني كدا هنطلق
 لسه عند كلامه.....
 وعند الطلاق
 طلاق اي!!!!!!!؟ونا بعشقه افهم ايوها الغبي
 انا واقعه ف عشقك اعترف انك انت تستاهل الاحسن لاني غلطت جامد اوي بس كلنا بنغلط....ربنا بيسامح ويغفر ...
بقلم الكاتبه: Randa Ali
حسام بصلها : روحتي فين

 مني يصتله وفاقت من شرودها : هااا..حسام انت

حسام بصلها :انا اي؟




مني بصتله : ها لا... ولا حاجه ونزلت علي طول وطلعت

حسام استغرب وفضل يبصلها لغاية مطلعت
وراح مشي

مني : كنت طالعه ودموعها مدمعه جامد وعاوزه تنهار

حبيبه شدتها علي الاوضه

مني بخضه واستغراب: اي في اي؟.......
بقلم الكاتبه: Randa Ali
حبيبه دخلتها الأوضه وقفلت باب
وقالت :ممكن تفهميني اي اللي انا شوفته دا

مني بوجع : حبيبه مش عاوزه احكي حاجه.. سبيني دلوقت

حبيبه بصتلها...

مني : حبيبه بقولك سبيني مش عاوزه اتكلم 

حبيبه بقلة حيله: ماشي ي مني.... وطلعت برا الاوضه 

اول م طلعت برا الاوضه انهارت جامد اوي...... الغبي داااا بيفكر ازااااي انا بحبه بحبه ازاي بيفكر كدا

حبيبه دخلت الاوضه وعنها دمعت جامد علي حالهم
 نوح... وفريده هتطلق منه.... ومني حزينه علي طول... وحبها ل حسام وهيسبها 
بقلم الكاتبه: Randa Ali
قاطع تفكيرها وحزنها رنة الفون
بصت ل الفون ومسحت دموعها وابتسمت تلقائي رغم حزنها عندما رأيت اسم زياد
حبيبه ردت بابتسامه
الو.....
زياد بحب: حبيبتي عامله اي اي

حبيبه يحب : الحمد الله ي حبيبي انت اللي عامل اي

زياد : ي اي!!!؟

حبيبه : انت عامل اي

زياد بتسرع :لا لا الجمله اللي قبلها!؟....

حبيبه ضحكت وبخجل قالت :حبيبي...

ضحك بحب جامد: بجد حبيبك ؟

حبيبه ضحكت بخجل: بس بقي ي زياد
بقلم الكاتبه: Randa Ali
زياد ابتسم : بحبك خجلك اكتر

حبيبه ابتسمت جامد وقعدت تحكي معاه

عند نوح رجع البيت بعد وقت طويل ودخل طلع علي أوضته علي طول وهو بيفكر ف فريده وف كلامها وغمض عينه بوجع وهو بيفتكر ....هوريكي ي فريده انك ازاي بتاعتي ومش لحد غيري....وفضل كدا لغاية م نام

عند رانيا 
قامت عند الفون وقالت باستغراب وقلق : غريبه ؟ المفروض مني وحبيبه يكونوا هنا من بدري اي آخرهم كدا ومسكت الفون رنت علي مني لاقيت فوزها مغلق رنت علي حبيبه مشغول ....قلقت جامد اوي واتصلت علي حسام

كان حسام بيسوق وراجع المستشفى سمع صوت الفون فتح الفون وهو سائق وقال : ماما حبيبتي اللي وحشاني عامله اي
بقلم الكاتبه: Randa Ali
رانيا بقلق : مهو لو فعلا وحشاك كنت جيت تشوفني

حسام ضحك بحب : غصب عني والله ي حبيبتي.... وكمل بقلق لما لاحظ صوتها.....مال صوتك 

رانيا بقلق واضح : مني وحبيبه مفروض كانوا يبقوا هنا من بدري وآخرو جامد اوي ونا قلقانه ورنيت عليهم فونهم مقفول ومش عارفه في اي

حسام اطمن وقال: لا خالص ي حبيبتي ولا في اي حاجه انا وصلتهم ولسه حتي ف طريق راجع ورايح علي المستشفى

رانيا بضيق : بقي كدا ماشي

حسام : مالك بس زعلانه ليه

رانيا بزعل: انا مش صغيره اني صمم أنهم يجوا ومحدش منهم يجي وكمان سيبوني قلقانه كدا 
بقلم الكاتبه: Randa Ali
حسام : حبيبتي محدش يقدر يقول عنك كدا ثانيا انا مدتهمش فرصه واخدتهم علي بيت علي طول لان نوح كان عاوز ياخد مني حتي العربيه كانت موجوده اللي هتوصلهم ونا مستنتش ولا اديتهم فرصه

رانيا بتفهم : تمام ي حبيبي حصل خير المهم خلي بالك من نفسك وقفل يلا وركز ف طريق




حسام ابتسم: حاضر ي اجمل ام ف دنيا
وقفلوا

حمزه رجع وقعد علي الكرسي يرتاح وحط مسد"س جنب كرسي علي الترابيزه 

جت الداده: احضرلك العشاء

حمزه : لا ي داده كتر خيرك مش جعان..هي كلت

الداده : لا والله يابني من وقت ما مشيت وهي نايمه لغاية دلوقتي

تنهد حمزه وقام : تمام ي داده عن اذنك هطلع انام

الماده بابتسامه : اتفضل يابني

ابتسم وطلع
بقلم الكاتبه: Randa Ali
وقف قدام الاوضه بتاعتها وحط ايدو علي اكرة الباب ...وحاش ايدو تاني وحط ايدو تاني.....مينفعش طبعا ادخل وهي نايمه عيب طبعا عيب ادخل عليها وهي نايمه وحاش ايدو ودخل اوضته

صباح يوم جديد ومليان احداث🕊️

فريده فتحت عيونها بحزن وراحت اخدت شاور وبصت ف المرايه كان وشها مليان شاحب.. حطت ميكب خفيف خالص، ورفعت شعرها ديل حصان ونزلت خصلتين، وطلعت دريس رقيق اوي لبسته، ولبست كوتشي، واخدت الدفتر حطته ف الشنطه وراحت باست رانيا وهي نايمه ونزلت من غير م تفطر للجامعه 

دخلت الكلية وهي ماشيه خبطت فيها بنت وشنطة فريده وقعت

فريده بضيق : مش تحاسبي

هي.... بتوتر: انا اسفه بجد مكنش قصدي وميلت قبل فريده واديتها الشنطة

هي.... باعتذار : انا اسفه بجد...

فريده ابتسمت : ولا يهمك
بقلم الكاتبه: Randa Ali
هي... ابتسم ومدت أيدها ل فريده : انا اسمي حالا وانتي

فريده ابتسمت وسلمت عليها : انا فريده سنه اولي 

حالا ابتسم اوي: يعني معايا ؟

فريده بصتلها وابتسمت: اي دا بجد

حالا ضحكت: اه ممكن نبقي صحاب

فريده ابتسمت جامد: اوي طبعا 

حالا ابتسمت جامد وماشيه مع فريده 
-فريده استني 

فريده بتبص لمصدر الصوت لاقيته مني 

حالا بصتلها هسبقك لجوه

فريده ابتسمت وحالا دخلت 

مني جت: ازيك ي فريده



فريده ابتسمت : الحمد الله....مني انا امبارح والله كنت هرن عليكي قبل الجامعه وفوزي طلع فاصل وحطيته علي الشاحن ونسيته ونزلت...... انا اسفه بجد ي مني كنت هعتذرلك علي اسلوبي
بقلم الكاتبه: Randa Ali 
مني بصدمه : بجد والله احلفي

فريده ضحكت بخفه: طبعا أنا ...انا اسفه بجد

مني ابتسمت اوي: انا اللي اسفه

فريده هزت راسها: حصل خير ولسه هتمشي

مني شدة أيدها: استني ي فريده انتي لسه زعلانه دا باين عليكي انا اسفه بجد انا..

فريده: لا ونا لو كدا مكنتش هكلمك امبارح واعتذر

مني بصتلها : يعني انتي لسه اختي وقريبه مني

قاطعتها فريده وقالت انتي اي ي مني انتي مستحيل تكوني...

شدها من دراعها ورماها ف المخزن
...وبقسوه وقال بزعيق :اناااا تهربي مني ومش عوزاني انا هوريك ي فا"جره

هي...بدموع وعياط : انت مستحيل تكون ابن عمي انا بكر"هكككككك انت شخص حقيي"يير وزبا"له

يصلها بشر: انا تقوليلي كدا .....ماااااشي انا هوريكي وانقض عليها يضر"بها بعنف لغاية م أغمي عليها

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات