أخر الاخبار

رواية الحب ام المال الفصل الثاني 2 بقلم اسراء هاني

 

رواية الحب ام المال الفصل الثاني 2 بقلم اسراء هاني

رواية الحب ام المال الفصل الثاني 2 

٢
المدير بحزن : للاسف صدر امر بتحويلك عالمعاش 
شاهين بصدمة : انا ليه
المدير : مش عارف و الله بس الملف وصل و في اسمك بس 



اخذ اغراضه و رجع بيته يبكي بحرقة كيف سيطعم عائلته 
كانت تبحث طوال اليوم على عمل دخلت البيت لتجدهم يبكون 
اسراء بخوف : في ايه 
سارة : بابا طلع عالمعاش 
اسراء بصدمة : ايه ليه انت عندك ٤٥ سنة 
شاهين : مش عارف يا بنتي الملف وصل و في اسمي بس 
جلست على الاريكة غير مصدقة ما تسمع 
شاهين : حنصرف ازاي حندفع فلوس مدارس خواتك ازاي 
ليدخل اخوهم حمزة يكمل صدمتهم باخبارهم انه تم رفده من شغله 
تجلس على سريرها تبكي بشدة لم تفكر للحظة انه من فعل ذلك ليرن هاتفها برقم غريب 
اسراء : ألو مين 
يوسف : ازيك يا سوسو 
اسراء : مين 



يوسف : انا اللي سرقتي تلفونها 
اسراء : انا ما سارقتش تلفون حد عايز ايه 
يوسف : ازاي شاهين و ازاي شغله و حمزة عامل ايه الا صحيح لقيتي شغل و لا لسة 
اسراء بصدمة : انت اللي عملت كل ده 
يوسف : و لسة 
اسراء بدموع : ليه كل ده انا عملت ليك ايه عايز ايه 
يوسف : بكرة ٩ المسا تكوني جاهزة 
اسراء : مش عايزة 
يوسف : و إلا 
اسراء : حنروح فين 
يوسف : عيد ميلاد صاحب ليا و حابب تكوني موجودة
اسراء : و انا حاروح ليه 
يوسف : البسي احلى شي عندك و الا ...
قفل الخط و كادت تنفجر و قلقلها بأنه ماذا سيحتاج منها ...
في صباح اليوم التالي دق هاتفها 
يوسف : انا عالباب مستنيكي ...

 

ينتظرها على باب بيتها و الشر يتطاير من عينيه 
يتذكر ماذا فعلت به و كيف لفتاة مثل هذه أن تفعل به هكذا 
ابتسم حينما تذكر ماذا يود أن يفعل بها .. 
يوسف : مش حتقوملك قومة يا سوسو ...

ليتنفض قلبه بشدة حينما خرجت من البيت بفستانها الذي يظهر جمال جسدها 
و شعرها الكيرلي الذي رفعته قليلا و مكياجها الهادئ 
فقد اختلفت كثيرا بلبسها لا ينكر انها كانت جميلة 
لكنها الان جعلته يتمنى لو ينقض عليها يفترسها بدل إنتقامه فقد سرى في جسده نارا كاللهيب ....

نظرت له بخوف من نظراته فهو لم ينطق بل يتفحصها بشغف جارف مما زاد من شدة توترها 



اسراء : انت مش حتمشي 
يوسف : ها ايوة حمشي 
اسراء : احنا حنروح فين يوسف و النبي انت ناوي تعملي حاجة 
يوسف و هو ينظر لها بقرف عكس ما في داخله : لو اللي في بالك فلا مش انتي اللي ممكن اقربلها 
اسراء بعيون ممتلئة بالدموع : عايز ايه مني 
دقات قلبه لا تهدأ لماذا سحر بعينيها فقد أخذها للانتقام ما الذي حدث 
يوسف : حتعرفي لما نوصل ....
تابع السير و جسده يرتجف لا يدري لماذا لا يستطيع السيطرة على اعصابه 

وصل أمام بيت أشبه بالقصر هبط من السيارة و أشار لها أن تنزل 
نزلت لتذهل من جمال البيت فحديقة المنزل تحتاج سيارة للسير بها ..
و بيت يركض به خيل 
كان هناك احتفال و شباب و بنات و رقص و شرب 
مشت بجانبه خائفة 
أصدر صوت فرقعة لتمسك بيده فهو الوحيد الذي تعرفه هنا 
نظر ليدها لتشتعل في جسده نارا كاللهب ... 
ازادات أنفاسه و ضربات قلبه أصبح صدره يعلو و يهبط و لأول مرة في حياته يشعر بهذا الشعور ...

ذهب إلى أحد الطاولات و جلس برفقتها 
لم يستطيع انزال عينيه من عليها 
اسراء : انت جايبني هنا ليه 
يوسف بتردد : حتعرفي 

وصل إليه عمر و سحبه على جانب 
عمر : هي دي 
يوسف : ايوة 
عمر : لسة ناوي على اللي قولتلي عليه 



ظر إليها بتمعن قلبه اخبره أن لا يوافق لكنه استعمل عقله 
يوسف : ايوة 
عمر : البنت مش وش بهدلة بعدين جميلة و هادية اللي حصل بينكوا ما يتستاهلش اللي ناوي عليه 
اغمض عينيه بعنف و تنهد ثم همس : ما حدش حيمنعني ابرد ناري 

وقف على منصة الرقص و أشار للموسيقى أن تقف أخذ المايك و أشار لها أن تأتي 
ارتعش جسدها من شدة خوفها قامت و وقفت بجانبه ..
يوسف بتردد : احم شايفين البنت الحلوة دي أكلها مش لاقين ياكلوا يا حرام عشان كدة كلمتني عايزة تبيع نفسها فقولت اعمل مزاد و مين يدفع أكتر
    شاهد 👈 الفصل الثالث 

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -