Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عاشقة لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسيل بسام

 

رواية عاشقة لروح السليم الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسيل بسام

رواية عاشقة لروح السليم الفصل الثاني عشر 12


كانت روح نايمة باوضة سليم 
دخلت عندها جميلة وهي شايفها نايمة على سريره اتملاها الغضب والحقد طلعت سكينة كانت بشنطها وقربت على روح وعايزة تتطعنها بس لقت ال مسك ايدها
لفت رأسها لوراء بخوف لقت سليم واقف قدامها ماسك السكينة فتحت عينها بصدمة وجات تصرخ بص سليم حط ايده على فمها وشالها من وسطها وخرج بيها برا الاوضة 



...
دخل بيها أوضة قديمة في الشقة وقفل الباب عليهم هما الاتنين 
جميلة بخوف " سليم اانت ازاي
سليم وهو بيفرد اديه " انا ازاي واقف مش على اساس بقيت مشلول ومش هقدر امشي على رجليا
ازاي بس وانتي كنتي ضامنة اني هبقى مقعد طول عمري 
جميلة بخوف " انت فاهمني غلط مش انا ال بعتهم يقتلو*ك مش انا صدقني انا 
سليم " بس انا مقلتش كده انتي ال اعترفتي بعضمة لسانك انك بعتي ناس** حتى تقتل*ني مش كده 
جميلة " انا بس كنت عايزة اردلك على ال عملته معايا
سليم " طب ورديته ي جميلة 
دلوقتي جاية بنصاص الليالي بيتي ليه
عايزة تق*تلي مراتي ي جميلة
جميلة بتوتر " لا مش كده




سليم بسخرية " هو انتي بتمشي وانتي نايمة ي جميلة 
امسك شعرها بعنف " فاكراني عبيط ي روح *** أي مش هعرف كنتي جاية تعملي اي
بس لعلمك بقى أنا كنت مستعد وعامل كل استعداتي لو ده حصل كنت اتمنى تخيبي ظني بس انتي جميلة مبتتغيريش عايزة كل حاجة ليكي حتى لو بالغصب
جميلة بحقد " وانت فاكر اني هسيبك تتهنى معها تبقى غلطان ي سليم مو** تها على ايدي وبس
سليم " مش لما اسمحلك انا بكده 
انتي هتتجازي ي جميلة
جميلة " هتعمل اي يعنى ها هتبعتني السجن بتهمة اي وانت مش معاك دليل ضدي
سليم " المكان ال انتي هتروحيله مش محتاج ادلة ي جميلة 
سحبها من يدها بعدما تاكد من إغلاق فمها جيدا حتى نزل بها للأسفل 
جميلة " سبني ي سليم والله لأعرف الكل انك كنت بتمثل عليهم ومش مشلول ابعد عنى 
وصل سليم عند عربية كده الواضح أنها بتاعت إسعاف خرج منهم ممرضين اتنين
حدف جميلة ناحيتهم وقالهم خذوها ومش عايز اسمع حسها 
....امرك ي بيه



   ...
رجع الشقة بتاعه وهو بيتنهد بتعب انصدم لما لقاها واقفة قدامه 
روح " طلقني
سليم بتوتر " روح انتي بتقولي اي بس استني افهمك 
روح ببكاء " تفهمني اي اني مغفلة وغبية لاني حبيت واحد ذيك الاول شكك في أخلاقي وبعدها استغلني وبعدها اتجوزني غصب عني وبعدها كدب عليا انت استغبيتني ي سليم بيه 
سليم بصدمة " انتي بتحبيني 
روح " من اول ما شفتك حبيتك وكنت كل يوم اجي الشركة بس عشان المحك بس انت طلعت مبتستهالش الحب ده كله
علشان كده بقولك طلقني بالهداوة انت من طريق وانا من طريق
حاول سليم يضمها بس هي زقته عنها جامد " لا مش مسمحلك تحضني بعد اليوم انت خلاص فقدت الحق في انك تكون جوزي
سليم " وانا مش هطلقك ي روح فاهمة مش بعدما اتجوزتك وبقيتي ليا هتخلى عنك
مستحيل استغني عنك ي روح
روح " وانا مش هبقى مع حد عايز يملكني اناهتجوز حد يحبني انا وبس
سليم بغضب " اخرسي 
روح " انا هتجوز واحد يكون صادق معايا في مشاعره واحاسيسه 
سليم بغضب " اسكتي بلاش تتكلمي 
روح " حد يكون جسمي آخر حاجة هو بيفكر فيها حد اعرف ابص في وجه واقول للعالم كله بكل فخر ده جوزي ابو ولادي.. 




لم تدري روح كيف وصلت ارضا 
انحنى فوقها بغضب والغيرة تنهش صدره
سليم " عايزة تتجوزي حد تاني وانتي على ذمتي ي *** ده انا اقت** لك
صفعة وراها صفعة أخرى يضربها وكأنه قد جن " محدش هيجي ناحيتك فاهمة 
والاولاد من غيري مش هتخلفي 
يعنى ي انا ي مفيش

وبعد وقت من الضرب والجنون والشتيمة توقف بصدمة عما يفعله اما هي سقطت بين يديه تنزف 
سليم بصدمة " روح روح فوقي ي روحي
ااانا كمان بحبك ورب الكعبة بحبك بمووت فيكي
اصحي ي عمري انتي


تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات