Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ارهقني حبك الفصل الاول 1 بقلم ملك يسري

رواية ارهقني حبك الفصل الاول 1

 رواية ارهقني حبك الفصل الاول 1


تن تن تن تن. 

كله بيجرى يجهز للطبور. 

بعد فترة انتهى الطبور الصباحى للعساكر وبدأ التدريب. 

اثناء التدريب. 

شاب1 بهمس: هو يابنى القائد دا رجل آلى. 

شاب2 بهمس: معرفش والله بس انا تعبت بقالنااا اكتر من 3 ساعات بندرب ومش عارفين ناخد نفسنااا. 

شاب1: طب اسكت اسكت الظابط زين جاى علينااا. 

زين بإبتسامة سخرية: الحلوين بتكلموا ف اى وسايبين التدريب. 

شاب2: ابداا يافندم احنا اسفين. 

لسة هيمشوا زين جابهم من قفاهم. 

زين بهمس للاتتين: المقدم رحيم لو شافكم كداا مش هيسكت زى ماشى انا بحذركوا منه يلااا على التدريب. 

الشابين جريوا بسرعة على التدريب خوف من رحيم. 

زين فضل يضحك على شكلهم 

صوت من وراه

* بتضحك على اى يازين. 




زين بضحك: تعالى ياهشام شوف العساكر او لما سمعوا اسم رحيم جريوا زى الفراخ. 

هشام بضحك: عامل للعساكر خوف يابنى انا بظن ان العساكر بتحلم بيه وهما نايمين يابنى. 

زين بضحك: طب يلااا على التدريب ياخوياا العساكر بدأت تخسع واحنا بنتكلم هنااا. 

هشام: يلاااا. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ف مكان اخر. 

* ها جبتوا البت. 

# ايوا ياباشااا تحت ف المخزن. 

* حلو هتلى بقاا الفون كدااا. 

# خد ياباشاااا. 

بدأ يرن على رقم. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ف مركز التدريب. 

رحيم وهو بيمسح وشه: زين الفون بتاعك بيرن. 

زين: رد يارحيم انت. 

رحيم: الوو

* اختك معايااا ياحضرت المقدم ودلوقتى هتعمل زى ما احنااا عايزين استنى منى تلفون تانى باى. 

رحيم بص للفون وللرقم واتنهد. 

زين: مين اللى كان بيرن يارحيم. 

رحيم وابتسم بهدوء: دا رقم غلط كان بيرن باين على حبيبته. 

زين وضحك: عقبالنااا يارب. 

رحيم بجدية: زين انا الفون بتاعى باظ وعايز تليفونك علشان عندى مهمة ومحتاج فون. 

زين بإستغراب: مهمة اى دى. 

رحيم وطبطب على كتفه: لما ارجع هقولك كل حاجة. 

رحيم مشى وساب زين وحط الفون ف جيبه. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ف بيت عيلة زين

نور: هدى اختك اتأخرت لى. 

هدى: معرفش والله ياماما هى المفروض تكون خلصت المحاضرة بتاعتهاا من ساعة تقريباا. 

محمد: اهدى شوية يانور هتكون راحت فين يعنى هتلاقيها خرجت مع صحابهاا شوية. 

نور بدموع: لاء يامحمد بنتى مش متعودة تتاخر كدا غير لما تتصل علياا وتقولى وبتصل وفونها مقفون قلبى بيقولى بنتى حصلهااا حاجة هتلى بنتى يامحمد. 

محمد بحنية: طب بصى ياحبيبى كمان ساعة لو مجتش هنزل وادور عليهااا ماشى. 

نور بدموع: اتصلى ب زين يامحمد. 

هدى وحضنت امهااا: هتقلقى ابيه لى ياماما وانتى عارفة ابيه زين بيحب ملك ازاى هتخوفيه حرام ياماما لو بابا نزل ومش لاقهاااا نبقا نتصل بيه ماشى. 

نور: ياترى انتى فين يابنتى. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ف المخزن. 

ملك: انتو ياللى هناااا ياعم الحج. 

$ اى من ساعة اما جيتى مش مبطلة رغى ف اى. 

ملك: يرضيك ياعم الحج من ساعة ماجيت هنااا ومحدش سال فياااا. 




$ وانتى عيزاهم يسئلوا فيكى يقولوا اى. 

ملك: يعنى مثلاا يعنى تجيبولى اكل اشرب اى حاحة تسلى مش يمكن تعجبنى الضايفة هنا وافضل قاعدة معاكواوعلى طول. 

$ بصدمة: انتى عبيطة يابت انتى. 

ملك بإبتسامة ساذجة: اه عرفت منين اكيد ماما قالتلك اصل مش بتسيب حد غير وتقعد تقوله ملك بنتى فيها وفيها. 




$ لاء انتى هبلة. 

وسابهااا وخرج وهى ضحكت. 

ملك: انا على اخرة الزمن اتخطف يافؤج الله لو بس اكبم البت سارة اقولهااا بس يلااا لما اروح ابقاا احكيلهاا. 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

ف مكتب القائد الاعلى. 

رحيم: اناعايز اجازة اسبوع يافندم. 

القائد: لى يارحيم. 

رحيم بجدية: عادى يافندم بقالى كتير مأخدتش اجازة ممنوع ولا اى. 

القائد: ابداا. 

ومضى طلب الاجازة ل رحيم 

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

الفون رن ف جيب رحيم. 

رحيم: جايلك وقفل السكة ف وشه من غير اماا يسمع منه اى حاجة... 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات