Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق رجال الصعيد حلقة خاصة بقلم منار همام

رواية عشق رجال الصعيد حلقة خاصة

    رواية عشق رجال الصعيد حلقة خاصة

حلقه خاصه 
آيه: انت بجد بتغير من سليم يا ادهم
ادهم بضيق:ما هو الي عيل مش مظبوط في حد يقول لامه متيجي ي آبله ارقصك علي الطبله
آيه ضحكت برقه: دا عيل يا ادهم 
ادهم بصلها بطرف عينه
:دا بقي شحط في تالته ثانوي... اضحكي اضحكي 
آيه: تربيتك بقا 
ادهم: طاب ما هو شهاب زي الفل 
آيه: لا شهاب دا تربية ايهاب... اما مراد و سليم دول تربيتك... والاتنين اسوء من بعض... كان نفسي يطلعو لعبدالرحمن... حتت سكره كدا يا بخت شمس بيه والله 



ادهم بصلها بضيق: آيه غوري من وشي دلوقتي 
آيه ابتسمت وقربت تقعد علي رجل*ه وهي بتحرك ايدها علي صدر*ه بجراءة
: بس انا بحب ادهم... بحبه علشان هو ادهم و زي ما هو ادهم ومش حد غيره... ادهم شد*ها وهو بيحط ايده علي وسط*ها 
: امال ليه الكلام الي يحرق الدم دا
ايه حتط ايدها علي رق*بته
: تعاله هنا بقا قولي كنت بتخو*ني مع مين امبارح لما صحيت تتسحب من جنبي وكلمت واحده
ادهم ضحك وهو بيزحلها شعرها
: اتسحب اي انا كنت خايف لا تصحي.. وبعدين حد يبص برا ومعاه القمر بين اديه 
آيه اتعدلت في قعدتها وبصتله بأمل
: يعنى انا لسه حلوه يا ادهم 
ادهم با**سها علي خدها 
: لسه قمر زي ما انتي يا حبيبتي 
آيه ابتسمت بسعاده
.... 
حور: يوووووها يا مراد كام مره اقولك سيب جوري في حالها 
مراد بهدوء: ماما خلص الكلام في الموضوع دا 
حور: الله الله يا سي مراد كبرت وبقيت بتعرف تخلص كلام 
هنا طلع ايهاب من الحمام وهو بينشف شعره... رما الفوطه علي السرير وح*ضن حور من ضهر*ها... ايهاب بص لمراد
: روح انت يا مراد 



مراد: حاضر يا بابا
حور غمضت عنيها وهي بتتنهد
: محدش مبوظ الواد غيرك 
ايهاب بنشغال
: اممم وانتي كام مره تتكلمي معاه ومفيش فايده القوانين اتحط و جوري لمراد... 
حور: قوانين مين دي يا ايهاب باشا
ايهاب شدها ليه
: رجال الصعيد 
حور غمضت عنيها بستسلام
.... 
عبدالرحمن اتنهد وهو بيشيل مزان الحراره من بوق شمس 
:الحمدلله نزلت شويه.. هنا دخلت جوري الي بقت 15سنه دخلت وهي شايله صنيه 
: خلاص يا بابا هي زي الفل بس بتدلع عليك علشان تشوفيك بتخاف عليها ولا لا.. بس متقلقيش يا ست لسه بيحبك 
شمس ابتسمت بتعب
: ربنا يخليه ليا 
جوري قعدت جنبها وباست راسها
: و يخليكي لينا
عبدالرحمن بصلهم بحب
... 
تحت
 شهاب ابن ادهم (خلص كلية هندسه زي ابوه دلوقتي بيشتغل مع جده) ماشي وماسك التليفون مش واخد باله... لحد ما خبط في واحده... شهاب بعد لورا وشاف بنت واقفه بنت اي لا دي ملاك
شهاب: راحه فين يا عسل 
كارمن بضيق: متقليش يا عسل 
شهاب قتف اديه بعند



: راحه عند مين يا شاطره...(كارمن بنت اسر صاحب ادهم) 
كارمن بغضب: يووووها والله انت انسان بارد 
وسبته ومشيت بس قبل ما تمشي شهاب بص شماله ويمين ملقيش حد سحبها من دراعها وسندها علي الحيطه وكان قريب منها لدرجه
: مش بنت الي تسيب شهاب الخولي وتمشي وهو بيتكلم 
كارمن تقريبا تاهت من قربه و ملامحه الروجليه
: هااااا
شهاب ابتسم لانه قدر يسيطر عليها كدا حرك ايده علي خدها
: هااا اي بس
ادهم كان نازل 
ادهم بستغراب: كارمن 
كارمن جريت عليه وحضنته 
: عمو ادهم... شهاب حس بضيق انها حضنت ابوه كدا 
ادهم: جايه لوحدك ليه فين ابوكي مجاش معاكي
كارمن: بابا مشغول وبعتني مع السواق 
آيه كانت نازله وشافت كارمن جريت عليها بفرحه
: كارمن حبيبتي اخبارك اي واخبار مامتك 
كارمن بخجل: بخير وبتسلم عليكي 
آيه: بس جايه ليه لوحدك 



ادهم: اسر كان قالي ان كارمن جالها كليه تجاره هنا في الصعيد... بس مكنتش اعرف انك هتيجي
كارمن بخجل: اسفه يا عمو اني جيت فجاء بس 
ادهم: يا حبيبتي انتي تيجي في اي وقت... اطلعي ارتاحي وغير هدومك مع آيه علشان تنزلي علي العشاء 
آيه: تعالي يا حبيبتي 
..... 
علي العشاء 
شهاب سحب كرسي وقعد قصاد كارمن الي قاعده جنب ادهم ... و نوسه ونسمه بيرصو الاكل بكل حب بيساعدو بعض 
ادهم همس بخبث بعد ما لاحظ نظرات كارمن و شهاب
: مالك
كارمن وهي بتبص لشهاب بضيق
: ابنك دا ماشفش بربع جنيه تربيه يا عمو
ادهم: شهاب لا هو محترم بس انتي الي دخلتك جات معاه غلط 
كارمن استوعبت الي قالته وهمست بخجل
: ع.. عمو.. ه.. هو انا
ادهم ضحك: لا عادي
... 



بليل الكل متجمع في تجمع عائلي الي بيحصل كل اسبوع كلهم بيتجمعو قدام التلفزيون ايهاب وحور و مراد ابنهم الي قاعد وكل تركيزو في التليفون شمس و عبدالرحمن و جوري بنتهم بينهم
سليم: اقعد يا كبير
شهاب قعد وكل تركيزه علي الي قاعده جنب امه وبتبص في كل حتا معاده عنيه



سليم بهزار وهو بيبص لكارمن
: بس محدش قالي ان الفراوله بتطلع شتاء وصيف 
ادهم ضربه بالمخده: دا اكبر منك ياروح امك 
سليم: تؤ ما انا الكبير بكبره والصغير بصغره بدوس في كله
ادهم قام جري وراه
: ياخي غور من وشي انا اصلا مش طايقك
عباس ضحك وهو بيبص عليهم بحب وعلي لمت عيلته الحلوه 
همس لنسمه ونوسه 
: شكرا... علشان جبتولي احله هديه في الدنيا رجال الصعيد.... 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات