أخر الاخبار

رواية غموض الحب الفصل الاول 1 بقلم الكاتبه الصغيره هبه الله

رواية غموض الحب الفصل الاول 1

 رواية غموض الحب الفصل الاول 1 

مراد بعصبيه : انتَ بتهزر و كتب كتاب مين اللي بتقول عليه؟!
الاب :قلتلك كتب كتابك انت وحور النهارده
مراد بزعيق. انتَ مفكرني بنت علشان تجوزني غصب عني وكمان هي اكبر مني ب٥سنين 
الاب بصرامه: مراد كتب كتابك انتَ و
 وحور النهارده ومش هغير قراري
مراد بغضب:وانا مش موافق 
واخذ مفاتيح سيارته ،وخرج من القصر
عند حور
في تركيا
سليم:هتسافري؟




حور ببرود: لا بكره
سليم باستغراب :كتب كتابك النهارده
حور ببرود. عادي يتاجل
سليم بغضب:كفايا برود بقا أنتِ هتعملي اي
حور :هتعرف كل حاجه هسافر بكره أخرج بقا عاوزه انام.
سليم وهو ينظر لها ويعرف أن الحديث معها بلا جدوي
سليم :تصبحي على جنه
حور:وانتَ من أهلها
حور لنفسها: خمس سنين يا مراد ،هتفتكرني تاني ولالا 
تسطحت حور علي التخت وبعد دقائق غطت في نوم عميق
في المساء(عندمراد)
مراد بسخريه. هي العروسه غيرت رايها 
الاب. لا مغيرتش بس كتب كتابكم بكره 
مراد بعصبية. هي دي لعبه انا مش موافق 
وطلع من القصر بعصبيه
الاب لنفسه . هتندم علي اللي بتعمله أما تعرف مين حور
___________________________
في الصباح 
في تركيا وتحديدا في غرفه حور كانت حور تخرج من الحمام وكانت ترتدي ملابسها ،وذهبت للمرأه ومشطت شعرها ثم ذهبت الي غرفه سليم ونظرت الي التخت وجدت سليم لازال نائما فذهبت له لكي تجعله يفيق فصعدت علي التخت وجلست عليه :سليم سليم اصحي هنتاخر علي الطياره 
سليم بنوم: صباح الخير
حور :صباح النور يا حبيبي يلا علشان هنتاخر 
سليم بخبث:مستعجله علشان تشوفي مراد
حور بضحك:اع 
سليم : استفدتي ايه أما اجلتي كتب الكتاب
حور بعدم مبالاه .ولا حاجه
سليم: مش هستفاد حاجه من الكلام معاكِ 
بعد ساعتين




في الطائره التي سوف يسافر بها سليم وحور كانت تجلس حور بجانب النافذه وكان سليم يجلس بجانبها وقبل أن تقلع الطائره قال سليم لحور:جاهزه
حور بتنهيده:اه جاهزه 
سليم مسك أيدها :هنعرف مكانه
اومأت له حور بابتسامه واعلنت المضيفه عبر السماعه عن اقلاع الطائره
_____________________________
في الساعه الثانيه ظهراً
أعلنت الطائره عن وصولها الي مطار مصر نزل كلا من حور وسليم من الطائره ونظرت حور في أرجاء المطار بحزن وسخريه وقالت: رجعت تاني
خرجت حور وسليم من المطار وكانت هناك سياره في انتظارهم فتح السائق باب السياره فدخل سليم الي السياره وكذلك حور واتجهو الي قصر الشيناوي
_______________________________
عند مراد
الاب(سالم). مراد حور نصف ساعه وتكون هنا
مراد بعدم اهتمام. اعمل ايه
الاب. انتَ نسيت ان كتب كتابكم النهارده
مراد. لا منستش وموافق
الاب باستغراب. موافق
مراد. اه
وخرج من القصر وهو يتوعد لحور في سره .
بعد وقت
وصل كلا من سليم وحور الي القصر دلفت حور الي القصر وكان سالم في انتظارها
حور بفرح : عمو القمر وجريت عليه وحضنته
سالم. حور وحضنها عامله ايه يا بنتي
حور. الحمد لله وبعدين أكملت بهمس. ها ابنك فين
سالم ضربها على راسها. في ايه يا بنتي دا انتي واقعه ربنا يكون في عونك يابني




حور ببرائه:انا انا غلبانه 
فين اوضتي عاوزه انام
سالم بصوت عالي :مريم 
مريم وهي تنزل من علي الدرج :نعم يا بابا 
سالم:دي حور خديها اوضتها
مريم. القمر دي اللي هتتجوز اخويا تعالي معايا
صعدت حور معها لغرفتها 
مريم:دي اوضه أبيه مراد 
حور:ماشي يا حبيبتي 
بعد تلات ساعات
حور لبست بنطلون اسود وجاكت اسود وعملت شعرها ديل حصان وفتحت باب غرفتها ونزلت للاسفل.
حور. مساء الخير
مراد بصدمه. مين دي
الاب. دي حور
مراد. 
حور:فتاه في ٢٩من عمرها ذات بشره بيضاء وعيون سوداء ذات شعر بني طويل بتشتغل رائد في المخابرات 
مراد :"في٢٤من عمره يمتلك جسد رياضي قوي ملئي بالعضلات بسبب حبه للرياضه ذات بشره قمحيه وعيون عسليه وشعر اسود يعمل مع والده في شركته"

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -