Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل العاشر 10 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل العاشر 10

 رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل العاشر 10 

وجاء وقت المساء
حنان:جنا اصاحي الضيوف تحت اصاحي 
جنا بنوم:وانا مالي ياماما ومال الضيوف انا عايزه انام 
حنان:يبت اصاحي عمك هيثم وابنه مالك تحت و 
جنا قامت بسرعه وبخضه وقاطعتها:م مالك 
حنان بستغرب:ايوه مالك وانتي مالك اتخضتي كده ليه 
جنا بتوتر:لا اابدا مفيش حاجه 
حنان:طب قومي البسي يلا عمك هيثم عايز يسلم عليكي 
جنا:امممم 
حنان:انا نزلها والبسي وانجزي كده بسرعه 
جنا:حاضر 
حنان نزلت وجنا اخرجت لبس من دولابها وكان عباره عن 
فستان قصير لحد راكبه ومنفوش وبحملات ولون ابيض وفي ورود لونها احمر واخرجت صندل بكعب لونه احمر





وداخلت الحمام واخدت شاور  
وبعد فتره خرجت من الحمام وكانت تبدو كالاميرات بفستانها واقفت قدام المرايا ومشطت شعرها وعملته فورمه 
ونزلت قصتين علي وجهه وضعت مكياج خفيف علي وجهه واحمر شفاه كانت وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال 
وراتدت الصندل واخدت موبيلها ونزلت تحت 
وهي نزلها من علي سلالم وماتجاه ناحيت الصالون فجاء خبطت في شخص 
جنا:مالك 
مالك ببتسامه جانبيه:مالك كده حاف من غير مستر 
جنا بضيق:مستر مالك دي في الشغل مش هنا في فيلاتي 
وابتسمت وكملت ماشيه ومالك مسكها من ايدها 
مالك ببتسامه جانبيه:فين الحمام ياجنا 
جنا قلبها دق من سمع اسمها من بين شفتيه من غير انسه 
جنا بستغرب:ليه 
مالك ببتسامه جانبيه:هيكون ليه يعني ياغيبه هم الابيدخلوا الحمام بيدخلوا ليه 
جنا بغضب وبعصبيه:ماسمحلكش تغلط فيها لوسمحت 
مالك ببتسامه جانبيه:هدي اعصابك شويه مش كده وفين الحمام 
جنا بضيق:ادخل كده هتلاقي الحمام في وشك علي طول 
مالك ببتسامه:ماشي ياقمر بس الفستان دها طلع فيكي شبه الاطفال بظبط شكلك بيضحك الصراحه ههههههههه 
وسيبها ومشي 
جنا بضيق وكملت ماشيه: ظريف انا شبه الاطفال وماله طفله طفله عجبني 
جنا وسلمت علي هيثم وحضنته:ازيك ياعمو هيثم اخبارك اي 
هيثم ببتسامه:بخير ياحبيبتي ابوكي بيقولي انك سيبتي الشركه ليه مالك مضيقك ولا حاجه 
في الوقت دها مالك واصل واستمع لحديث ابوها 
جنا وبصت علي مالك
جنا بكدب:لا مالك شخص كويس وعمره مضيقني بس انا مش مرتاحه في الشركه وحاسه بخنقه كده 
هيثم ببتسامه:ماشي براحتك يابنتي 
وجنا اعقدت ومالك كمان 
هيثم:احنا جايين النهارده نعزمكم علي خطوبة مالك يوم الجمعه الجايه 
احمد ببتسامه:الف مليون مبروك احنا طبعا جايين من غير عزومها 
جنا بصدمه وبوجع:بس مش حضرتك خاطب جاسمين 
مالك ببتسامه:لا انا لسه رايح خاطبها النهارده والجمعه الجايه هلبس الشباكه بتمنها تشرفنا مع دكتور احمد 
جنا بوجع:بس سيف قالي انك خاطبها انا مش فاهمه حاجه 




مالك ببتسامه:سيف كان بيهزار معاكي 
جنا بوجع اكثر:اها اها الف مبروك 
جنا وموبيلها رن 
جنا:عن اذنكم 
جنا وخرجت وذهبت الي حديقه الفيلا 
جنا واعقدت علي الارجوحه 
جنا بدموع:الو 
جنه:انت بتعيطي 
جنا بدموع اكثر وقفلت التليفون وفجاء شخص اعقد جمبيها
:بتعيطي ليه 
جنا ومسحت دموعها
جنا وبصت جمبيها:مالك اي الاجايبك هنا 
مالك:جاي اقولك ارجع الشركه 
جنا بحده:لا مش راجعه 
مالك:ليه 
جنا بوجع:انت بتسالني ليه 
مالك ببرود:ايوه بسالك ليه كان سوء تفاهم حصل وانا بعتذر عن الحصل وعرفت الانتي مش غلطانه وخطبيتي هي الاغلطانه وانا بعتذر برضوا بنيابه عنها 
جنا بوجع وقامت واقفت:وانا مش قبلها الاعتذار ولا راجعها الشركه بعد اذنك 
مالك ومسك ايدها:استني 
جنا بوجع ولفت ليه:نعم 
مالك:انتي ماضيه علي عقد انك هتعقد سنه في الشركه ومش هتسيبها الا في حالة المدير هو الاطردك منها ولو مش نفذتي الشرط هتدفعي ١٠ مليار جنيه 
جنا بصدمه:بس انا مش ماضيه علي كده خالص 
مالك وطلع ملف 
مالك:بصي اهو مش دي امضتك  
جنا بصدمه:ايوه 
مالك ببتسامه جانبيه:هترجعي ولا هتدافعي ١٠ مليار 
جنا بتفكير:بس انت طردتني يبقا كده خلصانه 
واخدت منه الملف وقامت بتقطيعوا 
جنا ببتسامه:وبكده قطعت الملف يعني كده خالص مفيش وراق بح خالص 
مالك ببتسامه:دها تقليد الاصل معايا قولتي اي هترجعي ولاهتدفعي 
جنا بتفكير:هرجع انا ماقدرتي ادفعهم بس انا مش عايزه اغرم بابي مبلغ علي الفاضي 
مالك ببتسامه جانبيه:شطوره ومتنسيش تيجي خطوبتي بقا




جنا وكانت هتمشي بس مسك ايدها 
مالك ببتسامه جانبيه:مقولتليش كنت بتعيطي ليه 
جنا ولفت لي مالك:بظن حاجه متخصكيش 
مالك وشدها من خصرها لي والتصقت بصدره وجنا شهقت 
مالك ببتسامه جانبيه:القطه لسانها بقا طويل عليه اوي 
جنا وبتحاول تبعده عنها بس مش قدرها:ابعد بس كده لوسمحت 
مالك وبيشد اكثر عليه:لا مش هبعد الا لما تقوليلي كنتي بتعيطي ليه 
جنا وداست علي رجلها بكعب صندل وقدرت تبعد 
مالك بوجع ومسك رجلها:اها يبنتي ال 
جنا بحده:اي هتغلط دي حاجه بس بسيطه عشان تفكر تقرب مني تاني 
مالك باستفزاز:انا عارف انتي كنتي بتعيطي ليه 
جنا بتوتر:ل ليه 
مالك ببتسامه جانيبه:انا عارف كل حاجه ياجنا بين علي وشك وعينكي اوي 
جنا بتوتر:ط طب عن اذنك 
وجنا كانت هتمشي بس مالك شدها من خصرها لي وظهرها التصق بصدره 
مالك وهمس في اذنيه:عشان انتي بتحبني 
جنا بتوتر اكثر منه ومن قربه ليها بشكل دها:ع عشان بحبك 
مالك وقبلها من رقبتها:ايوه وبتعشقني كمان 
جنا واتفاجات من قبلته ليها 
جنا بضعف وبتوتر:ب بعد اذنك سبيني 
مالك ببتسامه جانبيه عشان حس بضعفها وببحه مثيره:انتي غيرانه من جاسمين عليا مش كده 
جنا وفاقت علي اسم جاسمين وضربته بكعبها تاني في رجلها ومالك اتوجع 
جنا بغضب:انا احبك انت واغير من جاسمين عليك كمان مين جاسمين دي عشان اغير منها دي عن اذنك ويبقا متحلمش كتير يا بتاع جاسمين 
وسيبته ومشيت 
مالك ببتسامه جانبيه:وربي مجنونه 
مالك داخل جوه والتفت عليها ومش لقها عرف الاهي طلعت اوضتها 
هيثم:احنا هنمشي بقا 
احمد:خليكم اعقدين شوي هو انتوا لحقته اعقدوا معانا 
هيثم ببتسامه:احنا اعقدين كتير اهو لازم نمشي بقا 
احمد:ماشي 
وهيثم ومالك مشيوا 
وجنا كانت بتبص عليه من الشباك غرفتها وعلي وجهه الدموع 
وبعد فتره مالك وهيثم وصلوا القصر
وكل واحد من ابطالنا راح في نوم عميق 
الصباح جديد علي ابطالنا 
جنا صحيت واخدت شاور وراتدت سليبته لونها ازرق 
وبنطلون سليبته مقطع من عند راكبتيها وتشيرت سليبته لونه ابيض وضعت شعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه واخمر شفاه وراتدت كوتش ابيض




وضعت برفانها الانوثي كانت جميله جدا 
واخدت شنطتها البيضاء وموبيلها ونزلت تحت 
حنان بستغرب:رايحه فين كده علي الصبح 
جنا ببتسامه:رايحه الشغل 
حنان بستغرب:مش انتي سيبتي 
جنا ببتسامه ومسكت خدود مامتها:من فكرت وقولت مش هلاقي احسن من شركة مالك الشافعي عن اذنك بقا 




وباست خدود امها ومشيت 
وراكبت مع السائق الخصوصي بتاعها 
وبعد فتره واصلت الشركه 
والعمال استغربه لما شافوا في الشركه 
وجنا وبدون قصد فتحت مكتب مالك من غير ماتخبط 
جنا:صباح الخ
وفجاء سكتت من الصدمه من الابيحصل قدامها ودموعها نزلت علي خديها ومسحتها بسرعه وو 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات