Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت صغيرتي الفصل الاول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية احببت صغيرتي الفصل الاول 1

 رواية احببت صغيرتي الفصل الاول 1

عرفتي هتعملي اي؟! 
_لا يا ابيه انا عُمري ما هعمل كدا.. انا لسا صغيره.. انا عاوزه اكمل تعليمي.. وابقى دكتوره كبيره اوي.. مش عايزه اتجوز والنبي انا لسا صغيره ووبعدين انا انا يعني اا خلاص
انتي ايه 
_م مفيش خلاص ياابيه بس انا مش عايزه اتجوز انا لسا صغيره لسا في 3ثانوي 
رزااان افهمي انا مش متجوزك عشان سواد عيونك ولا جماالك دي وصيه بابا ولازم تتنفذ فاهمه وبعدين ﯾ ستي انا متنازل عن كل حقوقي.. اظن انتي فاهمه





 وشغل البيت هجبلك واحده تعمله والاكل دليفري اظن مافيش حجه تانيه انا مش عايز منك غير انك تذاكري وتتجدعني كدا وتشدي حيلك عشان مش هتنازل عن انك تطلعي الاوله زي كل سنه 
_يا ابيه انا انا خايفه انا مش عايزه كده انا عايزه اروح عند تيته ارجوك روحني 
رزااااان خلاص بقااا بطلي شغل الاطفال ده
ادخلي البسي يالا عشان اوصلك المدرسه 
_لا صحابي هيفوتوا عليا 
لا معلش المرادي.. مره تانيه
_يعني اي 
يعني اخلصي البسي ومضيعييش وقت 
_ما انا لابسه اهو 
هتروحي بالجيبه دي! .. لا ادخلي غيريها
_يا ابيه دي بتاعة المدرسه هو بمزاجي الله وبعدين مالها 
مش ضيقه شويه 
_لا والله ضيقه !! دي واسعه خالص 
 ماشي.. نزلي التندا شويه 
حاضر حاجه تانيه
 اه والخمار 
مااله هو كمان 
طوليه شويه.. مالبستييش الجوندي ليه 
مش بعرف اكتب منه ياابيه 
لا.. مع التعود هتعرفي 
ابيه خلاص بقا و يالا عشان اتأخرت اوي والله.. 
اول ما تخلصي رني عليا عشان اجي اخدك 
حاضر 
خدي بالك من نفسك 
حاضر وانت كمان باي 
بقلمي بسمله بدوي
دخلت المدرسه مش بحضر الطابور عشان استاذ مالك مش عايز كده وطبعا المدير وافق ازاي يرفض .. وروحت قعدت في اخر مقعد وعيطت 
ليه يارب يحصل فيا كده يعني ايه أصحى الصبح القيهم يقولولي اني اتجوزت لا وكمان ابيه مالك الي بخاف منه.. والي متحكم فيها من بعد مو*ت بابا وماما يااارب دا حتي اكلي ولبسي مدخل فيهم تحت مسمى بيخاف عليا ياارب 
ثواني وحسيت بحد بيطبطب عليا.. ابتسمت اما لقيتها صحبتي ميرنا 
ميرنا.. بتعيطي ليه.. خلاص بقا الي حصل حصل... المهم بقا قوليلي من المز ابو عيون زرقه ده الي جايه معاه بالعربيه دا 
ضحكت على طريقتها.... هههه دا ابيه مالك
مالك مين.. جوووزك 




هزيت راسي...هههه ايوه  
حرام عليكي يا شيخه... يابختك يارب ادبس تدبيسه من دي يارب بس عيون خضرا يارب مش عاوزه حاجه من الدنيا غير كدا.. وبعدين البت مش ليها غير بيت جوزها بلا علام بلا بطيخ بقولك اي انا اكتشفت حاجه من الي بتحكيلي عليه دا شكله بيغير عليكي اوي والغيره يعني حب.... شكله بيحبك يا رزان 
برقت بصدمه..... ايه لا لا مستحيل.. 
المس دخلت وانا شردت في كلامها هل فعلا ابيه مالك بيحبي لا لا.. 
الدوام خلص بسرعه وروحت مع اصحابي في نص الطريق
_يلهوي ﯾ بنات ابيه قالي اني استناه بعد المدرسه ونسيت زمانه مستنيني هناك اعمل اي
شروق بضحك..... يلهوي على ابيه الي مركبلك الرعب دا في اي يابنتي عادي اتصلي وقوليله نسيت وروحت مع اصحابي.. 
كلهم اكدوا على رأي شروق..طلعت فوني واتصلت عليه بس مقفول وده زود الخوف عندي 
روحت البيت ولسا هطلع.. لقيت شاب بينادي عليا اتجاهلته بس نادى بصوت عالي باسمي... وقفت واستغربت عرف اسمي منين.. ممكن يكون قريبي او في حاجه مهمه
اا ايوه حضرتك في حاجه
آنسه رزان آسف اني ناديت عليكي في الشارع بالشكل دا.. انا اصلا ماشي وراكي من عند المدرسه
رفعت وشي من على الارض نعم حضرتك؟!!! وده ليه 
احم آسف بس عايز رقم الحج او اي حد 
وقفت ثانيه استوعب.. لسا هرد سمعت صوت ابيه من شده خوفي ملفتش ودموعي اتكونت بسرعه... لقيته بيشدني اقف وراه




مالك بعصبيه..... في اي.. وبعدين مين داااا.. وازاي واقفه معااه في الشارع كدااا.. ووجهه كلامه لشاب... في حاجه يابشمهندس
الشاب بتوتر.... انا اسف على الطريقه بس بجد مكنتش عارف اتواصل معاها ولا في اي طريقه غير دي المهم كنت عايز رقم والدها.. اقصد يعني اروح اطلب ايد رزان
مالك بعصبيه وضر*به بالبوكس في وشه..... تطلب ايد ميييين مرااااتي يااابن******.. وبتقووول اسمها كده من غيررر القااااب ... 

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات