Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد عماد

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الحادي عشر 11

 رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الحادي عشر 11 


في فيلا طاهر ....

كانوا الجميع يقفوا وهم ينظرون لبعضهم البعض بصدمه أما رباب كانت تبكي بحرقه وهي تشعر أنها السبب فيما يحدث ليتحدث ادهم بحده افزعت الجميع .

/سمعني كده تاني الي انت قولته .

عز بدمع ووجع/انا رايح اكتب كتابي علي عزه ي بابا. 

ادهم بحده وصراخ /اه ي عني اضرب راسي في الحيطه اتفلق مش كده .

عز بوجع وكسره/العفو ي بابا بس انت مسبتليش خيار تاني.

ادهم وهو يمسكه بحده /انا سبتلك كل الخيارات لكن انت الي بتكسرني وبتسبني ي عز لما تختار عزت وبنته يبقا بتباعنا كلنا .

عز بحزن شديد/لا طبعا ي بابا انا كل الي كان نفسي فيه أن حضرتك تنسا الي فات ونبداء من جديد.

ادهم بعصبية/ابدا مع مين مع عزت اوسخ انسان علي وش الأرض وطبعا بنته واخده منه وادي اولها ي سبع البرمبه هتتجوزك من وراء ابوها ونعم التربيه بكره تستغفلك انت كمان .

جاسر بحده /من فضلك ي بابا كفايه كده .

عز بوجع وكسره/متشكر اوي ي بابا عن اذنكم .

رباب وهي تمسكه بدموع ووجع/عز هتسيب امك ي عز .

ادهم بغضب /سبيه ي رباب بس خود بالك لو خرجت من البيت ده واتجوزت البت دي ل انت ابني ولا اعرفك فاهم .

ليسير عز بوجع ليلحقه جاسر سريعا .




/استنا ي عز .

عز بحزن شديد/خير ي جاسر بس قبل ماتقول اي حاجه انا مش هسيب عزه مهما حصل.

جاسر بابتسامه ساحره/بتحبها اوي كده والله وطلع عندك دم .

عز بابتسامه باهته/شكرا ي سيدي .

جاسر بابتسامه/هنروح فين وهتعمل ايه .

عز بجديه/أجرت شقه كده علي القد وهتجوز عزه وان شاء الله هشتغل ونصرف علي نفسنا .

جاسر بابتسامه/معقول عز التوتو هيشتغل .

عز بابتسامه حزينه/في دي عندك حق بس الواحد لما بيحب ممكن يعمل اي حاجه علشان حبيبه مهما إن كانت عن اذنك ي جاسر .

تركه ورحل يفكر في ذلك الكابوس الذي يعيش فيه لماذا لما يأخذها الي الشرطه بعدما علم حقيقته ماذا سيكون القادم لهم .

*******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه...

كان ينظر بابتسامه وسعاده لتلك التي تنظر إليه بصدمه .

يوسف بابتسامه/فيه ايه مالك ساكته كده ليه انا اكيد عارف انك موافقه دي مش محتاجه كلام انا اصلا مترفضش ده انا جايبلك عصير من الغالي ابو خمسه جنيه .

لتبتسم نورا بابتسامه ساحره ليمسك يدها بحنان وعشق .

/انتي مش عارفه انتي عملتي فيا ايه خطفتي قلبي من اول لحظه شوفتك فيها نستيني الدنيا كلها حتي الحاجه الوحيده الي قولت عمري مهبطلها نستها بقيت مستعد اصرف الي ورايا والي قدامي علشان اشوافك سعيده وبس بحبك ي نورا بحبك .

لتنظر إليه بدموع الفرح ليمسك يدها وهو يقبلها بعشق.

/ان شاء الله ي روح قلبي هتعملي العمليه وتتكلمي واسمع صوتك الي هموت عليه بس وانتي مرائتي ي حبيبتي .

*****************.
في الجامعه
بعدما تم كتب كتابهم ....

كانوا يسيرون حسن وهمس بابتسامه واسعه لينصدموا من صورها التي تملأ اركان الجامعه لتشعر همس بقلبا يكاد يتوقف من الصدمه لتنظر أرضا بدموع وقهره ليمسك حسن يدها ليتحدث بعلو الصوت ليجتمعوه الجميع .

/الكلب الي عمل كده هيتحاسب حساب عسير والي بتتكلموه عنها دي مرائتي وفخور أنها مرائتي انتوا فاكرين نفسكم انتوا احسن منها لا انتوا كلكم ذنوب وأخطاء بس كل واحد فيكم راسم القناع علي وشه همس انضف من ناس كتير اوي منكم الظروف كانت قاسيه اوي عليها لكن الحمد لله تابت واتغيرت واي حد هيجيب سيرتها باي حاجه حسابه معايا عسير وانا لتاني مره بقولها انا فخور أن همس مرائتي بحبك ي همس .




همس بدموع وفخر باحن شخص علي وجه الارض/وانا بعشقك ربنا يخليك ليا ي سندس وضهري في الدنيا دي .

********************.
في تلك الشقه البسيطه للغايه ..

كانوا يجلسون عز وعزه وهم مصرون علي زواجهم برغم كل شي .

عز وهو يقبل يدها بعشق/ايه ي روحي ندمانه .

عزه بابتسامه وعشق /اندم عمري ي حبيبي انا سبت الدنيا كلها علشانك انت الراجل الوحيد الي ملك قلبي وروحي ومهما كان الي بين والدي ووالدك عمري مهبعد عنك ابدا ي عز بحبك .

عز وهو يقبل يدها/وانا بعشق ي روحي .

لينتبه الي تلك الرساله من جاسر ليستغرب بشده .

عزه بقلق /فيه ايه ي عز .

عز باستغراب /جاسر كلمني ومصمم ان انا وانتي نروحله العنوان ده دلوقتي .

عزه بقلق بالغ/هيكون فيه ايه ي عز .

عز وهو يمسك يدها بحنان/ده جاسر اخويا ي عزه ي عني الامان والحماية اكيد فيه حاجه ضروري يلا بينا .

*******************.
في فيلا طاهر ..
في غرفه جاسر ..

كان يقف وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه فكان وسيما بشده لتقترب منه سما بارتباك شديد.

/هو انا لازم اجي معاك ي جاسر .

جاسر بحده /انتي ناسيه انك مرائتي .

سما بدمع وخوف /انت ناوي علي ايه معايا ي جاسر ارجوك متسلمنيش دلوقتي انا عايز اخد حق ام واخواتي ارجوك ي جاسر .

جاسر بثقه وثبات/انتي مش من حقك تقرري اصلا ايه الي هيحصل انا بس الي بقرر فاهمه يلا بينا .

******************.
في أحدا الشقق الفاخمه ...

كانوا يقفون عز وعزه بسعاده كبيره مما يحدث .

جاسر وهو يحتضن عز بابتسامه/الف مبروك ي حبيبي مبروك ي قلب اخوك مبروك ي عروسه .

عزه بابتسامه/الله يبارك فيك ي جاسر .

حسن بابتسامه/مبروك ي زيزو .




يوسف بابتسامه/الف مبروك ي اخويا .

عز بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيكم ربنا يخليكم ليا .

سما بابتسامه/الف مبروك ي عروسه .

همس بابتسامه/ربنا يتمملكم علي خير يارب .

جاسر بابتسامه/جهز نفسك ي عريس المأذون علي وصول .

كانوا يتحدثون بسعاده وفرح لتتوقف انفاس الجميع وهم يروون من يقف يسلط السلاح عليهم ليتحدث بغضب وتوعد ..

عزت /مش هيحصل ي ابن آدهم مش هتاخد مني بنتي زي مابوك اخد مني مرائتي ..

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات