أخر الاخبار

رواية توبا الفصل السادس 6 بقلم الأء عصام باشا

رواية توبا الفصل السادس 6

 رواية توبا الفصل السادس 6 


عائشه كانت بتقراء محتوا الرساله الي هي[أمسحي ام الصوره دي] 
إتفجئت عائشه بأي صفه بيقولها كدا لاكنها ردت عليه وقالت[ليه] 

عبد العال[إفترضنا راجل شاف الصوره واصلا مش مسموح لاي حد يشوف صوره ليكي +إنتي عارفه إن الدنيا بقت وحشه إفترضنا حد اخد صورتك وعمل عليها فوتوشوب] 

عأئشه [اي يا عبد الله صلي علي النبي،انا اصلا معنديش رجاله علي الصفحه ] 

عبد العال[ البس طرحه انا يعني؟!] 




عائشه بغباء [مش فاهمه؟] 

عبد العال عمل ريكورد وشرح نظريته وعائشه إقتنعت وفضلو يتكلمو طول الليل ونسيو المشروع وعائشه كانت مبتسمه أبتسامه كلنا عارفين معناها كويس وهيا بتكلمه وحبت الكلام معاها كويس (ركزو معايا يا شباب انا بقول حبت الكلام بس 😂]. 

♕♡♕♡♕♡♕♡

اخذ بدر سلمي وتوبا في سيارته وذهبو الي البيت.. 

عندما وصلو ڪان عم بدر وسلمي ويدعي ﴿إبراهيم﴾ جأء من تركيا هو وزوجته وابنه ﴿سليم﴾{سليم شاب رياضي وبتاع بنات} 
 
العم أخذ بدر بالاحضان لانه لم يراه منذ 13سنه وسلمي أيضا 

العم "مين دي" وكان بيشاور علي توبا 

بدر بسرعه "دي ضيفتي يا عمو هبقا اشرحلك بعدين" 

أما سليم وسلمي كانو في كوكب اخر لانها كانت عشق الطفوله... 

     


       مضي شهر علي ابطالنا بدر الذي بدا التعلق بتوبا وببرائتها (مشوفتش فيها ريحه البرائه)، وعبد العال الذي بدا بالتلميح بحبه لعائشه ولاكنها غبيه، وسفر عم ابراهيم تركيا مره اخري ولكن سليم بقا في القاهره لاداره فرع القاهره، وسلمي كانت تذاكر بجد واجتهاد، وغير مباليه بسليم... لانه تركها وعز الذي بداء بالتدوير علي توبا....
[٣/‏١٢ ٦:١٠ م] lolly 🤍✨: توبا ببكاء"سلام يا طنط، هتوحشيني اوي، وانتي يا سلمي كنت بعتبرك زي اختي والله، وانته يا بدر حقيقي كنت نعم الاخ "

بدر وكان علي وشك البكاء"خليكي بس لحد اخر الاسبوع "

الام "اه بالله يا بنتي، دا انتي هتتمرمطي اوي وانتي بنت عزبا لوحدك" 
توبا "انتو اجلتو الشهر لاسبوعين ومش هينفع اكتر من كدا انا خلاص شوفت شقه مفروشه كويسه قريبه من الشغل. 

الام" طب وهتجيبي فلوس منين "

توبا "انا بقبض ٣٥٠٠،هاخد 1000للشقه، و1900دروس والباقي مصاريفي، وهحاول اشتغل اي شغل تاني". 

بدر" مفيش الكلام دا تعالي معايا "
 اومات الام باستغراب "هتوديها علي فين يبني". 

بدر بهدوء" هوديها المكان للي هتسكن فيه"

اخذت توبا حقائبها وقامت بتوديعهم بحراره وذهبت مع بدر في سيارته. 




توبا بغضب "لاكن دا مش عنوان البيت للي ادتهولك".. 

بدر ببرود" عارف "

واخذها الي الشقه[توبا كانت حاسه بالامان معاه] 

توبا " انا كنت حاسه إنك مش سالك وربنا،واخدني شقه مفروشه؟!! ] 

بدر"إنتي فهمتي اي، دي الشقه للي هتسكني
 فيها "
توبا بغباء"طب منا خلاص هدفع المقدم للشقه للي شوفتها "

بدر"الشقه دي هديه مني ليكي "

توبا "بمناسبه اي" 

بدر بارتباك"علشان.... اا علشاننن.... 

توبا "علشان اي" 

بدر "علشان طيبه". 

توبا بعدم تصديق" يو ار شور يا كابتن "

بدر"يس "

دخلت توبا العماره وكانت قمه في الجمال والروعه... 

توبا بدموع وبطنط كالاطفال وبدر بيضحك عليها"الله بجد كل دا ليا". 




★※※※※※※※※※※※※★
lolly 🤍✨:
 اما عند يزيد كل يوم يزيد حب لها وقد قرر في نفسه ان يعترف لها... 

الو إزيك يا مسك... 

مسك بخجل فهي إنسانه خجوله جدا "إحم الحمد لله إنته اخبارك اي؟ " 

يزيد بارتباك "كويس.... انا كويس" 

مسك "كنت عاوز تقول حاجه؟!" 

يزيد "اه طبعا هقول حاجه اومال هتصل علي بنات الناس كدا، لا طبعا...." 

مسك وقد نفذ صبرها "طب عاوز اي بقا يا عم المحترم" 

يزيد "بصراحه انا بحبك ومش هقدر اتخيل حياتي من غيرك، انا معرفش امته ولا ازاي حبيتك لاكن انتي خطفتيني من اول مره شوفتك فيها" 




ظلت مسك دقيقتين تستوعب ما قاله ثم قالت "انا هبعتلك لوكيشن بتاع بيتنا وتعالي قول لبابا الكلام دا وردي هيوصلك معاه" ثم اغلقت الهاتف ونطت في انحاء الغرفه بسعاده وبكاء "الحمد لله يارب" وسجدت لربها شكرا لهو.... 

♕♡♕♡♕♡♕♡. 
اما عند يزيد كان يغمره السعاده وقرر في نفسه انا يدخل "البيت من بابه" لكي تحترمه مسك وتقدره.. 

♕♡♕♡♕♡♕♡♕♡♕. 

نجح عبد العال وعائشه في البروجكت وحصلو علي تقدير عالي،، وبعد ذالك قررت عائشه أن تقطع علاقتها به لانها بدات بالاعجاب به وهذا شي يغضب ربها.. 

*****************.

كان عبد العال خرج من البيت لكي يتنزه وذهب الي محل ال {أيس كريم}  

عبد العال"لو سمحت عاوز أيس كريم مانجه "
وسمع صوت أنوثي هو سمعه قبل كدا وبيقوول،،، 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -