القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فرصه احسن الفصل الثالث 3 بقلم الاء محمد

رواية فرصه احسن الفصل الثالث 3

 رواية فرصه احسن الفصل الثالث 3 

استاذ مسعد: بصي يا بنتي
منى:نعم يا شيخ
استاذ مسعد: عارفه مجموعه شركات المنشاوي
منى:ايوا عارفاها
استاذ مسعد: الشركات دي عامله اعلان عايزه مهندسين برمجه عندهم خبره وانا عارف انك بسم الله ما شاء الله الاولى على الدفعه وكمان عندك خبره
منى:ايوا وبعدين
استاذ مسعد: فانا جيت اعرض عليكي العرض دا
منى:اه تمام هشوف الموضوع دا




استاذ مسعد: طيب يا بنتي دا رقمي خليه معاكي علشان لو وافقتي ابعتلك الرقم بتاع الاعلان
منى:تمام شكرا اوي يا شيخ والله انتا في مقام بابا
استاذ مسعد: الشكر لله واتفضلي دا رقمي
منى:في حاجه كمان؟؟
استاذ مسعد: ايوا بس ممكن نكون وحدنا
منى:تمام
منى خدت استاذ مسعد الصالون وقعدت قدامه وقالت:ايوا يا استاذ مسعد في ايه؟
استاذ مسعد: بصي يا بنتي انا عايز اقلك حاجه خاصه بموضوع تامر
منى:اتفضل
استاذ مسعد: ملك(حبيبه تامر) 
منى:مالها؟؟
استاذ مسعد: ايوا جاتلي وقالتلي انها هتتجوز تامر وان هيا عايزاني احط مبين الورق دا ورق تنازل لاملاك تامر
منى:ايييه لا حرام مينفعش كدا
استاذ مسعد: ايوا مانا عارف فعلشان كدا جت قلتلك ان ربنا جاب حقك من تامر كفايه بس انه هيتجوز واحده زي دي وانا اكيد مش هعمل حاجه زي كدا
منى:الحمد لله ربنا جابلي حقي بس انا مش هرضى على حد يحصله كل دا(قصدها يتاخد كل املاكه) حتى لو كان طليقي




استاذ مسعد: عين العقل يا بنتي انا كدا اتاكدت اني عملت الصح لما قلتلك
منى:شكرا يا شيخ
استاذ مسعد: همشي انا بقى
منى:مع السلامه
استاذ مسعد: الله يسلمك
(بعد ما الاستاذ مسعد مشي)
الاء:بقلك يا منى الشيخ مسعد كان بييقلك ايه
منى:انتي مالك
الاء:خلاص كنت ناويه انزل السوبر ماركت اشتري حاجات حلوه
منى:خلاص هقلك بس انزلي الاول
الاء:ايوا كدا اتعدلي
منى:بت
الاء:خلاص خلاص 
(الاء نزلت السوبر ماركت علشان تشتري وفجاه خبطت في واحد)
الاء:ايه ياعمى مش بتشوف قدامك
_ايه احمى دي احترمي نفسك دا ذائد انتي متعرفيش انا مين
الاء:لا يخويا مين مثلا وجو انا ابن اكبر رجل اعمال في العالم دا مبيمشيش عليا
_بطلى غباء انا امير المنشاوي
الاء:هههههه المنشاوي في حد اسمه كدا
امير: احترمي نفسك انا ممكن اوديكي في داهيه
الاء طنشت امير واشترت الحاجات من السوبر ماركت وبعدين طلعت بيتها من غير ما تاخد بالها ان امير بيراقبها
امير: هوا دا بيتك طب والله ماشي
الاء طلعت الشقه وهيا بتتنطط وواخده الحاجه في ايدها وبعدين خبطت على الباب

منى:مين
الاء:انا العفريت افتحي ياختي هيكون مين مثلا
منى:خلاص يا بنتي انتي هتديني محاضره
الاء: انا اقدر يلا يا حبيبتي احكيلي بقى
منى حكت ل الاء كل اللي حصل
الاء:شفتي سبحان الله دا عوض ربنا يلا ناكل بقا
منى:يابنتي اعمل ايه في موضوع الشغل
الاء:يا بنتي اشتغلى وطوري نفسك الحياه مش هتقف على حد
منى:معاكي حق بس انا حامل هل هينفع اشتغل
الاء:هوا انتي هتشتغلي منظفه حمامات دا كله شغل على كمبيوتر
وبعدين ايه ضمنك انك هتتقبلي انا سمعت ان الشركه دي صعب الشغل فيها




منى:ربنا يبشرك ايه الطاقه السلبيه دي
الاء:هههه خلاص بقى انا بهزر
منى:لا مبتهزريش الكلام دا بجد بس المهم هكلم الشيخ مسعد وهقله

(بعد مده منى كلمت الشيخ مسعد وبعتلها الرقم)
الاء:وبعدين هتعملي ايه
منى:هكلم الشركه
الاء:تمام ادخل انا انام
منى:استني ردو
الاء:بجد طيب هه
(منى شاورت ل الاء بمعنى اسكتي)
منى:الو معايا مجموعه شركات المنشاوي
_الو اتفضلي
منى: كان في اعلان عايزين مهندسين برمجه 
_ايوا يا فندم تقدري تيجي بكرا لمقابله العمل
منى:ماشي شكرا

(تاني يوم)
منى صحيت بدري ولبست وبعدين راحت الشركه ولاقت.....يتبع

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات