القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الخامس عشر 15

  رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الخامس عشر 15

مالك واقف مصدوم شاف جنا مر"ميه علي الارض وايدها بتنز"ف د"م والد"م غر"ق الارض
مالك بصدمه:جناااااااااااااااا 
وطلع يجري عليه ومالك اعقد علي الارض 
مالك بخوف:ج جنا فوقي 
وفجاء بيبص جمبيه شاف سكين"ه مر"ميه جمب ايد جنا 
مالك وفهم ان جنا كانت بتن"تحر ومالك اقل"ع قمي"صه بسرعه وقطعوا ورابط ايد جنا عشان يوقف النز"يف
وفجاء عربيه جايه عليهم والساءق نزل منها 
السائق:استاذ مالك انا احمد و استاذ سيف هو  
مالك بمقاطعه وشال جنا من الارض وراكبها في المقعد الخلفي وراكب جمبيها وضع راسه جنا علي رجله 
مالك بعصبيه:يلا امشي بسرعه علي اقرب مستشفي تقبلك 





والساءق مشي بيهم وبعد فتره واصل المستشفي 
ومالك نزل وشال جنا وطلع يجري بيها علي المستشفي 
والممرضين وكل الافي المستشفي بيبصوا عليه بانهبار واعجب واضح علي جس"مه وعضلا"ته المفتوله لان كان عا"ري الصد"ر  
مالك بعصبيه:عايز دكتوره بسرعه 
الممرضه:هروح انادي دكتور اهو 
مالك بعصبيه اكثر:انت مش بتسمعي حلو بقول عايز دكتوره مش دكتور 
الممرضه بخوف:ح حاضر 
والممرضه ذهبت ونادت علي دكتوره والدكتوره جت جري 
الدكتوره وشافت جنا 
دكتوره:هاتوا ترواللي بسرعه 
وجابوا ترواللي وضعه جنا عليها
ودكتوره اخدت جنا غرفة العمليات 
ومالك ذهب معهم وفضل واقف قصد غرفة العمليات  
في مكان اخر 
حنان بخوف:انا قلبي واكلني علي جنا اوي يااحمد حاسه انه جرالها حاجه
احمد:بعيد الشر ياحنان تلاقي دلوقتي بتشتغل ومطلعه عين مالك 
حنان بخوف:لا لا قلبي مش ماطمن يااحمد انا هتصل بيها واشوفها
احمد:ماشي 
حنان وبتتصل بس لايوجد رد 
حنان بخوف:مش بترد يااحمد انا قلبي حاسس يااحمد اني بنتي جرالها حاجه صدقني انا عايزه اروح الشركه دلوقتي لي بنتي
احمد:هتروحي فين ياحنان اصبري انا هتصل بسيف 
واخلي يطمنك عليها عشان انتي ترتحي وتطمني ان مفيش حاجه انشاء الله وبنتك بخير 
حنان:يلا بسرعه طيب رن يااحمد
في مكان اخر في المستشفي 
وبعد فتره دكتوره خرجت 
مالك وجري عليها 




مالك:خير يادكتوره جنا عامله اي دلوقتي 
الدكتوره ببتسامه:اسمها جنا هي بخير دلوقتي بس هي ممكن تفوق في اي وقت عشان لسه مافاقتش هي حاولت تنت"حر صح 
مالك:ايوه ينفع ادخولها دلوقتي 
الدكتوره:ايوه 
مالك:تمام 
الدكتوره:عن اذنك 
الدكتوره مشيت ومالك داخل واعقد علي كرسي جمب جنا 
ومسك ايدها وباسها 
مالك بدموع:كده ياجنا عايزه تسيبني وتمشي عايزه تسيبي مالك حبيبك ياجنا انا اسف ياجنا عارف اني جرحتك كتير 
عارف وحاسس بيكي وصدقني انا لما بجرحك انا من جويا بتوجع اكتر منك عايزه تعرفي ليه عشان حبيتك ياجنا حبيتك من اول مره شوفتك بيها وانا قلبي دق ليكي وكنت بحاول ابعد عنك وقول لا انا مش بحبك وبحب جاسمين لكن كل مره قلبي يثبت العكس ويطلع كل يوم بيعشقك وبيحبك يوم عن يوم اكتر من الاقبله تعرفي النهارده لما ضربتك بالقلم انا ضربتك مش عشان بس غلطتي فيه لا عشان كنت مضيق منك عشان خليتي راجل يمثل انه خطيبك غيري ويلمسك كمان كنت زعلان ومضيق منك اوي ياجنا فكل دها اجمع اقصد عيني وحصل الحصل دها و تعرفي لما اخدتك معايا شقتي كنت عايز اعرفك الا انتي ملكي وبس ملكي مالك الشافعي تعرفي انت اها مجنونه شوي في تصرفتك بس بعشقك وبحب جنانك اوي وفجاء مالك ضحك اوقعت في حب مجنونه ومالك وباسه ايدها بحبك يامجنونه 
جنا:وانا كمان بحبك 
مالك وساب ايدها 
مالك بصدمه:ان انتي فوقتي 
جنا وفتحت عينها ببطيء:ايوه فوقت من اول ماداخلت 
مالك:يعني سمعتي كل حاجه 
جنا ببتسامه:ايوه 
مالك بزعل:بس انا زعلان منك 
جنا:ليه 
مالك:كده عايزه تمشي وتسبيني 
جنا بدموع:ماعشان انا يامالك تعبت من الحياه بجد انت شخص الوحيد الا قلبي دق ليك واحبك وانت ديما بتجرحني 
وبتعذبني معاك فاملقتش غير الحل دها عشان ارتح من عذابك دها 
مالك ومسك ايدها وباسها:اسف ياحبيبتي اسف بجد طب تعرفي انا كنت اموت نفسي لوجرالك حاجه انا مكنتش اعرف ان بحبك اوي لدرجادي ياقمر انت 
جنا ببتسامه:قمر اي بقا هو دها شكل واحده قمر 
مالك وباسه ايدها:انتي قمر في كل حالاتك يامجنونه 
جنا بغضب:اي مجنونه دي بقا 
مالك بضحكه:هو انتي زعلتي كده ليه يامجنونه 
جنا واخدت بالها انه مش لبس حاجه من فوق وعاري الصدر 




جنا بضيق وغيره:اي بقا دها انشاء الله 
مالك بستغرب:اي في اي 
جنا بغيره:مش لبس حاجه ليه يااستاذ ولا انت فرحان بعضلاتك دي قدام الممرضين والدكاتره  
مالك بضحكه:انتي غيرانه يابيضه 
جنا بزعل ولفت وشها ناحيه التانيه ومالك لاحظ دها ومسك وشها ولفه لي 
مالك:انا بهزار معاكي انا اقلعت القميص بتاعي عشان قطعتوا عشان اربط ايدكي و اوقف النزيف 
جنا بغيره:طب ممكن تتصل بقا بسيف يجبلك لبسا عشان مستحيل اخليك تخرج وانت كده 
مالك بضحكه:حاضر 
وفجاء الباب الغرفه اتفتح 
وكانوا جنه وسيف وحنان واحمد
حنان وطلعت تجري علي جنا وحضنتها بخفه 
حنان بدموع:كان قلبي حاسس انه جرالك حاجه ياحبيبتي 



جنا ببتسامه:انا بخير اهو ياماما 
حنان وقامت واقفت وبحده:بنتي مالها يامالك وشها مليان كدمات كده ليه 
مالك بتوتر:اصل
وفجاء الدكتوره وداخلت عليهم 
الدكتوره ببتسامه:عامله اي ياانسه جنا دلوقتي 
جنا ببتسامه:الحمدالله تمام يادكتوره
الدكتوره:طب احنا هنعمل محضر عشان حاولتي تنتحر"ي 
الجميع بصدمه ماعدا مالك وجنا:تنت"حر 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات