أخر الاخبار

رواية عشق السيف الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجية

رواية عشق السيف الفصل الثالث 3

 رواية عشق السيف الفصل الثالث 3 


"صلي علي من كان حنان الدنيا به🖤"

يلتفت سيف بصدمه:انتي اكلمتي صح

تتنهد ملاك وتهز راسها بهدؤ 

قص المسافه الي بنهم في خطوطين

قاعدة ملاك سكته كتير مش عارفه تبدا منين ولا منين حاولت تخارج الكلامات مش بتجرج

سيف بصصلها وبيراقب انفعالات وشها

ملاك:انا اهلي ميتين تقدر تقول يتيم كده مكنتش بحب الكلمة دي ابدا مكنتش بحب ان حد يشفق عليا اتمرمط كتير عشان اكمل درستي مع ان عمي عايش مكنش بيعملني زي ولاد وكان دايما يقولي لو سقطي هطلع وبلها تعليم كنت بتعلم الصبح وبدرس بليل عشان اقدر اصرف علي تعليم كنت علطول بضحك وهزار عشان محدش يشفق عليا كنت بتحمل ضربه وكلمه ليا مانا معنديش حته اروح فيها ومليش اهل وظروف كنت ضدي

"وكيف لا يكون لكي اهل يا كل اهلي لاتبكي ياصغيرتي لو كانت الظروف راجل لقتلته فدي دمعك❤"

تتنهد ملاك وتكمل كنت دايما بطلع الاول لي ان نفسي كنت ابقاء دكتوره مكنش في حد حنين عليا غير مرات عمي الي كنت بجبلها الدواء وشفتك في ازاز المرايه عايز تنتحر فكرة هل اسيبك تنط ونط انا كمان وخلص نفسي ولا اروح اقنعك تغير قرارك وطبعا رحتلك كنت عايزه انا الي اطلع عن المالؤف مش انت و يكمن تكون نفسيتي التحسنت بعد اليوم ده حولت اعافر اكتر عشان حلمي لحد اليوم ال

فلاش بااااك

ملاك:اعيييييي يا ابن المجنونه وتجري وتزقه والعربيه تخبطها في رجلها خبطها خفيفه وتقعدة ملاك تمسك رجلها اهئ اهئ اهئ

تتفتح ساقف العربيه و يفتح الباب وينزل الشب بثقه وهو لابس نظاره يقلعها وتبان عيونه البنيه الي بقت عسلي مع الشمس وفيها لمعه

قاعدة ملاك مبلمه:ايتا ايتا ايتا من اي كل ذك الجمال

يوطي جنبه:انتي كويسه

ملاك:كنت مش كويسه قبل مشوفك 

الشب:نعم




ملاك:اه يراسي بتوجعني

الشب برفع حاجب:مكانت رجلك

ملاك:ياااه مدقش بقا وتلتفت
 ملاك:انت ياكابتن كويس تبصلو ملاك وتسرح

كان شب بعيون بلون الماس فيها بريق حزين وبشرها خمريه وملامح منحوتها عندو شامه فوق شفايفو دقنه خفيفه ومرسومه

(هييييييح سرحتو فين هو عود بطل من الاخر😂🖤 (

ملاك:شكلها امي ماتت وهي راضيه عني الا المز شو اسمو

بيبربش بتوتر:انا

ملاك:الاه ده بيسبلي تلتفت لي صاحب العربيه يلا يسطا طريقك اخضر

الشب:مش هوديكي المستشفي

ملاك:لا انا لقيت علاجي خلاص يلا شيلينك في التقيله

الشب ببتسامه:يدمكم لي بعض

ويقوم يركب عربيته ويمشي

ملاك:ياربي هو انا موعوده بالي هينتحرو وتلتفت لي اسمك اي

اسمي يوسف

ملاك بمرح:طيب يا يوستفنديك تجي اعزمك علي شاي

يوسف بحزن:ياريت كوبيه سم زياده

ملاك بصدمه:سم اي انت هجبلي تهمه

يوسف:خلاص زقيني تحت اي عربيه او اقولك ارميني ف النيل 

ملاك:هو اي حكايتكم مع النيل ده اي الحظ ده ياربي

يوسف بحزن:حته انتي مش طيقاني

ملاك بمرح:بقولك

يوسف:اي

ملاك:انت حقيقي ولا ثري دي

يوسف بضحك:ثري دي

ملاك:طب مانت حلو اهو وضحكتك حلو كنت هتموت نفسك لي

يوسف بحزن:انا مكنتش هموت نفسي انا كنت ماشي سرحان ولقيتك بتزقين

ملاك:ومين الي واخد عقلك

يوسف ببتسامه حزين:راحت وراح كل حاجه

ملاك:ازاي

يوسف:اطرد من الشركه الي كنت شغال فيها واحد اتهمني اني سرقت الملف مع اني حزرت صاحب الشركه منه وكان ده جزاتي ومفيش شركة رضي تشغلني مع اني مهندس شاطر وال سي في بتاعي مشرف اهل خطبتي من طبقه عليا طبعا فسخه الخطوبه بدل ملقيها معايه كنت اول وحده تدور وشهه عني

ملاك:يكبد امي عليك يامز انت وبعدين

يوسف:كنت بدور علي شغل ملقتش لحد ماحالتي وصلت لي كده

ملاك بمرح:تعالي وتشد ايدو

يوسف وهو بيعدل نضارتو النظر:علي فين

ملاك بضحك:هشغلك

وصلت ملاك المصنع الي شغالها في ودخلت مكتب المدير
 ملاك بجديه:مستر هاني تسمحلي ادخل

هاني:اتفضلي ياقمر

ملاك في سره:اوف يخربيت سمجتك

تدخل ملاك وتشد يوسف يبصله هاني بتفحص

هاني:مين ده

ملاك:احم كنت جيه اسال حضرتك لو يوسف ينفع يشتغل معانها هنا ابقا شاكره جدا لي افضالك

هاني:بس كده انتي تؤمريني ياقمر ويلتفت لي يوسف تقدر تجي شغل من بكره

ملاك:بكره لي خير البر عاجلا من انهارد يلا يا يوسف ع الشغل ميرسي مستر هاني

يوقفها هاني قبل متطلع:استني انتي ياملاك عايزك اتفضل يا استاذ يوسف

يبص يوسف لي ملاك الي هزت راسها طلع يوسف

تلتفت ملاك بحده:افندم

هاني:لا المعامله النشفه دي معايه يا ملاك

ملاك:نشفه دي كده معامله سلسه

هاني وهو بيقرب منها:بقولك متيجي الشقه

ملاك بردح:نعممممممممم

هاني:هششش يخربيتك انا اقصد يعني انو في شغل عايز يتراجع وبدل مرجعو لوحدي

تقاطعو ملاك:اسفه انا مش سكرتيرة عن ازنك

هاني بغل:مسيرك تقعي في ايدي

يوسف:ملاك يا ملاك

تلتفت لي ببتسامه:ايو

يوسف:مش عارف اقولك اي انتي حد كويس اوي

ملاك بضحك:متقولش اعزمني علي كباب اول متقبض الا هو انت قاعد فين

يسكت يوسف ويعدل نضارتو

ملاك:في اوضه في السطح ممكن تاجرها مؤقت لحد ما تشوف شغل

يوسف ببتسامه:مش عارف اقولك اي




ملاك بضحك:متقولش يابشه صاحب البيت كان صاحب بابا الله يرحمه هكلمهولك يديك المفتاح من النهارد

يوسف حضنها بفرحه:شكرا اوي اوي ياملاك وبعدين بعد عنها باحراج انا اسف

ملاك:نعدهالك المره دي ياكوتش 

بعد الشغل يوسف واقف مستني ملاك

تتسحب ملاك من وره:عوووو

ينتفض يوسف الي كان سرحان تضحك ملاك ويسرح يوسف في ضحكتها

يوسف:ضحكتك حلو اوي

ملاك بضحك:تشكرات تشكرات يلا يا يوستفنديك

يوسف بضحك:شوهتي الاسم

ملاك بضحك:براحتيشي

ملاك ماشي تجري قدام يوسف تتكعبل وتجزع رجلها

يوسف بخضه:يخربيتك
 ملاك بالم:اعييي رجلي بتوجعني يا يوستفندي باشا

يوسف بضحك:يعيني عليكي ويوطي ويشلها يوسف تتعلق ملاك في رقبته وتبصل بسرحان في عيونه الماسيه

ملاك بدون وعي:" ساحبك وكانني لم اشعر ب قلبي يوما اغار عليك وكان العالم اجمع يشاركني بك احتاجك كأنني عاجزه دونك انتظرك وكأنني س اعيش الف عام❤"

يقف يوسف عن المشي ويبصلها وتبصلو بعدين تستوعب الي قالتو

ملاك:احييييه ياقرمط مش قصدي بس الروايات مقصر عليا 

يضحك يوسف بقوة:ولا يهمك كان عندي جفاف عاطفي وانتي قضيتي عليه

يبصو لبعض ويضحكو كان هاني طالع يشفهم هاني بغل:وبتعملي عليا شريفه ماشي ياست ملاك

يوصل يوسف العماره الي ساكنه فيها ملاك

يوسف:هتعرفي تطلعي

ملاك:ايو نزلني
 ينزلها يوسف وتطلع ملاك ورجليها وجعتها وقعت في حضن يوسف الي مسكها والفاصل بنهم انفاسهم

كان طالع عم ملاك وشفهم 
شريف بعصبيه:يابنت ال اي الي بتعملي ده

ارتجفت ملاك وستخبت في حضن يوسف وتشعلقت فيه

استغرب يوسف ولف لي:في حاجه ياعمي

شريف بعصبيه:وانت مالك انت انا بكلم ال***دي

يحمر وش يوسف من العصبيه:اتكلم عنها بادب لو مكنتش كبير كنت 

تقاطعو ملاك بدموع:يوسف ده عمي

يوسف باحراج:انا اسف يا ملاك

طلع شريف بعصبيه يشد ملاك من شعره تتلم بهدؤ

ينفعل يوسف ويخلص ملاك ويوقفها وراه تمسك فيه ملاك بخوف:كلامك معايه انا

شريف بعصبيه وصوت عالي خالي الجران تطلع:والله عال عال اوي يا بنت اخويه اي البجاحه دي جيبه راجل بليل وكمان بتتباجحه قدامي

تصب ملاك بدموع لي الناس الي عملها تتهامس عليا ويبصلها بستحقار تعيط وتخبي وشهه في ضهر يوسف تحس بمرارة اليتم

"رفق بي يا سندي انت هنا لتسندني لا ان تكسر روحي💔"

يوسف بغضب:انت عمها وبتقول كده الناس تقول اي انا هنا عشان اخطب ملاك وهي كنت جيبني ليك واحنا طلعين رجليها
 اتكعبلت ووقعت وانا سندها

ترفع ملاك راسها بذهول يمسك يوسف اديها يطمنها تبصلو وتبص ملاك لي اديها

شريف بغيظ:وانت بقا مهنتك اي

يوسف بثقه:مهندس

شريف بحقد:مين قال هوافق

يوسف:متقدرش ترفض

شريف بغيظ:انا عمها

يوسف بنفعال:ده ميدكش الحق تعمل فيها كده

شريف بحقد وهو بيزق ملاك عليه:اهي عندك اشبع بيها انا اصلن زهقت منها

ويسبهم ويطلع تبصلو ملاك بنكسار وتقعد علي السلم تعيط يقرب منها يوسف:انا اسف كلو بسببي

تبصلو ملاك بدموع:لا هو كده كده مبيحبنيش

يمسح دموع ملاك ويبصلها ببتسامه:متزعلش من النهارده انا كل اهلك وانتي اهلي احنا الاتنين معندنش اهل

ملاك وتمسح باقي دموعها بكمامها:يعني اقولك بابا يوسفافندي




يوسف بضحك:ايو قوليلي بابا يوسفافندي

تبص ملاك بحيرة هتعمل اي دلوقتي يشلها يوسف بهدو ويطلع لحد الاوض الي كان هيقعد فيها 

يوسف:افتحي الباب

تفتح ملاك الباب ويدخل يوسف ويحط ملاك علي الكرسي

ملاك بصدمه:اي التراب ده كلو 

يوسف بضحك:اومال فكره اي يقلع يوسف القميص وتبان عضلاتو وسكس باكس

ملاك بتتنيح:وه من اين لك هذا

يوسف بضحك:جراه اي يامراه انتي بتحسد

ملاك بضحك:واو بقيت بيئه من اول يوم 

يضحك يوسف بخفه ويبتدي ينظف وبقت الاوضه ينفع يقعدو فيها

ملاك بنبهر:لا مهندس شاطر

يوسف بضحك:لا احنا نعجبك اوي

خد يوسف حبل وربطو في نص الاوضه 

ملاك:انت بتعمل اي

يوسف وهو بيحط ملايه:عشان تنام براحتك

ملاك ببتسامه:اصيل يا ابو رحاب

يوسف:طب نامي عشان شغل بكره

ملاك فونها يرن تبص تلاقي هاني

يوسف:مين عمك

ملاك:لا ده هاني

يوسف:خطيبك

ملاك بضحك:ياض متفوق ده هاني صاحب الشغل

يوسف بغيظ:انا هتخمد ويحط المخده علي وشه وفي سره وانا مالي متغاظ لي

ملاك:علي فكرة بقا مفيش بيني وبينه حاجه مش مستلطفه

يرفع المخده من علي وشه
 يوسف ببتسامه:مش جيلي نوم

ملاك بضحك:لا ياشيخ ما كنت هتنام

يوسف برفع حاجب: غيرت راي ويربع متحكيلي عنك

ملاك:هفضل علي الكرسي وديني السرير طيب

يوسف يقوم ويشلها يحطها علي السرير ويشلها الجزمه تبصلو ملاك ببتسامه اول حد يهتم بيها كان يوسف

يوسف:شعرك ده ولا بروكها

ملاك بضحك:ده وراثه شعر امي كان كده

يوسف بهيام:يبقا كنت جميلة زيك

تتكسف ملاك ووشه يحمر

يوسف:مش هتحكي عنك بقا

ملاك تتنهد:وبدات تحكي

يوسف ببتسامه:وعد مني ادخلك الجامعه بس ترفعي راسي

ملاك بضحك:ماشي يا بابا يوسفافندي
باااك
يقطعها سيف بغيره:يعني كنتو عايشين مع بعض كده

ملاك بسرحان:لا تاني يوم يوسف طلب اننا نروح عند ماذؤن عشان كلام الناس كنت قاصر مينفعش اديت لي يوسف رقم عمي في البلد وقرار يوسف نسافر اخر الشهر عشان يبقا معانها فلوس وفعلن سافرنا عمي كان فاكر اني هقعد معها وتكمل بحزن عملني وحش ولما يوسف التكلم معاه وطلب ايد تبتسم وعنيها تلم رحب جدا وتجوزنا هناك وعملولنا فرح وتكمل بضحك كان
فلاش باااك

يوسف:دي اي دي

ملاك بضحك:جلابيه صعيدي يا بابا

يوسف:ودي اي

ملاك:دي عمه

عيال عمها الشباب:اباي عليكي يابنت عم اي موجفك اهنا روحي واحنا هلبسو




ملاك بضحك ولهجه صعيد:اباي عليكم رايحها خلي بالكم منيه ياولد عم

يوسف بصدمه:انتي بتعرفي تتكلمي زيهم

ملاك بضحك:اومال اني عشت هنا كتير
تخرج ملاك ويلبسوها مراتات عيال عمها زيهم صعيد وكانو بيغيرو علي اجوزهم من ملاك اكمن هي احله بس دلوقتي هتتجوز

حسنه بضحك:وه عليكي جايبه الحلاوة دي كلياتها منين يامضروبه

ملاك بضحك:الاه عم تحسديني ولا بتلبسيني عاد يامرات عماد

خديجه بضحك:قوليلي شكلو اي عريسك ده يا بت

ملاك:والله لقول ل حمزه يحش رقبتك يامايصه منك ليها

يبصو خديجه وحسنه لبعض ويضحكو
غطو وش ملاك
 وخرجت وكانت قاعدة عائليه وكاتبو الكتاب 

حسنه رفعت الغطي من وش ملاك الي بصه لي الارض بخجل يقرب يوسف منها ويقعد علي ركبته قدمها في حركه رومانسيه والكل متابع
يوطي يوسف راسو
عماد بهمس:وه عليك متجولها

يوسف:احم يازنقني وجنبك فاضي ازنقني كمان وانا راضي

ترفع ملاك عنيه بصدمه وتبص لي يوسف الي الكل بيضحك وهو مش فاهم لي

ملاك:اباي عليك ياعماد انت ملقيت غير راجلي تعمل في اكده

عماد:بقا راجلك خلاص خد ياماذؤن راح نفسخها

قام يوسف ورفع وشه:تفسخ اي ياعم احنا لحقنا

حسنه بهمس:وه وه ايدها يابنت ياملاك جبتي منين ده

خديجه:ده شبه الممثل دكها اباي كان اسمو كلكوز توم الاه مش فكره

ملاك بضحك:فشر يوسف احلم من توم كروز

خديجه:الله ينور عليكي هو توم كلوز ده

تضحك ملاك ويتغدو سواء ويقعدو يهزرو

العم بحد:يلا يا عريسنا علي جوضتكم الدخله بلدي

يوسف بلم وملاك بتبتسم ببلاه مش فهمه قصدو

يوسف:بس ياعمي

العم بحده:مبسش ياولد ولا انتو خايفين من حاجا كده ولا اكده

يوسف:لا ياعمي ملاك مراتي كويسه وبنت اصول

العم ببتسامه:اصيل ياولدي يلا ياعماد خد العريس علي جوضه واستنه برا متتعتعش غير لما يديك البشاره

ملاك ببتسامه:بشارة اي ياعمي

العم بحنان:خديجه هتجولك بت ياخديجه انت اكبر وحده اهنا قولي لي ملاك كل حاجه

تهس خديجه راسها بكسوف وتاخد ملاك ويروح البنات اوضه وتفتح ملاك عنيه بصدمه

وصلو البنات ملاك الاوضه وقاعدوها علي السرير
ملاك بخوف:خديجه بالله عليكي خليكي اهنا

خديجه بشهقه:اباي اباي اهنا فين يامفضوحه انا طالع

حسنه:خديني معك يا بنت العم

ويطلعو تقعد ملاك بخوف برا الاوض

عماد:اعرفت هتعمل اي

يوسف: اه عرفت

عماد بحد:انا واجف اها نص ساعه مطلعتش بالبشار هخش اجتلك وجتلها فاهم

يوسف بثقه:لا هخرج بيها

عماد ببتسامه:يلا
 يدخل يوسف تنتفض ملاك وتبلع ريقه بصعوبه

يقرب يوسف تنتفض ملاك وتنزل من علي السرير تبعد وهو يقرب تبعد ويقرب اكتر لحد موصلت لي الحيطه

يقرب يوسف ويهمس:انا اسف

تصوت فجاه ملاك ويبتسم حمزه وعماد الي وقفين برا بعد شويه يفتح يوسف الباب كان عاري الصدر وعضلاته باينه وداهم البشارة

حمزه ببتسامه:يارفعه راسي يابنت عمي محمد

عماد:استني ويتفحص ايد ورجل يةسف ليكون فيهم جرح ميلقيش يبتسم
عماد ببتسامه وغمز:نستاذن احنا بجي صباحيه مباركه مقدم 
يضحك حمزه وعماد ويمشو يتنهد يوسف ويقف الباب يروح لي ملاك الي مسكه رجليها بصدمه

يوسف:اسف والله بس كنت لازم اخضك عشان وقفين برا وتصوتي رجلك بتوجعك جرحتك جامد

ملاك بدموع:اهئ اهئ بتعورني بسكينه وتقولي عورتني بسكين وتقولي اسف

يقرب منلها يوسف ويحضنها:متزعليش ياقلبي انا كان علي عيني والله بس لو عورت نفسي كان هيعرفو

ملاك:قلبك يا كداب يا غشاش يا قاسي

يشلها يوسف بخبث:شكلي هسمع كلام عمك

ملاك بخوف:اعييييي لا خلاص مش زعلانه ده انت حبيبي يابابا يوسفافندي
يوسف بضحكه روجوليه:حبيبي

ملاك بتبص بسرحان:سبحان من خلق الجمال في عينك❤

يوسف بخبث:صحيح مسمعتش كلام عمك بس ده ميمنعش

ملاك بخوف:ميمنعش اي

يوسف بحب:تنامي في حضني

يشدها يوسف لي ويحضنها وينام

ملاك بكسف:يوسف البس تي شيرت

يوسف وهو مغمض عنيه:تؤ تؤ كده عشان تبقي قريبه من قلبي




تتنهد ملاك وفي سرها:خايفه احبك

يوسف:لا حبيني انا اتحب اوي علي فكره

تفتح عنيه بصدمه

يقطعها سيف والغيرة تفتك به:امال بيحبك كده رميكي هنا لي

تهاجم الافكار ملاك وتتشنج وتحط اديها علي راسها وتصرخ وتصوت بصوت عالي

سيف بخوف:سارة مهدئ بسرعه

تتحقن ملاك وتستسلم لي النوم ويتنهد سيف بحزن ويبصلها:كان لازم ادخل ياتري اي حصل كمان يا ملاك!!
 "يامعشوقتي ابعدتني عنك الايام اقلبي علي قاسي ام ان الحياه قست عليكي انتي لي ام انتي له يامعشوقتي انا هائم بك اتسمعين احببتك اتدركين وانا بكي متيم يا ليتك تعلمين💔"

تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة 
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
 واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -