القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة ظلامي الفصل الرابع عشر 14 الاخير بقلم رنا احمد عماد

رواية اسيرة ظلامي الفصل الرابع عشر 14 الاخير

 رواية اسيرة ظلامي الفصل الرابع عشر 14 الاخير


في قصر طاهر ...
ليلا في تلك الليله الساحره .

كان يقف طاهر بشموخه وهو يرحب بالمدعوين فقد جعل القصر لوحه فنيه رائعه الجمال لاستقبال تلك الليله .

في غرفه العرسان ❤️❤️❤️❤️.

كانوا يقفوا بوسامتهم الطاغيه واطلالتهم الساحره 🌹🌹🌹.

ادهم بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي اخواتي .

معتز بابتسامه/مبروك لينا كلنا ربنا يجعل حياتنا في خير وطاعه يارب .

عدي بابتسامه/امين يارب العالمين يلا ننزل تحت جدي طاهر لوحده والناس بدات توصل من بدري يلا .

****************.
في غرفه العرائس ❤️❤️❤️❤️.

كانوا يقفون بفساتينهم الساحره فكانوا حقا كلملكات المتوجه فهم بالفعل متوجين علي عرس أزواجكم .

فتحيه بابتسامه/الف مبروك ي عرايس مشاء الله قمر منور .

رباب بابتسامه/ربنا يخليكي لينا ي ست الكل ي غاليه .

فتحيه بابتسامه/الف مبروك ي نور ي بنتي .

نور بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيكي ي خالتي .

عايده بابتسامه/الف مبروك ي رحمه ي بنتي .

رحمه وهي تقبل يدها /ربنا يخليكي ليا يا خالتي .

مليكه بطفوله /مليكه كمان عروسه بس فين العريس .

رباب بضحك وحنان وهي تحتضن تلك الطفله الجميله .

/احلا عريس ل احلا عروسه في الدنيا ي قمر انتي .

مليكه بطفوله/ميرسي ي طنط .

طاهر بابتسامه ثقه/مشاء الله عليكم زي القمر المنور يلا العرسان تحت علي نار .

ليبتسموه إليه الفتيات بحب لذلك الشخص الفريد من نوعه فكان ينظر إليهم بابتسامه اب ل بناته .

ليتوسطوا زراعيه ويسيروا الي من ملكوا القلب والروح بابتسامه خجل .

في جنينه القصر ....

كانوا يقفون الثلاثه واعينهم مسلطه علي تلك الاميرات الجميلات.




ليتقدم ادهم بابتسامه ساحره ناحيه معشوقته وهو يقبل يدها.

/الف مبروك ي روحي ايه الجمال ده بس هو انا استحمل كده برضه .

رباب بعشق /الله يبارك فيك ي حبيبي ربنا يقدرني واسعدك يارب حبيبي ي ادهم .

طاهر بابتسامه/خالي بالك منها ي ادهم دي بنتي حطها في عنيك .

ادهم بعشق /دي في قلبي ي جدي بحبك .

رباب بعشق وخجل /وانا بموت فيك ي حبيبي.

عدي بابتسامه وسعاده/مشاء الله بدر منور معقول الجمال ده كله ملكي انا .

رحمه بابتسامه عاشقه /انت تستاهل اكتر من كده ي عدي ربنا يخليكي ليا ويقدرني علي سعادتك .

معتز بابتسامه وهو يقبل يدها /الف مبروك ي نور عيني مشاء الله تبارك الله بدر منور .

نور بابتسامه وعشق /انت الي عنيك حلوه ي حبيبي ربنا يقدرني اكون زوجه صالحه ليك يارب .

معتز بابتسامه وسعاده /امين يارب العالمين واكون ليكي زوج صالح يارب .

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
علي انغام الموسيقي الهادئه...

كانوا يرقصون العرسان علي تلك الموسيقي الرومانسيه وكل منهما ينظر للآخر بعشق وهيام .

ادهم بعشق وسعاده/معقول بروحي بقيتي مرائتي مش مصدق ي رباب .

رباب بعشق وسعاده داخل أحضانه /لا صدق ي روح رباب انت الراجل الوحيد الي ملا قلبي وعنيا ومهما كانت هتمر سنين عمري مكنت هكون ل غيرك لاني ملكك ملكك انت وبس .

ادهم بعشق وسعاده/بعشقك ي رباب انتي الي خرجتيني من الضلمه الي كنت عايش فيها بحبك وهفضل احبك طول العمر .

رباب بعشق وهمس/وانا هفضل اعشقك طول العمر ي حبيبي .

عدي بابتسامه/الف مبروك ي عروسه هتنوري بيتي زي مانورتي حياتي .

رحمه بابتسامه عاشقه /انت الي نورت حياتي ي عدي ربنا مايحرمني منك ابدا.

عدي وهو يقبل يدها بابتسامه /ولا منك ي روح قلبي.

معتز بابتسامه/ايه القمر سرحان في ايه .

نور بحزن شديد/مبسوط ي معتز بجد مش ندمان .

معتز بابتسامه حب /ايه الكلام ده معقوله كل ده ومش عارفه انا بحبك قد ايه.

نور بابتسامه باهته /طبعا عارفه بس غصبن عني دايما هفضل حاسه اني مستهلكش .

معتز وهو يقبل يدها بعشق/اوعي تقول كده انا بحبك ي نور بحبك وان شاء الله هعمل الي اقدر عليه علشان اثبتلك ده .

نور بابتسامه وسعاده/انا الي هفضل طول عمري اعمل كل الي اقدر عليه علشان اسعدك ي حبيبي .

❤️❤️❤️وبالفعل كانت كل زوجه في احضان زوجها بكل عشق وسعاده واخيرررا اجتمعوا العشاق ❤️❤️❤️❤️.




في ذلك الاوتيل الفخم ....

في جناح ادهم ورباب ..

كان يجلس ادهم وهو ينتظر حوريته لتخرج رباب من الحمام وهي ترتدي قميص نوم احمر فكانت في غايه الجمال والسحر .

ادهم بابتسامه وغمزه/ايه القمر ده يخربيت حلاوتك .

رباب بخجل وارتباك /ي سلام ده انت عرفت بنات بعدد شعر راسك اكيد كان فيه احلا مني بكتير .

ادهم وهو يحتضنها بعشق وهمس /لا مفيش احلا منك ي نبض قلبي ي ملكه علي قلبي بحبك ي رباب بحبك .

رباب بعشق وهمس/وانا بعشقك ي روح قلبي.

ليحملها ادهم بابتسامه عاشق ليغرقوا سويا في بحور العشق ...

**************.
في غرفه معتز ونور ...

كانوا يقفون بعدما أنهوا صلاتهم ليبدواء حياتهم في طاعه الله ورسوله .

معتز بابتسامه/حرما ي روحي .

نور بخجل /جمعا ي حبيبي .

معتز وهو يقبل يدها بحنان/حبيبتي لو تعبانه خلاص تعالي ننام انا مش مستعجل .

نور وهي تمسك يده بحنان/بالعكس ي معتز انا عايزه اكون في حضنك .

معتز وهو يحملها بعشق/امرك ي مولاتي .

***************.
في غرفه عدي ورحمه .

كانت رحمه تقف أمام عدي بخجل شديد كأنها تتزوج لاول مره ليحتضنها عدي بابتسامه وحنان جعلها تهدأ بين يديه .

عدي بابتسامه عاشقه /بحبك ي رحمه بحبك اوي اوعدك اني احاول اسعدك وصدقيني مليكه هتبقا بنتي زيها زي ولادنا الي هيجوا ينورا حياتنا .

رحمه بابتسامه عاشقه/بعشقك ي عدي بعشقك .

*************.
في غرفه رباب وادهم ...

كانت تختبئ رباب داخل احضان ادهم بخجل ليقبل رأسها بعشق .

/الف مبروك ي مدام ادهم .

رباب بابتسامه عاشقه/الله يبارك فيك ي حبيبي بس انا عايزه منك طلب .

رباب بابتسامه/عايزه اروح الملاهي نفسي اوي اروحها من وانا صغيره .

ادهم وهو يقبل يدها بحنان/حاضر ي روح قلبي من عنيا اعتبري طل طلباتك مجابه .

رباب بابتسامه/دلوقتي .

ادهم بغيظ /نعم دلوقتي فين عايزنا ننزل دلوقتي ده الناس تاكل وشي .

رباب وهي تلف ذراعيها حوالين رقبته بدلال /علشان خاطري ي حبيبي.

ادهم بغيظ شديد/لا طبعا علي جثتي .

************
في الملاهي ...

كانت تستمع رباب بالالعاب كالطفله الصغيره فهي بالفعل قد حرمت من كل ذلك ليقترب منها ادهم ويحتضنها ليركب بجانبها كل الالعاب لتعلوا ضحكتها التي تنعش قلبه .

****************.
بعد مرور سنه ...
في المستشفي ..

كان كلا منهما يحمل زوجته الذي يصرخون بالم شديد.

رباب بصراخ وعيظ /اه منك لله ي ادهم انت السبب في الي انا فيه طلقني ي ادهم طلقني .

ادهم بغيظ واستفزاز /حاضر ي حبيبتي كده كده هطلقك لانك تخنتي اوي وشكلك مش حلو .

رباب وهي تمسكه بغيظ شديد/هي دي مين الي تخنت طب اعملها كده وبص لواحده وانا اولع فيك ي ادهم اه هموت .




نور بدموع والم /اه تعبانه اوي ي معتز مش قادره .

معتز بحنان /ربنا يقومك بالسلامه ي حبيتي اقري قران أن شاء الله ربنا هيكون معاكي .

مليكه بدموع وخوف /مامي.

عدي بابتسامه وحنان /متقلقيش ي حبيبتي مامي داخله تجبلنا نونو صغير حلو زيك كده .

رحمه بدموع وخوف /مش هوصيلك علي مليكه ي عدي لو جرالي حاجه.

عدي وهو يقبلها بعشق /بعد الشر عليكي ي روح قلبي.

*********
بعد عده ساعات ...

كانوا يحتضنون بعضهم البعض بسعاده بعدما سمعوا اصوات صغارهم ثمار تلك العشق .

طاهر بابتسامه وحنان /الف مبروك يتربوا في عزكم ي حبايبي .

ادهم وعدي ومعتز بابتسامه /وفي عزك انت ي كبير .

***********.
بعد مرور 25عاما ...

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات