Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقام المراد الفصل الاول 1 بقلم كيان متمردة


رواية انتقام المراد الفصل الاول 1 بقلم كيان متمردة

رواية انتقام المراد كاملة 


انا فرحانة اوي يا مراد عشان النهاردة فرحنا اللي عشنا سنين بنحلم بيه 

مراد: بجمود انتي طالق يا مسك 

مسك: بتبص لي مراد بصدمة وهي حاسة ان قلبها هيوقف من الصدمة والكلام وقف ومش قادرة تنطق والدموع ابتديت تلمع فعيونها وبتقول برعشه وصوت متقطع مراد انت بتقول اي اللي انا سمعتو ده صح

مراد: بجمود وحده ايوة صح يا مسك انتي طالق طالق طالق 

مسك: بصدمه لبحر من الدموع وهي بتقف قصاد مراد وبتقول بدموع طب ليه عملت ليك اي دنا حبيتك جاي تطلقني يوم فرحنا اللي كان فاضل عليه ساعات اقول لي اهلي اي حرام عليك انا مش مسامحك يا مراد.




 مستحيل اسامحك علي كسرة قلبي دي عملت ليك اي عشان تعمل فيا كدا انطقققققق اذيتك في اي وبتقولها بصراخ يسبقه الدموع وهي بتضرب مراد علي صدرة اللي واقف زي التمثال ولكن هنا بتخرج منها صرخة قوية وهي بتتالم اثار ماسكة مراد لشعرها وهو بيلفو علي ايديه وبرودة بيتحول لغضب

 وهو بيقول عملتي اي انتي معملتيش حاجة كل ذنبك انك حبتيني بس تعرفي انا عمري محبيتك انا بكرهك يا مسك بكرهك بكرهك انتي واهلك كلهم لو اطول اقتلكم هتقتلكم 

مسك: كانت بتبص لمراد بصدمة وذهول وبتقول طب لية كل دة معقول انت مراد اللي عرفتو مستحيل تكون مراد 

مراد: بقسوه ايوة انا مش هو مراد اللي عرفتيه مراد اللي عرفتيه مات من زمان بسبب اهلك اللي دمرو حياتي 

مسك: انا ذنبي اي اهلي عملولك اي اهلي حبوك واعتبروك ابنهم وفتحولك بيتهم 

مراد: بغضب شديد وهو بيزقها علي الارض وبيقول بقسوه اخرسي اهلك دول دمروني وانا هدمرهم يا مسك واولهم هتبقا فضحتهم وسط الناس لما بنتهم المصون تطلق قبل فرحها بساعات ودة ولا حاجه لسة يا مسك اللي جاي دمار عليكم كلكم 

مسك: كانت فالارض بتبص لي مراد بصدمه شديدة ولكن بتقوم من علي الارض رغم وجع جسمها وهي بتمسح دموعها بقسوه وبتقول بقوه وتحدي وده مش هيحصل يا مراد مش مسك هاشم اللي تتكسر هي وعيلتها واللي انت عملتو دة هتدفع تمنه غالي اوي يا مراد وبتبص لي مراد بقوة وتحدي 

مراد بغضب يعني اي 

مسك ببرود يعني الفرح هيتم يا مراد مع اختلاف بسيط اوي 

مراد بجنون مستحيل دة يحصل علي جثتي يا مسك 

مسك بتحدي هنشوف يا مراد وبتسيبه وبتمشي 




مراد بيبص لي اثارها بصدمه وبتتحول صدمته لغضب جنوني وهو بيقول بجنون وصراخ لااااااااااااااااااااااااااا مش بعد كل اللي عملتو دة هخسر لاااااااااااا هكسرك يا مسك وهدوق ابوكي الوجع اللي شوفتو وبيبص مراد امامه وهو بيفكر وعيونة حمراء من كتر الغضب وبيفكر في شي ما وبياخد مفتاح عربيته وبيخرج بسرعة وهو بيركب عربيته وبيسوق باقصي سرعة عندة 

بيجي بليل واهل مسك بيستقبلو المعازيم وكان الفرح علي اعلي مستوي وكان واقف والد مسك بيستقبل الضيوف 




ولكن فجاه الاضاءة بتطفي وبيشتغل اضاءة هادئة وبيتفتح باب القاعة والموسيقي بترن فالمكان عن لحظه وصول العروسة والكل عيونة علي الباب وابتسامتهم علي وشهم ولكن ابتسامة والد مسك والدتها اللي كانت ماليه وشهم فجاه بتتلاشئ وبتتحول لصدمة وهما شايفين مسك داخلة ولكن لحظه مين دة اللي معاها فين مراد وهنا صدمتهم بتزيد اكتر وهما شايفين مراد الي جاي من بعيد وكل معالم الغضب تملاه 

وفجاه مراد بيقف قصاد مسك اللي بتبصله بصدمه وهو فايدو المايك وبيقول وو

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات