القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا احمد عماد

رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الثاني عشر 12

 رواية اسير ظلامي الجزء الثاني احفاد الاسيوطي الفصل الثاني عشر 12 


في شقه عز....

كانوا يقفون بصدمه ومنهم من يقف برعب مما يحدث .

عزت بغضب جحيمي /زيك زيه بالظبط وسخ مش مكسوف من نفسك وانت بتلعب بعقل بنت وعايز تتجوزها من وراء ابوها بس هقول ايه مانت ابن ادهم .

جاسر وهو يوجه مسدسه نحوه بغضب /كلمه كان عن ابويا قسما بالله هدفنك مكانك .

عزت وهو يمسك عزه من شعرها بغضب/يلا قدامي ي بنت الكلب مانا معرفتش اربيكي .

عز وهو يمسكها منه بغضب /ابعد عنها ده بعد دقائق هتكون مرائتي وانت ملكش اي حق فيها .

حسن بحده /كفايه كده ي معلم عزت بنتك مش صغيره وهي اخترت وانت لازم تقبل .

جاسر بحده /علي فكره انا ساكت بمزاجي بس ربنا ميوريك شري.

عزت بغضب جحيمي/انا مش هسيب بنتي ادهم مش هينتصر عليا مرتين .

ليلتفتوا جميعا لتلك الصوت الذي ينطق بثبات وقوه مهما مرت السنين يظل كما هو .

/ادهم دايما الي بيكسب ي عزت وانت عارف كده كويس وبعدين اتكلم قول الحقيقه ل بنتك قولها انك اتجوزت رباب وهي عيله في سنها بالعافيه وانا الي انقذتك منها خليها تعرف حقيقتك القذره .

عزه بدموع ووجع/انا عارفه كل حاجه ي اونكل ادهم سمعتك وانت بتتكلم مع ماما ي بابا للاسف صورتك اتهزت اوي قدامي عمري مكنت اتخيل انك تكون كده ارجوك ي بابا سيبني اتجوز عز هو بقا الحاجه الوحيده الحلوه الي في حياتي .

ادهم بثقه وثبات/خلصت ي عزت لانت هتقدر تمنع بنتك ولا أنا هقدر امنع بنتي مش هنعيدوا ي عزت انسا انسا الي فات .

عزت وهو ينظر إليها بحده /انتي ملكيش اب فاهمه .

ليسير عزت الي الخارج لتحتضن رباب عزه التي تبكي بحرقه .

ادهم بجدية /اوعا تفتكر اني راضي عن الموضوع انا جيت لاني كنت متاكد من عزت والي هيعمله .

عز برجاء وحزن /مش هتبقا وكيلي ي بابا .

ادهم بنظره ثاقبه/اخوك الكبير موجود انت مش محتاجني .





عزه بدموع ورجاء /لا يعمي محدش هيبقا وكيلي غيرك انا خلاص انتوا بقيتوا اهلي عايز تسبنا في يوم زي ده ارجوك ي عمي .

كانت ينظر إليها ب شفقه فحقا قد خسرت والدها ليتقدم وهو يجلس بثبات لياتي المأذون ليتم كتب الكتاب لتتعالا الزغريط والابتسامات ليسير ادهم الي الاسفل وخلفه رباب .

جاسر بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي اخويا .

عز وهو يحتضنه بسعاده/ربنا يخليك ليا ي جاسر .

حسن بابتسامه/الف مبروك ي زيزو. 

مهاب بسعاده وطفوله/مبروك ي عز .

عز وهو يحمله بحنان /الله يبارك فيك ي روح عز .

همس بابتسامه/تعالي بقا معانا ي عروسه .

ليسيروا الفتيات الي الداخل .

عزه بخجل شديد/انتوا بتهزروا انتوا عايزين اللبس قميص النوم ده مستحيل.

همس بغيظ شديد/هو ايه الي مستحيل ي اختي بت انتي اتظبطي كده الواد الي بره ده لازم يدلع ي خيبه ليطير .

سما بابتسامه/بالراحه عليها ي همس هي شاطره وتسمع الكلام صح ي عزه .

عزه بارتباك شديد/علي جثتي .

بعد مرور الوقت .

كانت تقف تنظر إلي ذاتها في المراه بخجل شديد وهي تتحدث بغيظ .

/منك لله ي همس انتي وسما اقول عليكم ايه بقا عزه تلبس كده .

عز بابتسامه خبيثه /ايه الحلاوه دي ي وحش.

عزه وهي تقف علي السرير بفزع/عز ابعد عني هصوت والم عليك الناس.

عز وهو يخلع قميصه بمكر /وماله براحتك كلهم مشيوا اصلا تعالي بقا ي حلالي ي قمر انتي ي حبيه عمري .

عزه بهيام في عشقه لها /انت بتقول ايه.

عز وهو يحتضنها بعشق وحنان ليقبلها بعشق/بقولك اني بحبك بحبك اوي .

ليغرقون سويا في بحور عشقهم ...

*****************.
علي ضفاف النيل...

كان يقف والهواء الطلق يهاجم أفكاره لتقترب منه رباب بحزن شديد.

/انا اسفه ي ادهم .

ادهم باستغراب /علي ايه .

رباب بحزن ودموع /علي الي حصل لو مكنتش هربت منه زمان مكنش حصل كل ده دلوقتي .

ادهم وهو يقبل يدها بعشق/وهان عليكي تقوليها ده حبنا ده اجمل ذكري في حياتنا لولاكي كان زمان لسه غرقان في بحور الحزن والهم انتي عشقي ي رباب انتي دنيتي .

رباب وهي تحتضنه بعشق/وانت روحي ي ادهم والله بس انا زعلانه علي عز ارجوك ي ادهم متقساش عليه إلا ولادنا ي عز دول فرحتنا .

ادهم وهو يمسح دموعها بابتسامه ساحره/انتي فكراني زعلان منه ولا هسيبه ابدا انا بالعكس فرحان أنه بيتاخذ قراره بنفسه ووقفته قدام عزت ودفاعه عن عزه فكرني بنفسي زمان لما كنت مستعد لدفع روحي بس انتي متروحيش من حضني .

رباب وهي تحتضنه بعشق/ربنا يخليك لينا ي ادهم وميحرمناش منك ابدا .

*******************.
في فيلا طاهر .
في غرفه جاسر ...





كانت تجلس وهي تنظر أمامها بدموع ووجع ليقترب منها جاسر بجمود.

/مالك .

سما بدموع والم /موجوعه اوي ي جاسر اوي لما شوفت عز وعزه النهارده حسدهم كان نفسي طول عمري اكون زي عزه الاقي واحد يحبني كده انا عارفه انا نهايتي ايه بس كل الي عيزاك تعرفه اني حبيتك بجد ي جاسر قسما بالله حبيتك اوي يرتني شوفتك وقبلتك قبل ماكل ده يحصل يريت .

كانت أحضانه هي ملجاها الوحيد فقد ضمها بعشق وحنان لينظر الي وجهها بابتسامته الساحره.

/نهايتك هتكون في حضني هو ده مكانك انا بعشقك ي سما حاولت كتير بس خلاص اتصابت بلعنتك ومبقتش قادر اهرب بحبك ي سما بحبك.

سما وهي تحتضنه بعشق/وانا بعشق ي روح قلب سما ومالكها ي عني خلاص مش هتسلمني وتحبسني .

جاسر وهو يقبلها بعشق ليجعلها كالمومياء بين يديه ليتحدث بهمس مهلك لها ..

/هحبسك في حضني وبين ايديا .

كان ذلك التصريح ليحملها الي أحضانه سريعافقد غرق الظابط في عشق تلك القاتله (القاتله البريئه )..

*****************.
في الجنينه .

كان يجلس يوسف مع نورا وهم يختارون فستان الفرح .

يوسف بابتسامه/جميل اوي ده ي روحي هتبقي احلا عروسه .

معتز بجديه/يوسف عايز اتكلم معاك انا عرفت انك انت الي دفعت تمن عمليه نورا ولغيت جحزي انا ايه الي عملته ده .

يوسف بابتسامه/كان لازم اعمل كده ي بابا نورا مرائتي يبقا المفروض تكاليف عمليتها انا الي ادفعها.

معتز بنظره خبيثه/بس ده مبلغ كبير اوي هتتدفعه كده عادي معقول .

يوسف بابتسامه/انا فاهم حضرتك تقصد ايه انا خلاص اتغيرت حبيت وعشقت ومستعد ادفع عمري مش بس فلوسي علشان حبيبتي ربنا يخليها ليا .

معتز بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي حبيبي ويسعدكم .

كانت تنظر إليه نورا بعشقا كبير فكانت تقرا حركه شفايفه وقد عملت كل شي لتبستم بعشق لذلك العشق الجميل ...

***************.
في غرفه جاسر ...

كانت تجلس سما في احضان جاسر ليتحدث بابتسامه .

/صباحيه مباركه ي عروسه .

سما بابتسامه وعشق /الله يبارك فيك ي روح قلبي جاسر هو انا اكيد مش بحلم انا فعلا في حضنك .

جاسر بنظره خبيثه/معقول بعد كل الي حصل ده ايه نعيد تأني .

سما بخجل شديد/لا ي سيدي خلاص صدقت بحبك اوي ي جاسر اوي .





جاسر وهو يقبلها بعشق/وانا كمان ي روح جاسر هقوم اخد شور .

ليرن هاتف جاسر ب رساله من سيف لتقرأ مضمونها وهي تشعر بارتياح نوعا ما كانت تريد قتله علي يدها لكن مهما طالت السنين ستكون نهايته قاسيه لتحدث ذاتها بحزن شديد.

/هيثم كمان اتقبض عليه يبقا كده كفايه ي سما هي دي نهايتك جاسر ميستهلش الاذيه دي لتكتب ذلك الجواب لتسير الي الخارج وهي تنظر للبيت بحزن شديد .

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات