Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت منتقبة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسر الانصاري

رواية احببت منتقبة الفصل الحادي عشر 11

 رواية احببت منتقبة الفصل الحادي عشر 11 


صهيب خرجها من حضنه وبص في عيونها وقالها. دا أعظم انتصار ليا طول حياتي انا بحبك اوووووووووووي يا الزهراء. 

ولسا بيبص حواليه لقي حوالي 200 ست باصينلهم ومقربين منهم 

صهيب اتكسف. طب طب انا انا ايواه يا محمود جايلك اهو وطلع جري 😂

قابله وهو طالع مصطفي . رايح فين يا عريس !

صهيب. انا انا اه افتكرت كنت طالع أشرب مياه 

مصطفي بيضحك. وعشان تشرب مياه تطلع برا بردو انتا تطلب واحنا نجيبها لحد عند دا انتا عريس النهارده . يلا علي عروستك

وفضل يزوق في صهيب لحد لما وصله علي الكوشه

مصطفي بضحك . ايه يا الزهراء من اولها كدا صهيب هيهرب منك  

الزهراء مش عارفه ترد من كسوفها ومصطفي سابهم ومشي 

الزهراء بقمصه. ينفع كدا جبتلي الكلام. 

صهيب. وانا مالي كنتي عوزاني اعمل ايه في الموقف دا كل الي جيه في دماغي اني اسيبك واجري هما مش بيقولو الجري نص الجدعنه ( وبيضحك )

الزهراء بضحك. بصراحه اقنعتني 

صهيب. امااااااااال . المهم عاوز اقولك حاجه مهمه جدا




الزهراء بلهفه. حاجة أية خير 

صهيب . اني بحبك من اول مره شوفتك فيها . فاكره يا زهراء لما خليتك تتكلمي وتعرفي نفسك بعدها ندمت اوووووووووووي

الزهراء. ندمت ليه ؟

صهيب. علشان خليت حد غيري يسمع صوتك يا الزهراء 

الزهراء بضحكه . لا والله

صهيب. اه والله العظيم . مش عاوزه تقوليلي حاجه كدا ولا كدا 

الزهراء بعدم فهم .زي ايه 

صهيب. يعني عمال اقولك بحبك وبغير عليكي ومش عاوز حد غيري يسمع صوتك. وانتي سمم بكمم

الزهراء بضحك. حلوه صمم بكمم دي 

صهيب. بتغيري الموضوع ماشي يا عم 

الزهراء. صهيب ؟

صهيب. معقوله اسمي حلو اوووووووووووي كدا قوليه مره كمان بالله عليكي

الزهراء بابتسامه. صهيب !

صهيب. يخربيت ام جمال اسمي يا ناس. المهم كنتي عاوزه تقولي ايه

الزهراء. بص عوزاك تفهمني انا في حياتي ما كلمت شاب وبصراحه الموضوع جديد عليا انا عارفه اني دلوقتي مراتك قدام ربنا بس عشان خاطري اديني وقتي ممكن ؟

صهيب. ممكن واتنين وثلاثه كمان انا هطمع في ايه اكتر من وجودك جمبي اصلا. 

الزهراء بفرحه. يديمك ليا 

صهيب بلهفه. الله اكبر بدأت تندع اهي 

الزهراء بضحك . بس هتفضحنا 

كان راحت عندهم عائشه. ها يا حبيبي مش ناوي تلبس عروستك ولا ايه

صهيب. لا طبعا ناووووي واووي كمان 

عائشه. بس يا صهيب عاوز اقولك حاجه مهمه 

صهيب. خير يا امي 

عائشه. انا ملقتش دبل في العلبه 

الزهراء بتضحك. الملتزمين مفيش عندهم دبل يا ماما 

عائشه. دا بجد والله اول مره اعرف. 

صهيب فتح العلبه وطلع خاتم كان الماس وهي اتفاجات بيه فصه ع شكل قلب صغير كدا. وبعدها لبسها توينز وكان في عقد بس قالها تلبسه في البيت مينفعش دلوقتي وطلع دبلته ولبستهاله الزهراء

الزهراء. الله جميله اوووووووووووي الشبكه دي يا صهيب ربنا يخليك ليا 

صهيب. ويخليكي ليا يا حبيبي بس شبكه ايه دي مش شبكه دي هديه الشبكه لسا هتنزلو تجبوها علي زوقك 

الزهراء . صهيب دا كتير اوووووووووووي متحملش علي نفسك انا مبسوطه خالص بدول 

عائشه . يا بنتي والله دي هديه مش شبكه شبكتك هننزل كمان يومين نجبها

الزهراء بدمعه فرحه. ربنا يخليكم ليا ويباركلي فيكم يارب 
عائشه حضنتها ونزلت 

طلعتلهم هدير. يلا بقي جاهزين عشان ترقصو سلو 

صهيب. نرقص ايه يختي !

هدير. سلو يا بني ادم 

الزهراء بضحكه. احنا ملناش في الحاجات دي يا هدير

صهيب. با الضبط كدا ولو لينا هيكون في بيتنا أن شاء الله مش قدام الناس هي ناقصه هيافه ومحن. 
كلهم ضحكو وسابتهم هدير ونزلت

وكان الوقت اتاخر صهيب رن علي مصطفي وقاله . خلاص كفايه كدا يا عمي عشان الناس تلحق ترجع 

مصطفي. عندك حق يبني. ونهو الليله وبا الفعل الكل بدأ يتحرك ويركبو الاتوبيسات 

وصهيب روح هو والزهراء وهدير وعائشه ومحمود بيت عم مصطفي 

اول لما دخلو البيت. 

مصطفي. الف مليون مبروك يا صهيب يبني وانتي يا زهراء مبروك عليكي الي اختارتيه ابو عيالك قعدو يرغو كتيرر

صهيب. عمي احنا هنقعد نص ساعه كدا وتتحرك أن شاء الله

مصطفي . تتحرك فين 

صهيب. نرجع البيت بقي والحمد لله كل الي عاوزينه حصل

مصطفي. مينفعش يا حبيبي انتا تاخد النهارده معانا ومع الزهراء وبكرا كمان وبكرا اخر اليوم نشوف هنعمل ايه. 

صهيب لسا هيتكلم. 

مصطفي. خلاص الموضوع انتهي كلكم ضيفونا والبيت بيتكم وعندكم شقتين في الثالث اهم بتوعكم ولا ايه رايك يا ام صهيب 

عائشه. اسمع كلام عمك يا صهيب. 

صهيب وافق ومصطفي قالهم يحضرو الاكل 

صفاء. الاكل جاهز اهو بس صهيب والزهراء اكلهم فوق مع بعض

صهيب بفرحه كان عاوز يقوم يبوس ايد حماته.... هو دا الكلام ربنا يخليكي ليا يا ست الكل واخد بايد الزهراء واتحركو ع فوق. 

بس قبل ما يتحرك مصطفي اتكلم. صهيب يبني 

صهيب. نعم يا عمي

مصطفي. بنتي لسا ف بيتي يا صهيب خالي بالك منها ولو بتحترمني فعلا خلي بالك من الكلمتين دول بنتي لسا ف بيتي 




صهيب بابتسامه. متقلقش يا عمي بنتك لسا في بيتك واتحركو ع فوق 

اول لما طلعو شافو عشا فاخر من الاخر فراخ وحمام ومحاشي وغيرهم .

صهيب. والله امك دي عسليه 

الزهراء. طبعا. يلا ناكل عشان أنا ميته من الجوع 

قعدو ياكل وصهيب مش بياكل بس باصص في عيون الزهراء 

الزهراء. مش هينفع كدا يا دكتور انتا باصصلي ومش بتاكل وكدا هتخليني انا كمان مكلش يلا بقي قول بسم الله 

صهيب بابتسامه. بسم الله وبدأ ياكل 

وبعد شويه اخد صباع محشي ورفعه ناحية الزهراء وقبل ما تتكلم كان بياكلهولها 

الزهراء بفرحه . كدا كتير بجد 

صهيب. مفيش حاجه كتير عليكي يلا بقي ردي الهديه 

الزهراء بضحكه . اه يا لئيم بقي عشان كدا بتاكلني ماشي يا عم 

واخدت حتت فراخ ورفعتها عند صهيب قام ماسك أيدها وبيقربها من بوقه لحد لما خلص حتت الفراخ وبعدين باسها في أيدها بكل حب 

الزهراء اتنفضت. انا مالي بردانه كدا ليه 

صهيب بضحك. برد ايه يا بنتي دا الجو حر 

الزهراء. البركه فيك( وبتضحك )

خلصو اكل وقامو 

الزهراء. هنزل اعملك قهوتك مظبوطه صح 

صهيب. صح بس أنا مش عاوز قهوه دلوقتي عاوز احلي الاول 

الزهراء. من عيوني هجبلك طبق بسبوسه وكمان.. 

ملحتقتش تكمل كلامها كان صهيب شدها من ابدها عليه ووقعت في حضنه 




الزهراء. صهيب يا صهيب. 

صهيب .عيونه يا حبيبي ..هو دا الحلو إلي انا أقصده 

كلمت صهيب ووجودها في حضنه خلاها في دنيا تانيه 
صهيب بيمشي ايده علي خدها وببحرك صوابعه ناحية الكرز ( شفايف*ها ) 

صهيب. تعرفي اني الكرز عندك حلو اوووووووووووي ونفسي ادوقه 

الزهراء مش عارفه تتكلم. مفيش كرز هنا بس ممكن ابعتلك 

صهيب . لا موجود وقدامي اهو..

 وقرب ناحيتها وقرب من شفايفها وبدأ يقبلها بحب وهدوء وهي تايهه بين ايديه
 ‏
محسوش غير بدخول عائشه عليهم . انتو بتعملو ايه ؟

صهيب اتوتر والزهراء بعدت عنه بسرعه 

صهيب بلخبطه. انا انا كنت ... انا انا انا مش انا 😂 ( وببغني)

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

اكتب تعليق برايك هنا